Jännitteensäädin poks?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Jännitteensäädin poks?

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

Eli laitoin jo toiseen topikkiin, mutta...

Voltit nousee kaasuttaessa 16 volttiin, kaikki sähkövermeet tulevat hulluksi eli ovat turboahdettuja. Vika lienee siinä, että säädin on sökö.

Eli käykö yleismalli? Missä säädin sijaitsee?

Nimike Numero Hinta Saldo
Jännitteensäädin Bosch Ø32mm 11-3000 7.50 ???
Jännitteensäädin Bosch Ø28mm 11-3001 7.90 ???
Jännitteensäädin Bosch erillin 11-3003 13.50 ???
Jännitteensäädin Samara 11-3013 15.00 ???

Mikä noista, jos käy. Mallit by Motonet

Kiitos

ZF
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

sijainti hallussa, kiitos :) Nyt vaan, että käykö Motonetin huokeet siihen...?

Kiitos taas

ZF
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

ZaappiFantti kirjoitti:sijainti hallussa, kiitos :) Nyt vaan, että käykö Motonetin huokeet siihen...?

Kiitos taas

ZF
Näin sähkömönttöörinä sanoisin, jotta tuo M-Netin huokeakin toiminee VM:88 Saabissa seuraavat 200tkm ilman ongelmia, eli varteenotettava ostos.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11639
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kannattaa kuitenkin valita Motonetista Saab 9000-otsikon alta, vaihtoehdot 88-autoon ovat nämä:
9000 Bosch hiilillä --93. . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-3018 12.00
9000 aito Bosch lämpökompensoitu --93. . . . . . . . . . . 11-3218 24.90

Tuo lämpökompensoitu alentaa latausjännitettä helteellä tai aina kun laturin luona on lämmintä ja pyrkii olemaan keittämättä akkua. Toisaalta myös kylmällä kelillä pitäisi ladata vähän isommalla jännitteellä.

Hyvin pientä se lämpötilariippuvuus kuitenkin pitäisi olla (kymmeniä?millivoltteja? per celsiusaste), joten tuo halvempikin lienee ihan OK.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 725#232725
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... laturi.jpg
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... saadin.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

KIITOOOS!!!

Eli aamulla Motonettiin? Tutkailin linkkejä ja...? Pystyykö säätimen vaihtamaan ilman että irrottaa laturia? :oops:

Kiitos

ZF
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kyllä VM:88 tonnariin hoikkakätinen vaihtaa laturin jännitteen säätimen ilman mitään muuta purkamista ja yläkautta.

Suosittelisin kuitenkin tutustumista liukuenkaiden kulumisasteeseen, joka taas tarvii laturin irrotuksen, tai paljon peilejä/hyvän kameran tai endoskoopin.

No jos pelkällä säätäjän vaihdolla selviää niin hyvä niin.
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

Morosta,

Tallilta tulleena: Alfan manuaalin mukaan tutkittuna, laturi on aika eri: mistä säädin tulisi löytyä,laturin takana on 7 pultin alla kyseiset vekottimet. Ja kaksi mystistä letkua lähtee laurista. Homma jatkuu huomenna, mutta nyt olutta. Eli voiko joku jeesta, että istuuko uusi säädin ( motonet )

hik

ZF
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Pitäisi istua. Meillä ainakin. 9000/85 ja 9000/86
On muuten vain yhdellä ruuvilla kiinni.
Ei liittimiä, vain vanha pois, uusi tilalle ja ruuvi kiinni
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

Höh,

Mitäs kun on ilmastointi??? Laturiin menee ne kaksi letkua ja kun laturin takakannen avaa, niin.................? Ei pääse mihinkään. Vai pääseekö?

Missä se jännitteensäädin ilmastointimalleissa sitten.... ihan ulalla...??

Apuuuuva

ZF
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

Mimmi kirjoitti:Samassa paikassa.
Jpp, mutta missä.... ihan pihalla???????????? 8O :oops:
Kun takakannen ottaa auki, avaa ne kuus pulttia. Keskellä yx mutukki , irto. Taähtikuvoinen rauta, tiiviste ja tiiveste.... ja sitten...............????

Tyhmäkö oon...?

Enpä ole latureita ennen aukonu. Ja Alfa Merin opas on aivan eri...

Auttakee...
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

ZaappiFantti kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Samassa paikassa.
Jpp, mutta missä.... ihan pihalla???????????? 8O :oops:
Kun takakannen ottaa auki, avaa ne kuus pulttia. Keskellä yx mutukki , irto. Taähtikuvoinen rauta, tiiviste ja tiiveste.... ja sitten...............????

Tyhmäkö oon...?

Enpä ole latureita ennen aukonu. Ja Alfa Merin opas on aivan eri...

Auttakee...
Ootko varmasti laturin kimpussa???? :roll: Ettei vain olis kompura remontti meneillään! :wink: :lol:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
sheebu
"Viggen"
Viestit: 638
Liittynyt: La Touko 07, 2005 22:23
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja sheebu »

ecopower kirjoitti:Ootko varmasti laturin kimpussa???? :roll: Ettei vain olis kompura remontti meneillään! :wink: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01

#2592, STCF #43
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mimmi kirjoitti:Laturi on koneen TAKApuolella.
Ja riipuen mallista AIKA kivassa paikassa. :)
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

Do diin.....

Tulihan se sieltä. Ameriikan autoissa ne on etupuolella.... :oops: :oops:

:D Hehehehe....

Eihän tässä olla moottoreiden kanssa oltu ku 20+ vuotta tekemisissä. Ja monikin "asentaja" kävi tallilla ihmettelemässä.... voi jumalauta. Onneksi oon nimimerkillä.

Kiitos...

XF :oops:
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Vastaa Viestiin