-89 2.0T DI/APC ei käynnisty lämpimänä
-89 2.0T DI/APC ei käynnisty lämpimänä
Terve,
Vika on otsikon mukainen eli lämpimänä tuo tonnari ei käynnisty, startti pyörii ja autoa voi startilla liikuttaa. Muuten auto toimii normaalisti, tyhjäkäyntiä lukuunottamatta joka on lämpimänä n.1200rpm.
Kokeilin tänään vaihtaa lämpötila-anturin ruiskuun mutta sillä ei vaikutusta asiaan ollut.
Hyviä ideoita otetaan vastaan mistä vikaa kannataisi seuraavaksi etsiä? Voisiko DI- kassu olla syyllinen?
T: Ville
Vika on otsikon mukainen eli lämpimänä tuo tonnari ei käynnisty, startti pyörii ja autoa voi startilla liikuttaa. Muuten auto toimii normaalisti, tyhjäkäyntiä lukuunottamatta joka on lämpimänä n.1200rpm.
Kokeilin tänään vaihtaa lämpötila-anturin ruiskuun mutta sillä ei vaikutusta asiaan ollut.
Hyviä ideoita otetaan vastaan mistä vikaa kannataisi seuraavaksi etsiä? Voisiko DI- kassu olla syyllinen?
T: Ville
Jäsennumero #3048
Kampuran asentoanturi voi hyvinkin moista tehdä, siis että toimii kylmänä mutta lämmettyään ei enää pelitä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Turbo"
- Viestit: 233
- Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 15:37
- Paikkakunta: Nastola/finland
- Viesti:
Re: -89 2.0T DI/APC ei käynnisty lämpimänä
wolf kirjoitti:Terve,
Vika on otsikon mukainen eli lämpimänä tuo tonnari ei käynnisty, startti pyörii ja autoa voi startilla liikuttaa. Muuten auto toimii normaalisti, tyhjäkäyntiä lukuunottamatta joka on lämpimänä n.1200rpm.
Kokeilin tänään vaihtaa lämpötila-anturin ruiskuun mutta sillä ei vaikutusta asiaan ollut.
Hyviä ideoita otetaan vastaan mistä vikaa kannataisi seuraavaksi etsiä? Voisiko DI- kassu olla syyllinen?
T: Ville
sitähän mäkin olen pähkäillyt..
se lämpöanturi oli vaihdettu muutaman kerran.
Markku Helin
jäsen:2815
Nastola
jäsen:2815
Nastola
anturipa hyvinkin
Vika taitaa tosiaan toi kampuran anturi olla eilen kun oli taas lämmin eikä käynnistynyt kaadoin kylmää vettä anturi päälle ja kah hetken päästä kone starttasi
Nyt vaan pitää vielä löytyää uusi anturi jostain halvalla...

Nyt vaan pitää vielä löytyää uusi anturi jostain halvalla...
Jäsennumero #3048
Nostellaans tätä, vaihdoin asentoanturin, ei vaikutusta.
Vika on vaan pahentunut ajan kanssa, nyt ei ole lähtenyt koko päivänä (lämmintä).
Voisiko vika olla bensapumpussa tms... pumpun suunnalta ei kuulu mitään elämää vaikka avaimen kääntää asentoon ennen starttia.
Eikö tuossa vaiheessa bensapumpun pitäisi jo surrata?
Vika on vaan pahentunut ajan kanssa, nyt ei ole lähtenyt koko päivänä (lämmintä).
Voisiko vika olla bensapumpussa tms... pumpun suunnalta ei kuulu mitään elämää vaikka avaimen kääntää asentoon ennen starttia.
Eikö tuossa vaiheessa bensapumpun pitäisi jo surrata?
Jäsennumero #3048
Tänään taas taisteltu auton kanssa, bensaa tulee kyllä hyvin.
Vika taisi löytyä tulpista, oli väärät ei R tulpat ja väärällä kärkivälillä.
Ajoin auton lämpimäksi ja mene kohta testaamaan, toivottavasti DI-kasetti ei ole hajonnut noiden tulppien takia. Niillä on jokunen tuhat kilsaa ajettu, ei ollut ekana mielssä kun edellinen omistaja kertoi että tulpat on jonkun aikaa sitten vaihdettu.
EDIT. VIKA OLI VÄÄRISSÄ TULPISSA, nyt toimii kuten kuuluu.
Vika taisi löytyä tulpista, oli väärät ei R tulpat ja väärällä kärkivälillä.
Ajoin auton lämpimäksi ja mene kohta testaamaan, toivottavasti DI-kasetti ei ole hajonnut noiden tulppien takia. Niillä on jokunen tuhat kilsaa ajettu, ei ollut ekana mielssä kun edellinen omistaja kertoi että tulpat on jonkun aikaa sitten vaihdettu.
EDIT. VIKA OLI VÄÄRISSÄ TULPISSA, nyt toimii kuten kuuluu.
Jäsennumero #3048
Hyvä että toimii. Omasta autosta on aikoinaan DI-kasetti hajonnut väärien tulppien vuoksi.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366