Tonnari tulpista TAAS

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Tonnari tulpista TAAS

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Ajattelin vaihtaa tulpat tuohon tonnariini. Yllätys oli suuri kun otin vanhat pois. Sieltä löytyi NGK BCP7ES tulpat . Nehän on väärät ! Eikös oikea ole juuri se jonka ostin eli BCPR7ES. Eli tuo R pitää olla kun on DI ?!?

Kaide
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Aivan, DI-kasetti vaatii sen R-tulpan, elikkä BCPR7ES ja vielä halutessaan BCPR7ES-11, mutta tuo 11 on vain valmiiksi säädetty 1,1mm kärkiväli.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

G-mies kirjoitti:Aivan, DI-kasetti vaatii sen R-tulpan, elikkä BCPR7ES ja vielä halutessaan BCPR7ES-11, mutta tuo 11 on vain valmiiksi säädetty 1,1mm kärkiväli.

Matti

Noin ! ihme siis että DI kassu on vielä ehjä. Selasin huoltokirjaa ja päättelin että noi väärät tulpat on laitettu sinne 150tkm kohdalla LÄNSI-AUTOSSA ! Nyt mittarissa on 203tkm

Kaide
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Kyllä joku on varmasti tuohon tulpat vaihtanut tuon huollon jälkeen. Ei hullukaan aja 53tkm noilla tulpilla, en ainakaan minä :D nuo ovat sen verran halpoja että melkeen kannattaa vaihtaa öljynvaihdon yhteydessä.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

hasha kirjoitti:Kyllä joku on varmasti tuohon tulpat vaihtanut tuon huollon jälkeen. Ei hullukaan aja 53tkm noilla tulpilla, en ainakaan minä :D nuo ovat sen verran halpoja että melkeen kannattaa vaihtaa öljynvaihdon yhteydessä.

Niin no. Tuota laitosta on huollettu huolto-ohjelman mukaan LänsiAutossa ja tonnarin huolto-ohjelma käskee vaihtamaan tulpat 60tkm välein kun ajetaan lyijyttömällä gasolla. Senverran mokasin että tuohon omaani on sittenkin tulpat vaihdettu 170tkm huollossa.

Kaide
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

[quote="G-mies"]Aivan, DI-kasetti vaatii sen R-tulpan, elikkä BCPR7ES ja vielä halutessaan BCPR7ES-11, mutta tuo 11 on vain valmiiksi säädetty 1,1mm kärkiväli.

Vaihdoin siis oikeat BCPR7ES tulpat autooni (2,3 T , STAGE 4), koska se oli alkanut nykiä kun ahdot alkoivat nousta. Lisäksi tyhjäkäynti souti. Tuntui kuin yksi sylinteri olisi pois pelistä välillä. Vaihdoin tulpat n. 1000 km sitten. Nyt Vika tuli takaisin ja esiintyy samanlaisena myös varalla olevalla sytytyskasetilla. Pitäisikö tällaiseenbreilusti yli mittarin asteikon (max 1,5 bar) ahtavaan laittaa jotkin muut tulpat, vai onko tulppien tuhoutuminen vain oire jostain pahemmasta.

Auto ei kuluta vettä ja öljyt pysyvät kirkkaina. Pitääkö varata tukku setelaitä että pääsee takaisin tien päälle? En ole vielä koittanut auttaisiko taas tulppien vaihto.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

JiiVee kirjoitti:
G-mies kirjoitti:Aivan, DI-kasetti vaatii sen R-tulpan, elikkä BCPR7ES ja vielä halutessaan BCPR7ES-11, mutta tuo 11 on vain valmiiksi säädetty 1,1mm kärkiväli.

Vaihdoin siis oikeat BCPR7ES tulpat autooni (2,3 T , STAGE 4), koska se oli alkanut nykiä kun ahdot alkoivat nousta. Lisäksi tyhjäkäynti souti. Tuntui kuin yksi sylinteri olisi pois pelistä välillä. Vaihdoin tulpat n. 1000 km sitten. Nyt Vika tuli takaisin ja esiintyy samanlaisena myös varalla olevalla sytytyskasetilla. Pitäisikö tällaiseenbreilusti yli mittarin asteikon (max 1,5 bar) ahtavaan laittaa jotkin muut tulpat, vai onko tulppien tuhoutuminen vain oire jostain pahemmasta.

