Mullakin on esiintynyt välillä itsesyttymisiä parkkipaikalla sekä itsesammumisia ajon aikana. Rele- ja valokatkaisijakorjauksiakin on kokeiltu. Nyt kolmannen valokatkaisijan vaihdon jälkeen - aina siis toimi hetken ok, sitten temppuili - taisi selvitä ainakin yksi systemaattinen syy ja rakennevika. Valokatkaisijan pohja antaa helposti hieman periksi ja nuljahtaa hieman ulospäin jolloin sisällä syntyy joko ylimääräisiä kontakteja tai katkoksia. Nuljahtaminen voi johtua 1) heikoista/kuoleentuvista muovikynsistä (3) joiden ote kirpoaa pohjalevystä 2) sisäisen jousen paineesta 3) johdinnipun vetovaikutuksesta alaspäin 4) Tärinästä ja kuoppaan ajosta.
Lääkkeenä tarjosin katkaisijan alapäähän, kyljestä pohjakappaleen läpi 3 kpl 1mm reikiä - löytyy juuri ja juuri sopivasti tilaa - ja niiden läpi rautalankalenkit, joilla pohja lukitaan niin, ettei pääse pullahtamaan ulospäin. Ainakin minulla valojen temppuilu loppui siihen.

Voisi muuten ajatella jopa ennaltaehkäisevänä toimena. Katkaisija lähtee suht helposti irti meisselillä sivusta hieman avittaen. Samalla kannattaa vetää alapuolella olevat muut valokytkimet ulospäin, jolloin johtonippu tulee paremmin ulos - pituutta valokatkaisjan johdoissa ei ole liikaa.