Tonnari tulpista TAAS
Tonnari tulpista TAAS
Ajattelin vaihtaa tulpat tuohon tonnariini. Yllätys oli suuri kun otin vanhat pois. Sieltä löytyi NGK BCP7ES tulpat . Nehän on väärät ! Eikös oikea ole juuri se jonka ostin eli BCPR7ES. Eli tuo R pitää olla kun on DI ?!?
Kaide
Kaide
Aivan, DI-kasetti vaatii sen R-tulpan, elikkä BCPR7ES ja vielä halutessaan BCPR7ES-11, mutta tuo 11 on vain valmiiksi säädetty 1,1mm kärkiväli.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
G-mies kirjoitti:Aivan, DI-kasetti vaatii sen R-tulpan, elikkä BCPR7ES ja vielä halutessaan BCPR7ES-11, mutta tuo 11 on vain valmiiksi säädetty 1,1mm kärkiväli.
Matti
Noin ! ihme siis että DI kassu on vielä ehjä. Selasin huoltokirjaa ja päättelin että noi väärät tulpat on laitettu sinne 150tkm kohdalla LÄNSI-AUTOSSA ! Nyt mittarissa on 203tkm
Kaide
Kyllä joku on varmasti tuohon tulpat vaihtanut tuon huollon jälkeen. Ei hullukaan aja 53tkm noilla tulpilla, en ainakaan minä nuo ovat sen verran halpoja että melkeen kannattaa vaihtaa öljynvaihdon yhteydessä.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
hasha kirjoitti:Kyllä joku on varmasti tuohon tulpat vaihtanut tuon huollon jälkeen. Ei hullukaan aja 53tkm noilla tulpilla, en ainakaan minä nuo ovat sen verran halpoja että melkeen kannattaa vaihtaa öljynvaihdon yhteydessä.
Niin no. Tuota laitosta on huollettu huolto-ohjelman mukaan LänsiAutossa ja tonnarin huolto-ohjelma käskee vaihtamaan tulpat 60tkm välein kun ajetaan lyijyttömällä gasolla. Senverran mokasin että tuohon omaani on sittenkin tulpat vaihdettu 170tkm huollossa.
Kaide
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
[quote="G-mies"]Aivan, DI-kasetti vaatii sen R-tulpan, elikkä BCPR7ES ja vielä halutessaan BCPR7ES-11, mutta tuo 11 on vain valmiiksi säädetty 1,1mm kärkiväli.
Vaihdoin siis oikeat BCPR7ES tulpat autooni (2,3 T , STAGE 4), koska se oli alkanut nykiä kun ahdot alkoivat nousta. Lisäksi tyhjäkäynti souti. Tuntui kuin yksi sylinteri olisi pois pelistä välillä. Vaihdoin tulpat n. 1000 km sitten. Nyt Vika tuli takaisin ja esiintyy samanlaisena myös varalla olevalla sytytyskasetilla. Pitäisikö tällaiseenbreilusti yli mittarin asteikon (max 1,5 bar) ahtavaan laittaa jotkin muut tulpat, vai onko tulppien tuhoutuminen vain oire jostain pahemmasta.
Auto ei kuluta vettä ja öljyt pysyvät kirkkaina. Pitääkö varata tukku setelaitä että pääsee takaisin tien päälle? En ole vielä koittanut auttaisiko taas tulppien vaihto.
Vaihdoin siis oikeat BCPR7ES tulpat autooni (2,3 T , STAGE 4), koska se oli alkanut nykiä kun ahdot alkoivat nousta. Lisäksi tyhjäkäynti souti. Tuntui kuin yksi sylinteri olisi pois pelistä välillä. Vaihdoin tulpat n. 1000 km sitten. Nyt Vika tuli takaisin ja esiintyy samanlaisena myös varalla olevalla sytytyskasetilla. Pitäisikö tällaiseenbreilusti yli mittarin asteikon (max 1,5 bar) ahtavaan laittaa jotkin muut tulpat, vai onko tulppien tuhoutuminen vain oire jostain pahemmasta.
Auto ei kuluta vettä ja öljyt pysyvät kirkkaina. Pitääkö varata tukku setelaitä että pääsee takaisin tien päälle? En ole vielä koittanut auttaisiko taas tulppien vaihto.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Noilla ahdoilla kannattaisi kokeilla kovemman lämpöarvon tulppia eli BCPR8ES kehiin, ei kuitenkaan niin iso kustannus ole testata.JiiVee kirjoitti:G-mies kirjoitti:Aivan, DI-kasetti vaatii sen R-tulpan, elikkä BCPR7ES ja vielä halutessaan BCPR7ES-11, mutta tuo 11 on vain valmiiksi säädetty 1,1mm kärkiväli.
