Oviin korjauspeltejä?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Oviin korjauspeltejä?

Viesti Kirjoittaja badfear »

Saakohan jostain tonnarin oviin korjauspeltejä? Oven alaosiin olisi tarvetta.
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

saahan niitä varaosaliikkeistä.

eikö olekin järkyttävän lahoja ne 9000:n ovet...

itelläki nyrkinmentäviä reikiä vaikka auto on "melkein" uusi -89
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Mitähän moiset mahtavat maksaa? Motonetistä kun ei saa muita korin osia kuin lokarin kaaria, ja ne ovatkin aika suolaisissa hinnoissa.

Ovet ovat kyllä surullista pehkua :( Romuttamolta sain julkisivuiltaan 99% kunnossa olevat ovet, mutta niistä oli taas sitten alaosat mädät. vanhoissa ovissa taas julkisivuissa ihan uskomattomia rypäleitä! No jos kerran saatavissa on korjauspeltejä niin ei hätää. :)
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Tanskalainen virma nimeltä Klokkerholm tekee korjauspeltejä. Katalooki löytyy jokaisesta varaosaliikkeestä. Ovipeltien hinta oli luokkaa 35-40 jöröö per kappale, sekä sisä- että ulkopintaan. Pellinpalat löytyy täältäkin:

http://www.klokkerholm.com/ Sieltä E-SHOP ja edelleen product search. paloista on kuviakin, mutta latautuminen kestää joskus pitkähkösti....
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Ei siinä mitään valmiita paloja tarvita. Muuta kuin raakapeltiä, mitat, aikaa ja rälläkkä. Näillä värkeillä saadaan sopivat palat, ainakin itse korjasin kaikkien ovien alareunat. Raakasti vain rälläkällä vanha "paperi" pois ja sopivat palat mikillä heppiin ja sen jälkeen sauma kiinni asti. Vielä kun hioo hitsaussaumat tasaiseksi ja pohjamaalit ja maalit pintaan, niin tulee hyvä. Tosin itse vedin massaa siihen kumilistan alle.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

samsikki kirjoitti:Ei siinä mitään valmiita paloja tarvita. Muuta kuin raakapeltiä, mitat, aikaa ja rälläkkä. Näillä värkeillä saadaan sopivat palat, ainakin itse korjasin kaikkien ovien alareunat. Raakasti vain rälläkällä vanha "paperi" pois ja sopivat palat mikillä heppiin ja sen jälkeen sauma kiinni asti. Vielä kun hioo hitsaussaumat tasaiseksi ja pohjamaalit ja maalit pintaan, niin tulee hyvä. Tosin itse vedin massaa siihen kumilistan alle.
Että käy kateeks noi peltisepän taidon omaavat. Itse kun ei saa edes puhtaaseen pellin kappaleeseen muuta kuin MIG:n palamaan kiinni :oops:
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Itte tehden tulee parempi, mutta kun vie pajalle, niin valmiit palat säästää työkustannuksissa aivan :twisted: sti. klokkerholmin paloissa on varsin hyvä pintakäsittely ja sopivuuskin ihan kelpotasoa.
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

Tuli tuossa taiteiltua uudet ovipellit tonnariin oli aika projekti . Entiset on tunnetusti aika haperoa peltiä . Leikkasin entisen ovipellin listan kylkilista alta pois . Ovien päädyt on kaikkein v: mäisimmät tehdä mutta muuten ovien pellit on suhkot helppoa pitää muistaa hitsata varovasti että ei ovi väänny mutkalle saa muuten kitata aikas pirusti . Volisin laittaa halukkaille projekti kuvia tulee jos kiinnostaa tonnarin ovi projekti . Romiksilta löytyy ovia mutta kyllä niissäkin hommaa riittää itse ostin varaosa auton ja vaihdoin niihin oviin pellit ja laiten ne paikalleen irrallaan maalattuna paikalleen . Muutenkin on tonnarissani luukut huonossa hapessa mutta nyt tulee kaikki luukut samalla vaihdettua ja lokarin kaaret menee kanssa vaihtoon .Ja lopuksi maalaan koko auton elikkäs tuli aikamoinen remontti kun rupes korjaamaan yhtä ovea alunperin . Ajattelin laitella koko kuvasarjan tänne kun saan harsittua kasaan auton niin näkee miten puolimilliä ajettu tonnari on hapettunut ja miten homma on edennyt .Aika taulusta sen verran että se venyy ja venyy mutta toivottavasti on toukokuun loppuun mennessä taas sotaratsu latingissa . :D :D
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Toinen vaihtoehto on etsiä CS:n ovet, jotka ovat valmiiksi galvanoidut.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
rikeranen
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 11:12

Pehmeät ovet?

Viesti Kirjoittaja rikeranen »

Olen kuullut näistä pehmeistä ovista.
Hankin vuosi sitten vuosimallia -88 olevan 9000:n.

Vaikka peltiremonttia ei ole tehty, niin ovien pohjat ym. ovat aivan ehjät ja "kovat".

Auto on ns. pohjoisen auto, joten suolaamattomuuskohan on säilyttänyt korin niin hyvänä.

Onko muilla pohjoisen Saabeílla ollut ruosteongelmia?
sewe-HKI
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2004 13:51
Paikkakunta: HKI

Oviin korjauspeltejä löytyy!!

Viesti Kirjoittaja sewe-HKI »

Ainakin edelliseen 9000 t16 -89 sain Helsingistä ad-varaosasta. Näitä näkyy olevan ympäri Suomenmaan!!

http://www.advaraosat.fi

Siis ovi puolesta välistä listan alta poikka ja alakertaan uuden pellit, niin pinta kuin sisusta. Hintaan en nyt muista, mutta kysymällä liikkeestä selviää.
t.Sewe :P
"kitkat"
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen

# jäsen 2221#
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Tänään kävin eräässä AD:ssä ja myivät sielllä "eioota", kun eivät päässeet huonojen tietoliikenneyhteyksien takia katsomaan varastotilannetta kuin yhdestä paikasta. Kataloogit joista peltejä katselivat olivat Örum? ja Koivunen? jos oikein muistan.

Toisesta paikasta saivat sitten tiedon, että varastossa ei ole ja saatavuudesta yleensäkään ei minkäänlaista tietoa. :(

Hiukan hämmästyttää ettei peltejä olisi muka saatavilla!? Sillä onhan näiden vanhempien tonnareiden ovissa paljon sanomista...

No täytyy jatkaa etsimistä.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Motonetin korjauspeltiosat ainakin joskus oli RTO-tuonnista,
http://www.rtotuonti.fi/

Heidän vuoden 2000 Klokkerholm-kuvastossaan on tonnarin oviin pohja- ja pintapeltejä. Kuvat pelleistä saa näkyviin
http://www.klokkerholm.com/e-handel/seek/default.asp
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin