Sopiiko vm:89 turbo/apc immu autoon joka on vm:85 9000 turbo/apc
Ps: siis immu uudemmasta tähän vanhempaan.
Immu
Ei.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Ei sovi ja tarkennetaan sen verran vielä, että metallikuorinen ja muovikuorinen mittari eivät sovi ristiin. '84-88 malleissa on metallikuorinen -005 loppuinen mittari joka sopii vain näihin vuosimalleihin. Uudemmissa on muovikuorisia, jotka toimivat kyllä ristiin mutta eivät välttämättä täysin suunnitellusti. Parasta olisi siis saada täysin vastaava Bosch-numero korvausmittariin. Tosin esim. muovimittarit -011, -013, -017 sopivat sinänsä ristiin että auton saa käymään, mutta vain -017:ssa on säätöruuvi jota tarvitaan katittomissa LH-jeteissä.
Säädettävyyden puute mittarissa kostautuu mahdollisesti esim. ylettömän rikkaalla seoksella, joten ei kannata säästellä laittamalla väärä mittari vaikka sellainen löytyisi. Katillisen saanee toimimaan säätöruuvilla varustetulla mittarilla, varsinkin jos säätää lambdan tai pakokaasuanalysaattorin avustuksella seokset kohdalleen niin ettei ruiskun oma lambdasäätö "pohjaa".
Lista mittareista ja autoista joihin niitä on asennettu löytyy esim. täältä: http://homepage.mac.com/ljwest/test/LHparts.html (List of Mass Airflow Sensors, kuumalangan toimintalämpötila ja mittarin versio pitää ainakin täsmätä)
Vielä loppuun se tärkein neuvo alkuperäiselle kysyjälle: Autoosi sopii siis vain ja ainoastaan metallikuorinen -005 Bosch-numerolla oleva mittari, joita löytyy '84-88 900 ja 9000 T16 malleista.
Säädettävyyden puute mittarissa kostautuu mahdollisesti esim. ylettömän rikkaalla seoksella, joten ei kannata säästellä laittamalla väärä mittari vaikka sellainen löytyisi. Katillisen saanee toimimaan säätöruuvilla varustetulla mittarilla, varsinkin jos säätää lambdan tai pakokaasuanalysaattorin avustuksella seokset kohdalleen niin ettei ruiskun oma lambdasäätö "pohjaa".
Lista mittareista ja autoista joihin niitä on asennettu löytyy esim. täältä: http://homepage.mac.com/ljwest/test/LHparts.html (List of Mass Airflow Sensors, kuumalangan toimintalämpötila ja mittarin versio pitää ainakin täsmätä)
Vielä loppuun se tärkein neuvo alkuperäiselle kysyjälle: Autoosi sopii siis vain ja ainoastaan metallikuorinen -005 Bosch-numerolla oleva mittari, joita löytyy '84-88 900 ja 9000 T16 malleista.
Viimeksi muokannut jcarlson, Ke Touko 09, 2007 21:10. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
On sitä 005-mittaria turbotontuissa 85-88:ssa. Mutta ei -89.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... _eikat.jpg
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... _eikat.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Totta. Ei tullut luettua tuota mittari/auto-taulukkoa tarpeeksi tarkkaan.
Ilmeisesti myös 86-88 900T16 olisi varustettu -005 mittarilla, näitä ei tosin käsittääkseni ole juurikaan Suomessa myyty (ehkä muutama Aero/Cabbe?).
Itsellä sattunut olemaan juuri noita alkupään turbosatkuja, Lucas-ruiskulla oleva auto sekä ainut turbotonnari '89 mallia jossa ensimmäistä kertaa tuo muovimittari.

Ilmeisesti myös 86-88 900T16 olisi varustettu -005 mittarilla, näitä ei tosin käsittääkseni ole juurikaan Suomessa myyty (ehkä muutama Aero/Cabbe?).
Itsellä sattunut olemaan juuri noita alkupään turbosatkuja, Lucas-ruiskulla oleva auto sekä ainut turbotonnari '89 mallia jossa ensimmäistä kertaa tuo muovimittari.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com