Vaihdoin siis oikeat BCPR7ES tulpat autooni (2,3 T , STAGE 4), koska se oli alkanut nykiä kun ahdot alkoivat nousta. Lisäksi tyhjäkäynti souti. Tuntui kuin yksi sylinteri olisi pois pelistä välillä. Vaihdoin tulpat n. 1000 km sitten. Nyt Vika tuli takaisin ja esiintyy samanlaisena myös varalla olevalla sytytyskasetilla. Pitäisikö tällaiseenbreilusti yli mittarin asteikon (max 1,5 bar) ahtavaan laittaa jotkin muut tulpat, vai onko tulppien tuhoutuminen vain oire jostain pahemmasta.
Auto ei kuluta vettä ja öljyt pysyvät kirkkaina. Pitääkö varata tukku setelaitä että pääsee takaisin tien päälle? En ole vielä koittanut auttaisiko taas tulppien vaihto.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
käynpä kaupassa
Tulppakauppaan siis. Kun vain vika ei ole mekaaninen niin kulut pysyvät siedettävällä tasolla.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Nii, kovemman lämpöarvon tulpat, eli ovat viileemmät, tai siis jotain, en ossoo ennää selittää. :)Vigge kirjoitti:Itse kyllä suosin kylmempiä tulppia ja sitähän tuo suurempi numero siinä tulpan kyljessä tarkoittaa, ei päin vastoin :wink:Boiga kirjoitti: jos ahtoja alkaa oleen yli tuon 1.3 bar, eli luokkaa 1.5bar ja enemmän ni varmaan lämpösempiin kannattanee aina siirtyä :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Vähän on pilkun viilausta, mut tuosta tunnuksesta vielä P-kirjain pois sotkemasta.Tobbana kirjoitti: Noilla ahdoilla kannattaisi kokeilla kovemman lämpöarvon tulppia eli BCPR8ES kehiin, ei kuitenkaan niin iso kustannus ole testata.
-Sami
Vain -BCR8ES- ja tietty puhutaan NGK:sta valmistajana...
Hyllyssä tollasia pitää tiettävästi vain Pro-Carservice Jyväskylässä ja Enkun Autovaraosa Tuusulassa, mut kaikkiin varaosamyymälöihin niitä saa kyllä tilattua 1-2päivän toimitusajalla.
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Motonettiin en onnistunut noita saamaan, kun aikoinani kyselin..2,3T sport kirjoitti: Hyllyssä tollasia pitää tiettävästi vain Pro-Carservice Jyväskylässä ja Enkun Autovaraosa Tuusulassa, mut kaikkiin varaosamyymälöihin niitä saa kyllä tilattua 1-2päivän toimitusajalla.
Sillointällöin noita on taas löytynyt joidenkin Hessumobiilien hyllystä pk-seudulla. Kysymällä ketjun liikkeestä selviää sen hetken tilanne.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
kiitokset korjauksesta ei aina voi muistaa ku niin harvoin tuotakin tietoa tarttee...Vigge kirjoitti:Itse kyllä suosin kylmempiä tulppia ja sitähän tuo suurempi numero siinä tulpan kyljessä tarkoittaa, ei päin vastoinBoiga kirjoitti: jos ahtoja alkaa oleen yli tuon 1.3 bar, eli luokkaa 1.5bar ja enemmän ni varmaan lämpösempiin kannattanee aina siirtyä
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Ymmärrän luulevani että luulen ymmärtäväni mitä tarkoitetaan.Tobbana kirjoitti:Nii, kovemman lämpöarvon tulpat, eli ovat viileemmät, tai siis jotain, en ossoo ennää selittää.Vigge kirjoitti:Itse kyllä suosin kylmempiä tulppia ja sitähän tuo suurempi numero siinä tulpan kyljessä tarkoittaa, ei päin vastoinBoiga kirjoitti: jos ahtoja alkaa oleen yli tuon 1.3 bar, eli luokkaa 1.5bar ja enemmän ni varmaan lämpösempiin kannattanee aina siirtyä
-Sami
Menen kiertämään illalla Seinäjoen varaosakaupat, jos vaikka löytyisi. Yhdessä liikkeessä suositeltiin että ostaisin boschin vastaavat, koska ne on paremmat. Kuitenkin olen lukenut jyrkkiäkin kannanottoja täältä puolesta ja vastaan.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.