Arvon alennus ?.
Arvon alennus ?.
Täällä kysellään aina "mikä on kun nykii".
Kun kumminkin tonnarissa suurin mikä aiheuttaaa kuluja on arvon alennus.
Niipä kysyn nyt paljonko sun tonnarin arvo/myyntihinta alenee per kuukausi.
SE on se minkä se tonnarilla ajo maksaa.
ps. nettiauton pyyntihinta EI ole se myynti hinta.
Kun kumminkin tonnarissa suurin mikä aiheuttaaa kuluja on arvon alennus.
Niipä kysyn nyt paljonko sun tonnarin arvo/myyntihinta alenee per kuukausi.
SE on se minkä se tonnarilla ajo maksaa.
ps. nettiauton pyyntihinta EI ole se myynti hinta.
Viimeksi muokannut YKÄ, Ma Huhti 02, 2007 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Veikkaisin että mun tontun arvo voi pudota maksimissaan 1550e, ihan riippumatta siitä missä kunnossa se on.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Satasen kuussa varmaan.... ei ainakaan enempää. Kyllähän polttoaineeseen menee vielä huomattavasti enemmän. Korjauksiin menee ainakin mulla selvästi alle se satanen kuussa. Siis itse tehden.
Uuden keskihintaisen (30k€) auton arvoa putoaa about viidessä vuodessa puoleen, eli n 3000€ vuodessa, alussa tietty nopeammin.
Ostin tonnarin v 2001 90.000mk:lla ja nyt se arvo on kait n 4.000 €. Vähän alle 2.000€ vuodessa siis. Tästä eteenpäin tietty selvästi vähemmän.
V 1997 ostin uuden diesel Escortin 124.000mk ja nyt sen arvo lienee tuo samainen 4.000€. Pudotusta siis keskimäärin 1.600€ vuodessa. Ja nyt ei enää paljoakaan..... tonni vuodessa?
Tolla perusteella vaimo ajaa uudella ja mä noilla vanhoilla
Tapsa
Uuden keskihintaisen (30k€) auton arvoa putoaa about viidessä vuodessa puoleen, eli n 3000€ vuodessa, alussa tietty nopeammin.
Ostin tonnarin v 2001 90.000mk:lla ja nyt se arvo on kait n 4.000 €. Vähän alle 2.000€ vuodessa siis. Tästä eteenpäin tietty selvästi vähemmän.
V 1997 ostin uuden diesel Escortin 124.000mk ja nyt sen arvo lienee tuo samainen 4.000€. Pudotusta siis keskimäärin 1.600€ vuodessa. Ja nyt ei enää paljoakaan..... tonni vuodessa?
Tolla perusteella vaimo ajaa uudella ja mä noilla vanhoilla
Tapsa
Mielenkiintoinen kysymys, toisaalta ristiriitainenkin, sillä käyttöarvo ja myyntiarvo ovat eri asioita.
Karkeasti ottaen olen sitä mieltä, että mitä paremmassa kunnossa sun tonnari on, niin sitä parempi sen käyttöarvo on. Myyntihintaan tai arvoon vaikuttaa eri asiat, ajetut kilometrit ja auton ikä.
Mitä ostaja arvostaa, on paljon kiinni siitä minkä hinnan autostasi saat.
Tiedän -88 mallin tonnarin joka on kuin uusi. Ajettukin vasta n. 160 tkm !
Ei ole talvisin ajettu. Alkuperäiset talvirenkaatkin ovat autotallin seinällä, kun niitä ei ole tarvittu. Kaikki huollot tehty Metro-Autossa.
Mieti mikä tollasen myyntihinta olis jos laitat ilmoitukseen et myytävänä -88 mallin tonnari. Tarjouksia varmasti tulisi 500 e molemmin puolin !!
Tosin auto ei ole myynnissä, kun sitä utelin. Auto vain seisoo suurimman osan vuodesta tallissa, sen omistaja pohtii hakisiko siihen museokilvet ?
Karkeasti ottaen olen sitä mieltä, että mitä paremmassa kunnossa sun tonnari on, niin sitä parempi sen käyttöarvo on. Myyntihintaan tai arvoon vaikuttaa eri asiat, ajetut kilometrit ja auton ikä.
Mitä ostaja arvostaa, on paljon kiinni siitä minkä hinnan autostasi saat.
Tiedän -88 mallin tonnarin joka on kuin uusi. Ajettukin vasta n. 160 tkm !
Ei ole talvisin ajettu. Alkuperäiset talvirenkaatkin ovat autotallin seinällä, kun niitä ei ole tarvittu. Kaikki huollot tehty Metro-Autossa.
Mieti mikä tollasen myyntihinta olis jos laitat ilmoitukseen et myytävänä -88 mallin tonnari. Tarjouksia varmasti tulisi 500 e molemmin puolin !!
Tosin auto ei ole myynnissä, kun sitä utelin. Auto vain seisoo suurimman osan vuodesta tallissa, sen omistaja pohtii hakisiko siihen museokilvet ?