T16 tukehtuu
T16 tukehtuu
Missähän vika kun alkoi 2.0 T16 vm.89 työntämään mustaa savua ja ei käy kunnolla jos lainkaan.
Mittasin lämpötila-anturia kun moottori oli hiukan lämmin. Näytti n. 600 ohmia. ( kirja sanoo 80 asteiselle 320 ohmia joten lienee kunnossa).
Ilmamäärämittarin nastoista 2-6 lukema n. 360 ohmia ja lanka on ehjä.
Lähtee käyntiin jotenkin kun irroittaa IMM liittimen.
Kokeilin toisella polttoaineen ohjausyksiköllä ja sama juttu.
Bensapumppu toimii.
Mikähän on vaivana?
Mittasin lämpötila-anturia kun moottori oli hiukan lämmin. Näytti n. 600 ohmia. ( kirja sanoo 80 asteiselle 320 ohmia joten lienee kunnossa).
Ilmamäärämittarin nastoista 2-6 lukema n. 360 ohmia ja lanka on ehjä.
Lähtee käyntiin jotenkin kun irroittaa IMM liittimen.
Kokeilin toisella polttoaineen ohjausyksiköllä ja sama juttu.
Bensapumppu toimii.
Mikähän on vaivana?
Suostuuko siis ollenkaan käymään, vai sammuuko aina käynnistyksen jälkeen, röpöttämisen päätteeksi. Paukkuuko putkessa?
Katoppa, löytyykö haulla mitään samanlaisia oireita, kun laitat (kampiakselin) asentoanturi. Vika ei ole välttämättä anturissa, mutta se on toisinaan aiheuttanut moista. En nyt listaa tähän niitä kaikkia hakutuloksia; voit itse katsella otsikoista, mikä sinun ongelmaasi sopisi parhaiten.
Historia tuntee kertalaakista hajonneita antureita, sekä sellaisia, että toimii vain kylmänä hetken.
Katoppa, löytyykö haulla mitään samanlaisia oireita, kun laitat (kampiakselin) asentoanturi. Vika ei ole välttämättä anturissa, mutta se on toisinaan aiheuttanut moista. En nyt listaa tähän niitä kaikkia hakutuloksia; voit itse katsella otsikoista, mikä sinun ongelmaasi sopisi parhaiten.
Historia tuntee kertalaakista hajonneita antureita, sekä sellaisia, että toimii vain kylmänä hetken.

Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Ei kunnolla käynnisty kuin ottamalla IMM piuhan irti.
IMM lanka on kunnossa mutta tosi likainen sisältä.
Satunnaisesti lähtee käyntiin kun piuha on kiinni ja sitten röpöttää ja mustaa savua riittää. Täytyy kokeilla se asentoanturi. Varaosakin löytyy.
DI kasetin otin irti ja laitoin tulpat kiinni ja maadoitin ne. Hyvä kipinä kaikissa startatessa.
IMM lanka on kunnossa mutta tosi likainen sisältä.
Satunnaisesti lähtee käyntiin kun piuha on kiinni ja sitten röpöttää ja mustaa savua riittää. Täytyy kokeilla se asentoanturi. Varaosakin löytyy.
DI kasetin otin irti ja laitoin tulpat kiinni ja maadoitin ne. Hyvä kipinä kaikissa startatessa.
Tuo kuullostaa kyllä ihan immuvialta, vaikka mittauksesi toistä väittää, oma 2.3i oli aivan samanlainen, ilman immua sai jopa käymään tyhjäkäyntiä, kun kiristi kaasuläppää vaan tarpeeksi auki. Tuli ajettua n. 400km ilman immua ja maantiellä kulutus oli n. 15ljari52 kirjoitti:Ei kunnolla käynnisty kuin ottamalla IMM piuhan irti.
IMM lanka on kunnossa mutta tosi likainen sisältä.
Satunnaisesti lähtee käyntiin kun piuha on kiinni ja sitten röpöttää ja mustaa savua riittää. Täytyy kokeilla se asentoanturi. Varaosakin löytyy.
DI kasetin otin irti ja laitoin tulpat kiinni ja maadoitin ne. Hyvä kipinä kaikissa startatessa.


Saab 9-3 TTID Vector 2008
Joo; IMMua veikkaan minäkin, jos kerran sen töpselin irrottamisella/ kiinnittämisellä on ylipäänsä jotain vaikutusta. Helpompi ainakin testata se, ennenkuin alkaa tuon asentoanturin kanssa voimistelemaan. Lanka voi olla ehjän näköinen, mutta mittari silti epäkunnossa.
Mitä muuten EDU näyttää slloin kun kone on (edes jonkinlaisessa) käynnissä? Olet varmaan stekannut kaikki alipaineletkut ja imusarjan letkuliitokset? Tuli vai mieleen, että esim. kovasti poljettaessa imusarjasta saattaa korkata letku, tai jopa ahtoputki saattaa irrota kaasuläppäkotelolta. Tällöin oireena on juuri röpöttävä käynti ja sammuminen, koska seokset ovat ihan mitä sattuu. Tällöin tosin EDU:n hetkellisen kulutuksen lukemat ovat luokkaa 50L/100km.
Ai mistäkö tiedän? No
. Ja korjaus 0€!
Mitä muuten EDU näyttää slloin kun kone on (edes jonkinlaisessa) käynnissä? Olet varmaan stekannut kaikki alipaineletkut ja imusarjan letkuliitokset? Tuli vai mieleen, että esim. kovasti poljettaessa imusarjasta saattaa korkata letku, tai jopa ahtoputki saattaa irrota kaasuläppäkotelolta. Tällöin oireena on juuri röpöttävä käynti ja sammuminen, koska seokset ovat ihan mitä sattuu. Tällöin tosin EDU:n hetkellisen kulutuksen lukemat ovat luokkaa 50L/100km.
Ai mistäkö tiedän? No



Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)