Jännitteensäädin poks?
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
Jännitteensäädin poks?
Eli laitoin jo toiseen topikkiin, mutta...
Voltit nousee kaasuttaessa 16 volttiin, kaikki sähkövermeet tulevat hulluksi eli ovat turboahdettuja. Vika lienee siinä, että säädin on sökö.
Eli käykö yleismalli? Missä säädin sijaitsee?
Nimike Numero Hinta Saldo
Jännitteensäädin Bosch Ø32mm 11-3000 7.50 ???
Jännitteensäädin Bosch Ø28mm 11-3001 7.90 ???
Jännitteensäädin Bosch erillin 11-3003 13.50 ???
Jännitteensäädin Samara 11-3013 15.00 ???
Mikä noista, jos käy. Mallit by Motonet
Kiitos
ZF
Voltit nousee kaasuttaessa 16 volttiin, kaikki sähkövermeet tulevat hulluksi eli ovat turboahdettuja. Vika lienee siinä, että säädin on sökö.
Eli käykö yleismalli? Missä säädin sijaitsee?
Nimike Numero Hinta Saldo
Jännitteensäädin Bosch Ø32mm 11-3000 7.50 ???
Jännitteensäädin Bosch Ø28mm 11-3001 7.90 ???
Jännitteensäädin Bosch erillin 11-3003 13.50 ???
Jännitteensäädin Samara 11-3013 15.00 ???
Mikä noista, jos käy. Mallit by Motonet
Kiitos
ZF
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
-
- "Viggen"
- Viestit: 643
- Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
- Paikkakunta: Honkajoki
Auttaisiko nämä mitään?
http://itsata.fi/public/epc_kuvat/9000- ... in-80A.png
http://itsata.fi/public/epc_kuvat/9000- ... n-115A.png
http://itsata.fi/public/epc_kuvat/9000- ... in-80A.png
http://itsata.fi/public/epc_kuvat/9000- ... n-115A.png
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
Kannattaa kuitenkin valita Motonetista Saab 9000-otsikon alta, vaihtoehdot 88-autoon ovat nämä:
9000 Bosch hiilillä --93. . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-3018 12.00
9000 aito Bosch lämpökompensoitu --93. . . . . . . . . . . 11-3218 24.90
Tuo lämpökompensoitu alentaa latausjännitettä helteellä tai aina kun laturin luona on lämmintä ja pyrkii olemaan keittämättä akkua. Toisaalta myös kylmällä kelillä pitäisi ladata vähän isommalla jännitteellä.
Hyvin pientä se lämpötilariippuvuus kuitenkin pitäisi olla (kymmeniä?millivoltteja? per celsiusaste), joten tuo halvempikin lienee ihan OK.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 725#232725
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... laturi.jpg
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... saadin.jpg
9000 Bosch hiilillä --93. . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-3018 12.00
9000 aito Bosch lämpökompensoitu --93. . . . . . . . . . . 11-3218 24.90
Tuo lämpökompensoitu alentaa latausjännitettä helteellä tai aina kun laturin luona on lämmintä ja pyrkii olemaan keittämättä akkua. Toisaalta myös kylmällä kelillä pitäisi ladata vähän isommalla jännitteellä.
Hyvin pientä se lämpötilariippuvuus kuitenkin pitäisi olla (kymmeniä?millivoltteja? per celsiusaste), joten tuo halvempikin lienee ihan OK.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 725#232725
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... laturi.jpg
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... saadin.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
Kyllä VM:88 tonnariin hoikkakätinen vaihtaa laturin jännitteen säätimen ilman mitään muuta purkamista ja yläkautta.
Suosittelisin kuitenkin tutustumista liukuenkaiden kulumisasteeseen, joka taas tarvii laturin irrotuksen, tai paljon peilejä/hyvän kameran tai endoskoopin.
No jos pelkällä säätäjän vaihdolla selviää niin hyvä niin.
Suosittelisin kuitenkin tutustumista liukuenkaiden kulumisasteeseen, joka taas tarvii laturin irrotuksen, tai paljon peilejä/hyvän kameran tai endoskoopin.
No jos pelkällä säätäjän vaihdolla selviää niin hyvä niin.
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
Morosta,
Tallilta tulleena: Alfan manuaalin mukaan tutkittuna, laturi on aika eri: mistä säädin tulisi löytyä,laturin takana on 7 pultin alla kyseiset vekottimet. Ja kaksi mystistä letkua lähtee laurista. Homma jatkuu huomenna, mutta nyt olutta. Eli voiko joku jeesta, että istuuko uusi säädin ( motonet )
hik
ZF
Tallilta tulleena: Alfan manuaalin mukaan tutkittuna, laturi on aika eri: mistä säädin tulisi löytyä,laturin takana on 7 pultin alla kyseiset vekottimet. Ja kaksi mystistä letkua lähtee laurista. Homma jatkuu huomenna, mutta nyt olutta. Eli voiko joku jeesta, että istuuko uusi säädin ( motonet )
hik
ZF
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
Jpp, mutta missä.... ihan pihalla????????????Mimmi kirjoitti:Samassa paikassa.


Kun takakannen ottaa auki, avaa ne kuus pulttia. Keskellä yx mutukki , irto. Taähtikuvoinen rauta, tiiviste ja tiiveste.... ja sitten...............????
Tyhmäkö oon...?
Enpä ole latureita ennen aukonu. Ja Alfa Merin opas on aivan eri...
Auttakee...
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Ootko varmasti laturin kimpussa????ZaappiFantti kirjoitti:Jpp, mutta missä.... ihan pihalla????????????Mimmi kirjoitti:Samassa paikassa.![]()
Kun takakannen ottaa auki, avaa ne kuus pulttia. Keskellä yx mutukki , irto. Taähtikuvoinen rauta, tiiviste ja tiiveste.... ja sitten...............????
Tyhmäkö oon...?
Enpä ole latureita ennen aukonu. Ja Alfa Merin opas on aivan eri...
Auttakee...



Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
Do diin.....
Tulihan se sieltä. Ameriikan autoissa ne on etupuolella....
Hehehehe....
Eihän tässä olla moottoreiden kanssa oltu ku 20+ vuotta tekemisissä. Ja monikin "asentaja" kävi tallilla ihmettelemässä.... voi jumalauta. Onneksi oon nimimerkillä.
Kiitos...
XF
Tulihan se sieltä. Ameriikan autoissa ne on etupuolella....



Eihän tässä olla moottoreiden kanssa oltu ku 20+ vuotta tekemisissä. Ja monikin "asentaja" kävi tallilla ihmettelemässä.... voi jumalauta. Onneksi oon nimimerkillä.
Kiitos...
XF

Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991