Onko tietoa?? Opetuslupa varusteet Tonnariin???
Johany
Ajokortin opetuslupa!
Onks toi vielä voimassa toi 80luvun käytäntö, jotta käy kirjallisessa ja ajele faijaskanssa aikas ja mee inssiin ja ota kortti. Eikai.
Eiks nykyjään tarvi kaikenmaailman eri kursseja (liukas, pimeä yms.)
Ja eikös tuo A:kin jää nykyjään kortista pois. (hyvä niin).
Mistä lisätietoja jos kohtapuoliin tuo poika pitäis opettaa.
Ai perkule täällä ei saakkaan ajolupaa 16 kesäisenä. eli menee vielä muutama vuosi.
Eiks nykyjään tarvi kaikenmaailman eri kursseja (liukas, pimeä yms.)
Ja eikös tuo A:kin jää nykyjään kortista pois. (hyvä niin).
Mistä lisätietoja jos kohtapuoliin tuo poika pitäis opettaa.
Ai perkule täällä ei saakkaan ajolupaa 16 kesäisenä. eli menee vielä muutama vuosi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8086
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Homma meni kuutisen vuotta sitten suurinpiirtein näin:Kurko kirjoitti:Onks toi vielä voimassa toi 80luvun käytäntö, jotta käy kirjallisessa ja ajele faijaskanssa aikas ja mee inssiin ja ota kortti. Eikai.
Eiks nykyjään tarvi kaikenmaailman eri kursseja (liukas, pimeä yms.)
Ja eikös tuo A:kin jää nykyjään kortista pois. (hyvä niin).
Mistä lisätietoja jos kohtapuoliin tuo poika pitäis opettaa.
Ai perkule täällä ei saakkaan ajolupaa 16 kesäisenä. eli menee vielä muutama vuosi.
Hankin opettajan valtuudet käymällä kirjallisessa kokeessa (hieman eri kysymykset, kuin pelkässä ajokortti-kirjallisissa). Sitten jarrupoljin asennukseen ja valkonen kolmio saapin persiiseen. Polkimen asennus pitää katsastaa konttorilla.
Sitten ajeltiin täyttäen eräänlaista ajotuntipäiväkirjaa, johon aina merkkailtiin (hieman soveltaen...), mitä kulloinkin oli ohjelmassa: kaistanvaihtoja, motaria jne...
Ennen inssiin menoa pitää käydä liukkailla Wirallisella liukkaanajon radalla (vai olikoha tää vasta kakkosvaiheessa...ei pysty muistamaan). Pimeän ajon "kurssi" meni ihan siinä missä muutkin ajotunnit (piti vain raportoida paikka ja aika, missä homma on "suoritettu"...), en tiedä mikä on nykyisin käytäntö.
Kun on saanut päiväkirjaan raapustettua riittävän määrän ajotunteja, eikun kirjallisten kautta inssiin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
Liukkaan radan harjoittelu on kummassakin vaiheessa, ykkösessä ja kakkosessa. Pimeän ajon voi suorittaa kakkosvaiheessakin.
Opettajan tulee asua samassa taloudessa, ei tarvitse olla sukua. Opettajalla tulee olla ollut kortti 2 vuotta, jotta voi opettaa (Merkillisen vähän) Itse opetin 22 vuotiaana silloisen tyttökaverin ajamaan. Ja inssikin meni kerrasta läpi.
Asiasta toiseen, kannattava bisnes olisi alkaa valmistamaan opetuspoljin sarjoja. Itse petaali on äärimmäisen yksinkertainen, lisäpeili Biltemasta ja kolmio vanerista. Ja hintapyynnöt pyyhkii 50€ yläpuolella yleensä...
Opettajan tulee asua samassa taloudessa, ei tarvitse olla sukua. Opettajalla tulee olla ollut kortti 2 vuotta, jotta voi opettaa (Merkillisen vähän) Itse opetin 22 vuotiaana silloisen tyttökaverin ajamaan. Ja inssikin meni kerrasta läpi.
Asiasta toiseen, kannattava bisnes olisi alkaa valmistamaan opetuspoljin sarjoja. Itse petaali on äärimmäisen yksinkertainen, lisäpeili Biltemasta ja kolmio vanerista. Ja hintapyynnöt pyyhkii 50€ yläpuolella yleensä...
Muukkonen
Bmw 523 Touring
Bmw 523 Touring