Klubin hajonnein tonnari?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Klubin hajonnein tonnari?

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

no joo olis vähän asiaa tuosta omasta tonnarista.. auto siis on: 9000cse 2.3i (1993) ja nyt on laitettu rahaa joku 1000€ alustaan ja joihinkin pieniin paikkoihin.. mutta sitten kun olin jättänyt auton verstaalla tunkille ja oikean puoleinen eturngas oli irti, niin joku tunkkia tarvinnut oli tipauttanut keulan alas ilman rengasta :/ ja sen jälkeen auto on alkanut puoltamaan pahasti oikealle. kävin säätämässä aurauskulmat paikallisella saappihuoltamolla, ja sanoivat että vasemman etupyörän kantterinkulma (vai mikähän oli se oikea nimi?) oli todella paljon muokkautunut? miten korjaan asian? ja sitten kun vaihdoin kytkin nesteet ja ilmasin kytkintä, joka oli varmasti ensimmäinen kerta auton elämän aikana. kytkin toimi koko seuraavan päivän moiteetta, kunnes se sitten illalla tuntui oudolta. aina ennen kytkin otti ylhäällä, mutta nyt se otti aivan lattiasta, ja polkimessa oli tyhjää hieman.. vaihdettiin pääsylinteri ja vika korjaantui tunniksi, kunnes polkimeen ilmestyi taas "tyhjää tilaa" ennen kuin se otti, ja nyt ei enää toimi ollenkaan? eikai vaan työsylinteri? sillä mikään letku ei vuoda ja pääsylinteri on katsottu nyt kahdesti läpi.. ja kytkintä yritetty ilmata paineilma konella. ja voitteko kertoa vielä yhden asian, miksi jarrut vain vikuvat vaikka on uudet levyt, ja kitinälevyllä varustetut jarrupalat joka kulmassa? ajettaessa 100km/h ainakin kuskinpuolen etujarru "huutaa" todella kimeästi! auttakaa nyt! neuvot ovat loppumassa jo :(
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Jarrupalat

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mistä ostit jarrupalat? Usein palojen seos tekee niistä kitiseviä. Melkein kokeilisin vaihtoa...
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Klubin hajonnein tonnari?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

scorpio_88 kirjoitti:Klubin hajonnein tonnari?
Nääh, toihan on varmaan yks varmatoimisimmista tontuista :wink:

Jos ei kykän ilmaus auta, pääsyltty on vaihdettu / tsekattu, niin eipä tuossa ole oikein muita vaihtoehtoja kun työsyltty. Se on helppo vaihtaa, muutaman minuutin homma. Nimittäin sitten kun on vaihdelaatikko ensin irrotettu :)

Jarrujen kitinään vaikea sanoa mitn, saattaa asettua itekseen jonkin ajan päästä, tai sitten ei. Käytitkö kuparitöhnää palojen asennuksessa?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

jarrupala ostin paikallisesta auto-centeristä, jolla on hyvä maine osien suhteen.. mutta en kyllä laittanut kuparitahnaa ollenkaan asentaessa paloja paikalleen? :s ja nämä ovat jo toiset uudet palat 3kk sisällä jotka vinkuvat :(
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

ja on vissiin aika kova homma ottaa tonnarin laatikko pois? ja onko siinä mitään mahdollisuutta että laatikon saisi pois ilman autonosturia? ku on meinaan vaikeaa vuokrata sellainen.. ja korjaamot ovat niin kalliita :( veikkasivat hinta-arvioksi 800-900€ jos he korjaavat tuon vian :o
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Laatikon irroitus onnistuu aika hyvin myös ilman nosturia palkin ja hallitunkin avulla.
VJS sais päivittää kuvansa tuohon topiikkiin niin selveis paremmin. :lol:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=19963
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ei sitä autoa tartte paljoa nostaa, että sen saisi myös alakautta pois. 30cm rampit riittää.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

tallin lattialla tuo tullut pudotettua alas. Hyvä hallintunkki on oiva apuväline.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

tetammi kirjoitti:Laatikon irroitus onnistuu aika hyvin myös ilman nosturia palkin ja hallitunkin avulla.
VJS sais päivittää kuvansa tuohon topiikkiin niin selveis paremmin. :lol:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=19963
Kuvat häipyi valitettavasti bittiavaruuteen mtv3:n internetpalvelun loputtua :( Tonnarikin on myyty, joten en voi edes lavastaa tilannetta uudestaan :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
MHag
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 10:33

Vinkuvat jarrut

Viesti Kirjoittaja MHag »

Vinkuminen johtuu kaiketi kitkapinnan laadusta, löytyy erilaisia.
Joskus korjasin vinkuvat jarrut sahaamalla rautasahalla kitkapinnan poikki, oliskos ollut Opel ja jotkut yksiosaset tarvikepinnat, mutta temppu auttoi 100%.
Maukka 9000
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Heinä 13, 2006 19:27
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Maukka 9000 »

Itse onnistuin vaihtamaan työsylinterin ja kytkimen siten ettei vaihelaatikkoa tarvinnut pudottaa kokonaan pois. Sen sai käännettyä siten että mahtui moottorin ja vaihelaatikon välistä vaihtamaan molemmat.
Volvo 760 tdic -88
9000 CD -92 ent.
900 -82 (RIP)
900i -88 (RIP)
#3017
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

No nyt otan laatikon kokonaan pois sillä vaihdan kytkimen samalla ku ei maksa paljoa.. ,mutta näin ensikertalaisen olen jäänyt siihen pisteeseen että miten otan vetarit laatikosta irti että saan laatikon pois? apurunko toimii näköjään saranoilla ja alatukivarren sain pois ilman että eturengas pyörähti lokariin :D eli olen enään siinä vaiheessa että miten saan vetarit pois? ja hyviä vinkkejä saa antaa että kannattaako tarkistaa jtn muuta samalla ? otan tasapaino akselin ketjun pois samalla kun sen vissiin saa lyötyä pois jos ottaa öljypohjan irti? kiitoksia vastauksista! :)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Vastaa Viestiin