by-pass? suhisee

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

by-pass? suhisee

Viesti Kirjoittaja t8 »

Ahtopaineilla kuuluu mukava suhina ja kovempi suhahdus kun päästää kaasun ahdoilla. Kuulee vain jos on ikkuna auki. Passin pitäisi olla ehjä, ei ole kauaa kun testasin. Letkutkin ovat kunnossa. Muuten auto (tomaatti) pelittää hyvin, ei ole minkäänlaisia käyntiongelmia tms. Bensaa vain tuntuu vievän lähelle 15l/100km. Kolmannes matka-ajoa, loppu kaupunkia.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: by-pass? suhisee

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

t8 kirjoitti:Ahtopaineilla kuuluu mukava suhina ja kovempi suhahdus kun päästää kaasun ahdoilla. Kuulee vain jos on ikkuna auki. Passin pitäisi olla ehjä, ei ole kauaa kun testasin. Letkutkin ovat kunnossa. Muuten auto (tomaatti) pelittää hyvin, ei ole minkäänlaisia käyntiongelmia tms. Bensaa vain tuntuu vievän lähelle 15l/100km. Kolmannes matka-ajoa, loppu kaupunkia.
Olen kanssa aerossa huomannut vastaavaa. Tosin kulutus pysyttelee nätisti kympin tienoilla :P Mutta onkohan tuollainen suhina ja pihahtelu normaalia?
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Re: by-pass? suhisee

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

t8 kirjoitti:Ahtopaineilla kuuluu mukava suhina ja kovempi suhahdus kun päästää kaasun ahdoilla. Kuulee vain jos on ikkuna auki. Passin pitäisi olla ehjä, ei ole kauaa kun testasin. Letkutkin ovat kunnossa. Muuten auto (tomaatti) pelittää hyvin, ei ole minkäänlaisia käyntiongelmia tms. Bensaa vain tuntuu vievän lähelle 15l/100km. Kolmannes matka-ajoa, loppu kaupunkia.
Mulla myös suhahtaa kun kaasun päästää ahdoilla ja se taitaa olla ihan normaalia, mut ei mun mielestä silloin kun painaa kaasua. :roll: Eihän pässi sais paineita päästää ennen kun kaasuläppä sulkeutuu. :?: Korjatkaa jos olen väärässä. Tietenkin hukkaportti voi hieman viheltää ahdoilla. Mulla on kans 2,3T automaatti ja kulutus about 11L/100 josta suurin osa kaupunkiajoa. Toi 15L/100 kuulostaa kyllä hieman suurelta.

Edit: Toi sun oma taitaa olla DI/APC. Niiden kulutuksesta en tiedä juurikaan.
Viimeksi muokannut olli9000CDturbo, Pe Touko 11, 2007 09:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Itsellä myös saman suuntaista suhinaa kaasua päästäessä, kuuluu tosin ikkunat umessakin. Suhinaa alkoi enemmän ilmenemään ahtojen noston jälkeen, haitallisia sivuvaikutuksia en ole havainnut. Autona -87 turbo
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

Tosiaan mulla kiinni bleed-valve josta varmaan johtuu ainakin osittain nuo suhinat. Ihmeen laiska tuo 2,3TA vakiona, tuntui hieman piristetty t8:kin olevan tehokkaampi. Täytyy vaihtaa tulpat ja putsata imm, jos se vaikka auttas.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

t8 kirjoitti:Tosiaan mulla kiinni bleed-valve josta varmaan johtuu ainakin osittain nuo suhinat. Ihmeen laiska tuo 2,3TA vakiona, tuntui hieman piristetty t8:kin olevan tehokkaampi. Täytyy vaihtaa tulpat ja putsata imm, jos se vaikka auttas.
Varovasti sen bleedin kans ettei mene laihalle ja tule mäntäpistiäinen kylään! :!: Minkä verran ahtaa bleedillä, ja minkä verran ilman?
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

olli9000CDturbo kirjoitti:
t8 kirjoitti:Tosiaan mulla kiinni bleed-valve josta varmaan johtuu ainakin osittain nuo suhinat. Ihmeen laiska tuo 2,3TA vakiona, tuntui hieman piristetty t8:kin olevan tehokkaampi. Täytyy vaihtaa tulpat ja putsata imm, jos se vaikka auttas.
Varovasti sen bleedin kans ettei mene laihalle ja tule mäntäpistiäinen kylään! :!: Minkä verran ahtaa bleedillä, ja minkä verran ilman?
Saman verran ahtaa bleedillä ja ilman, eli punarajan tuntumaan, ehkä pari milliä yli. Paineet vaan nousee nopeammin ja antaa kunnon potkun pienestäkin vauhdista, ilman ei tunnu minkäänlaista potkua.
Harkinnassa on lastu tuon bleedin tilalle.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

Nyt loppu suhinat, kun otin bleedin pois. Vaihdoin samalla tulpat ja putsasin immun. Vanhat tulpat oli tosi huonon näköiset. Imm oli sisältä puhdas, mutta liittimen yksi nasta oli aika pahasti hapettunut. Koeajolla huomasi heti että tehoja on tullut lisää. Onko kukaan ottanut imm:sta niitä metalliverkkoja pois? Luulisi tulevan muutama heppa lisää. Jos ottaisi vain toisen niin jäisi jotain suojaa, jos putkistoon pääsee jotain ylimääräistä.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Vastaa Viestiin