Tonnarin takakaarista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Tonnarin takakaarista

Viesti Kirjoittaja jara »

Moro!
Meinasin viedä ostamani tonnarin "kauneushoitoon" ja olisin kysynyt onko myytävissä takakaarien "korjaus-kaarissa" laaduissa/mitoituksessa paljonkin eroja vai istuuko kaikki valmistajasta riippumatta hienosti paikoilleen? :?:
Näkyy ainaskin Motonetin sivuilla olevan saatavissa kaarien korjauspeltejä.
Meinaa noi kaaret olla hiukka laittoa vailla ja jos teettäis kerralla kunnon työn.... :wink:
Kun ei noita käytettyjä korisarjojakaan ( ruosteet piiloon :wink: ) ole liiemmin saatavilla.... :oops:
Vinkkejä!!!
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Istutimme noi Motonetin kaaret Tonnariini.

Hyvin toimi
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Turbiini
"Saabisti"
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 08:48
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Sopivat löytyy myös paikallisesta varaosaliikkeestä ja sopivuushan on aina asentajasta kiinni.
Isäukko "korjasi" omasta tonnaristaan kaaret kätevästi kromikaarilla.. 8O :D
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja jara »

Kromeillahan sitä ennenkin...
Sulle ei kuitenkaan ole mitään tekemistä pääsiäisenä, joten jos... :wink:

Paikallisesta saa eikä pahat: 34 eskoo kappale... :evil:
Tosin ei ennätä ennen pyhiä.... :wink:
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Linkissä kuvia miten omat kaareni hoidin kuntoon. Kannattaa selata myös aikaisempia ja myöhempiä kuvia niin selviää paremmin. Jos jää vielä kysyttävää, kysy ihmeessä.

http://nohkola.cjb.net/saab/misc/9000proj/2003.12.22/

Pelkkiä päälle kiinnitettäviä kromikaaria en laittaisi, ei hyötyä. Kuitenkin hetken päästä tippuu kromikaaret ruosteiden mukana pois. Ainakin nuo motonetin korjauspalat sopivat ihan hienosti kunhan jaksoi nähdä vaivaa ja olla tarkkana sovituksessa. Eli peltiä olisi mielestäni hyvä leikata sekä autosta että korjauspaloista, välttääkseen turhaa työtä vaikeissa muodoissa (tankinkorkin kohta) ja että saa saumoja siirrettyä esim listojen alle.
Vastaa Viestiin