Laakereista.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Laakereista.

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Eli mistä erottaa onko pyöränlaakeri tai joku muu laakeri kulahtanut? Joku laakeri ääntää jatkuvasti ja ääni kasvaa kääntäessä vasemmalle.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Aika hyvin osuu pyöränlaakeriin viankuvaus.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8117
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

joskus

Viesti Kirjoittaja mestari »

jopa tuntee käteen sen kun ottaapyörän irti ja pyörittää napaa jurisee ja jurskuttaa vaikka ajossa ei pahemmin äännä
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Täytyykö vaihtaa koko napa vai pystyykö vaihtaa pelkän laakerin. Bilibaliteemassa oli joku vain 59€ osa nr. 74-060. Onkohan tuo sitten pelkkä laakeri vai napa ja laakeri?
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

koko napa, jos menee tuohon aeroon
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Joo tuohon aeroon. Onko kenelläkään kokemusta noista biliksen laakereista. Eli onks siinä napa vai pelkkä laakeri ja minkä laatuisia ne on?
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Jamppa kirjoitti:koko napa, jos menee tuohon aeroon
Eikö se tullut tässä juuri sanottua. Lukitusmutterin voi varulta hakea vaikka Saabin tiskiltä, mikäli paketissa tulee "huonolaatuinen". Muutamat ovat onnistuneesti laittaneet noita Bilteman laakereita, eikä pahemmin valituksia ole tullut.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

G-mies kirjoitti:Eikö se tullut tässä juuri sanottua. Lukitusmutterin voi varulta hakea vaikka Saabin tiskiltä, mikäli paketissa tulee "huonolaatuinen". Muutamat ovat onnistuneesti laittaneet noita Bilteman laakereita, eikä pahemmin valituksia ole tullut.
My bad! :oops: En vaan tiennyt vastasiko Jamppa siihen että kuuluuko pakettiin napa vai siihen että täytyykö napa vaihtaa, kun kysyin molempia. Kuinka iso homma tuo vaihto on ja mitä työkaluja se vaatii?
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

eli kyllä siinä pitäisi olla koko napa, koska vaihdetaankin koko napa. sitä napaa ei käsittääkseni pysty edes purkamaan ja laakeria vaihdettua siten että sen navan saisi vielä kasattuakin. se napa on itsessään helppo vaihtaa.Voisi itsekin kokeilla tuota bilteman laakeria 88 tonnariin, siinä kun 91 akselisto
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vastaa Viestiin