Elikkä pitäs vaihtaa tonnarin kytkinlevy, muttaku ei asisiasta tietoo, miten tehdään tarvitaanko keskitysakseli ja minkäkokoinen kytkin. Entäpä t
yöjärjestys. Auto 9000i vm.90.Olisin neuvoista kiitollin
-----------------
UPE
Tonnarin kytkimen vaihto
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
- Paikkakunta: Helsinki
Työsylinteri
Kannattaa se työsylinteri ostaa muualta kuin motonetistä. Vaihdatin koko kytkin paketin puoli vuotta sitten kun työsylinteri pamahti. Kytkin pelittää muuten hyvin mutta on välillä raskas kun kone on lämmin. Kuulemma nuo tarvike työsylinterit voi alkaa takertelemaan hyvin lyhyessäkin ajassa.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
- Paikkakunta: Helsinki
Oletin
Oletin siis että vaihdat koko hilppeet kytkimeen.
Saksankielinen tee-se-itse-korjaamokirja, jossa kytkinremontti ja kaikki muu tarvittava selostetaaan viivapiirroksin kuvitettuna (34 MB PDF, 528 sivua):
http://de.scribd.com/doc/132628246/Saab ... 94-Deutsch
Tarinaa englanninkielellä:
http://quasimotors.com/clutch.htm
Kytkinremontin täsmäohje:
http://www.jus.liitin.net/9000_clutch_replacement.pdf
Tuolla näkyy kuvia kytkinhommasta, samalla tosin muunnetaan automaattiautoon manuaalivaihteisto, joten näkyykytkinrempan kannalta ylimääräistä polkimien ja sisustan purkamista:
http://www.saabphotos.com/gallery/trans-conversion
Kytkinremppaan liittymätön huomio noista vaihteistomuunnoskuvista: Momentinmuunnin pitäisi automaattivaihteistoa irrottaessa saada pysymään vaihteiston akselilla, eli startin aukosta pitää irrottaa pultit jotka kiinnittävät momentinmuuntimen vetolevyyn. Ainakin siis jos laatikolla on vielä tarkoitus ajaa. Säästyy turhalta tiivisteiden uusimiselta.
Yleistä 9000:sta:
http://www.saab9000.com/
http://de.scribd.com/doc/132628246/Saab ... 94-Deutsch
Tarinaa englanninkielellä:
http://quasimotors.com/clutch.htm
Kytkinremontin täsmäohje:
http://www.jus.liitin.net/9000_clutch_replacement.pdf
Tuolla näkyy kuvia kytkinhommasta, samalla tosin muunnetaan automaattiautoon manuaalivaihteisto, joten näkyykytkinrempan kannalta ylimääräistä polkimien ja sisustan purkamista:
http://www.saabphotos.com/gallery/trans-conversion
Kytkinremppaan liittymätön huomio noista vaihteistomuunnoskuvista: Momentinmuunnin pitäisi automaattivaihteistoa irrottaessa saada pysymään vaihteiston akselilla, eli startin aukosta pitää irrottaa pultit jotka kiinnittävät momentinmuuntimen vetolevyyn. Ainakin siis jos laatikolla on vielä tarkoitus ajaa. Säästyy turhalta tiivisteiden uusimiselta.
Yleistä 9000:sta:
http://www.saab9000.com/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00