Polttoainepummpu
Polttoainepummpu
Ilman varoituksia pysähtyi risteyksessä Saab 9000 CDE 2,3t -96. Ei käynnistynyt. Auto kadun viereen. Muutamalla uudella käynnistysyrityksellä -pitkien taukojen jälkeen- käynnistyi sekunniksi pariksi ja sitten hiipui kokonaan.
Autoon uusittu vuosi sitten sytytyskasetti.
Pieni tutkimus osoitti, että polttoainepumpun rele vetää ja kärjet ovat moitteettomat. Sulake 14 ehjä. Kun annan suoraan jännitteen sulakkeeseen 14, pumpusta ei kuulu mitään. Pumppu uusitte 2003, jonka jälkeen ajettu n. 45000 km. Vaihdettu Saab-korjaamossa. Pumpun varaosanumero (laskussa oleva numero) 5328679. Pumpun päällä 2 kpl letkukulmaliitintä.
Mitäs sanotte: Pumppuko taas? Miksi näin lyhyt kesto? Saakohan mistään tarvikepumppua tai hyväkuntoista käytettyä? Saab-hinta pumpulle?
Autoon uusittu vuosi sitten sytytyskasetti.
Pieni tutkimus osoitti, että polttoainepumpun rele vetää ja kärjet ovat moitteettomat. Sulake 14 ehjä. Kun annan suoraan jännitteen sulakkeeseen 14, pumpusta ei kuulu mitään. Pumppu uusitte 2003, jonka jälkeen ajettu n. 45000 km. Vaihdettu Saab-korjaamossa. Pumpun varaosanumero (laskussa oleva numero) 5328679. Pumpun päällä 2 kpl letkukulmaliitintä.
Mitäs sanotte: Pumppuko taas? Miksi näin lyhyt kesto? Saakohan mistään tarvikepumppua tai hyväkuntoista käytettyä? Saab-hinta pumpulle?
On varmaan pumppu taas, neljä vuotta kestänyt, huonoa tuuria, kun ei enempää kilometrejä!
Saabin hinta pumppu/ämpäripaketille yli 400 tai 500 euroa. Motonetista löytyy pumppua (tulee sinne ämpärin sisälle) halpaan hintaan! 


Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Saabilta kysäisin, niin irrallaan ei kuulemma pumppua ole ja se kokonainen ämpärisetti olis maksanu 573e. Paikallisesta tarvikeliikkeestä löytyin onneksi hyllystä, 98e ja motonetilta sama 88e. Ei ole kummoinen homma vaihtaa, jos vain saa sen kierrepannan auki. :)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Tarpeekki isot hohtimet/atunat/pihdit/tms kahvat päin pannan hahloja ja jollain putkenpätkällä välistä vääntöä... biliksessä tarvikepumppu 35e ja uskoisin että vähintään tuon 45tkm kestää 

Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Viggen"
- Viestit: 643
- Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
- Paikkakunta: Honkajoki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
...joo ovat kovahkoa helposti halkeavaa muovia. Myös se keltainen lukitusosa on hyvin herkkä. Viime kerralla lämmitimme hiustenkuivaajalla niitä hieman (bensaa kannattaa varoa
)... ajatuksena jotta joustaisivat paremmin. Tiedä auttoiko, mutta ehjinä lähtivät. Noita ei tosiaan kannata väännellä miten sattuu... pientä nitkutusta ja suoraan ylöspäin vetoa samalla.

Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Viggen"
- Viestit: 643
- Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
- Paikkakunta: Honkajoki
Jep. Joku neuvoi laittamaan silikonipreyta väliin ennen irroitusta.. Ainakin itsellä tuntui auttavat, mutta silti sai olla varovainen..
Uudet kulmaliittimet maksaa sitten painepuolelle 20e ja paluupuolelle 114e saabin tiskillä (paluupuolen liittimen voi tehdä painepuolen liittimestä poistamalla siitä takaiskuventtiilin). Tämä sen varuille jos sattuu hajoamaan..
Edit: siitä pumpun kestosta.. Edellinen pumppu kesti tasan viikon ja 400km..
Uudet kulmaliittimet maksaa sitten painepuolelle 20e ja paluupuolelle 114e saabin tiskillä (paluupuolen liittimen voi tehdä painepuolen liittimestä poistamalla siitä takaiskuventtiilin). Tämä sen varuille jos sattuu hajoamaan..
Edit: siitä pumpun kestosta.. Edellinen pumppu kesti tasan viikon ja 400km..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Maanantaikipale.... itte meinasin kokeilla seuraavaksi tommosta Biliksen pumppaa. Ihan pätevältä tuo näyttää ainakin ulkoisesti ja sen verran mitä alapäästä sisällekin näkee niin sielläkin työjälki ihan asiallista.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Viggen"
- Viestit: 643
- Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
- Paikkakunta: Honkajoki
Eikös tuo pumppu ole helppo testata kun ottaa suutinpukille menevän banjopultin irti (17mm kanta) ja testaa tuleeko siihen asti bensa? Tosin jos pumppu on ehjä niin saattaapi "pikkusen" roiskaista bensaa ympäriinsä..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
...mitä täälla ovat kirjoitelleet, niin saattaa puskea pensaa vaikka pumppu viallinen. Ilmeisesti ei sitten tarvittavaa painetta pysty tuottamaan kunnolla?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ahtopaine kirjoitti:...mitä täälla ovat kirjoitelleet, niin saattaa puskea pensaa vaikka pumppu viallinen. Ilmeisesti ei sitten tarvittavaa painetta pysty tuottamaan kunnolla?
Pumpun kunnonhan näkee helposti bensanpainemittarilla, mittarin saa esimerkiksi LVI-liikkeestä (esim. 0-6bar asteikolla) ja kytkee banjoliittimellä polttoaineensuodattimeen, eli tarvitsee pitkän banjopultin. Toimivan pumpun kanssa mittari reagoi tyhjäkäynnilläkin kaasunpainallukseen.