Auto ei kuluta vettä ja öljyt pysyvät kirkkaina. Pitääkö varata tukku setelaitä että pääsee takaisin tien päälle? En ole vielä koittanut auttaisiko taas tulppien vaihto.
Noilla ahdoilla kannattaisi kokeilla kovemman lämpöarvon tulppia eli BCPR8ES kehiin, ei kuitenkaan niin iso kustannus ole testata.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

käynpä kaupassa

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Tulppakauppaan siis. Kun vain vika ei ole mekaaninen niin kulut pysyvät siedettävällä tasolla.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

itte vanhaan viri tonnariin laitoin kasin tulpat ja niillä sai hieman nykimis ongelmia aisoihin :) jos ahtoja alkaa oleen yli tuon 1.3 bar, eli luokkaa 1.5bar ja enemmän ni varmaan lämpösempiin kannattanee aina siirtyä :)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Boiga kirjoitti: jos ahtoja alkaa oleen yli tuon 1.3 bar, eli luokkaa 1.5bar ja enemmän ni varmaan lämpösempiin kannattanee aina siirtyä :)
Itse kyllä suosin kylmempiä tulppia ja sitähän tuo suurempi numero siinä tulpan kyljessä tarkoittaa, ei päin vastoin :wink:
#1730
500whp.net member
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Vigge kirjoitti:
Boiga kirjoitti: jos ahtoja alkaa oleen yli tuon 1.3 bar, eli luokkaa 1.5bar ja enemmän ni varmaan lämpösempiin kannattanee aina siirtyä :)
Itse kyllä suosin kylmempiä tulppia ja sitähän tuo suurempi numero siinä tulpan kyljessä tarkoittaa, ei päin vastoin :wink:
Nii, kovemman lämpöarvon tulpat, eli ovat viileemmät, tai siis jotain, en ossoo ennää selittää. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Tobbana kirjoitti: Noilla ahdoilla kannattaisi kokeilla kovemman lämpöarvon tulppia eli BCPR8ES kehiin, ei kuitenkaan niin iso kustannus ole testata.

-Sami
Vähän on pilkun viilausta, mut tuosta tunnuksesta vielä P-kirjain pois sotkemasta.
Vain -BCR8ES- ja tietty puhutaan NGK:sta valmistajana...

Hyllyssä tollasia pitää tiettävästi vain Pro-Carservice Jyväskylässä ja Enkun Autovaraosa Tuusulassa, mut kaikkiin varaosamyymälöihin niitä saa kyllä tilattua 1-2päivän toimitusajalla.
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

2,3T sport kirjoitti: Hyllyssä tollasia pitää tiettävästi vain Pro-Carservice Jyväskylässä ja Enkun Autovaraosa Tuusulassa, mut kaikkiin varaosamyymälöihin niitä saa kyllä tilattua 1-2päivän toimitusajalla.
Motonettiin en onnistunut noita saamaan, kun aikoinani kyselin.. :roll:
Sillointällöin noita on taas löytynyt joidenkin Hessumobiilien hyllystä pk-seudulla. Kysymällä ketjun liikkeestä selviää sen hetken tilanne.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Vigge kirjoitti:
Boiga kirjoitti: jos ahtoja alkaa oleen yli tuon 1.3 bar, eli luokkaa 1.5bar ja enemmän ni varmaan lämpösempiin kannattanee aina siirtyä :)
Itse kyllä suosin kylmempiä tulppia ja sitähän tuo suurempi numero siinä tulpan kyljessä tarkoittaa, ei päin vastoin :wink:
kiitokset korjauksesta :) ei aina voi muistaa ku niin harvoin tuotakin tietoa tarttee...
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Tobbana kirjoitti:
Vigge kirjoitti:
Boiga kirjoitti: jos ahtoja alkaa oleen yli tuon 1.3 bar, eli luokkaa 1.5bar ja enemmän ni varmaan lämpösempiin kannattanee aina siirtyä :)
Itse kyllä suosin kylmempiä tulppia ja sitähän tuo suurempi numero siinä tulpan kyljessä tarkoittaa, ei päin vastoin :wink:
Nii, kovemman lämpöarvon tulpat, eli ovat viileemmät, tai siis jotain, en ossoo ennää selittää. :)

-Sami
Ymmärrän luulevani että luulen ymmärtäväni mitä tarkoitetaan.

Menen kiertämään illalla Seinäjoen varaosakaupat, jos vaikka löytyisi. Yhdessä liikkeessä suositeltiin että ostaisin boschin vastaavat, koska ne on paremmat. Kuitenkin olen lukenut jyrkkiäkin kannanottoja täältä puolesta ja vastaan.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Vastaa Viestiin