Terve.
Minähän se olen ja kone on todellakin Cadillacin, tosin 3,2 V6. Ja aivan uusi. Nyt ajettu 2 tkm. Verot ja tullit maksettu: kaikki kuitit löytyy. Maahantoin koneen Los Angelesista mistä löytyi 20 uutta konetta varastosta.
Kyseessähän on käytännössä sama B308 54 V6 kuin tonnarissakin eli GM kamaa kuten totesit. Vanhemmassa koneversiossa on ollut ongelmana 5-6 pyttyjen kuumeneminen ja jakohihnaongelmat. Jenkeissä kotiinkutsuttiin kaikki 3.0 V6 Saabit joskus 90-luvun lopulla...
Cadillaciin kone on "redesigned" ja ongelmien pitäisi olla historiaa, saa nähdä.
Kone kestänee kun muistaa vaihtaa öljyt riittävän usein. Mulla oli 10tkm väli liikaa... kone kuumui työreissussa ja kun vielä lämpötila-anturi lakkasi toimimasta samaan syssyyn huomasin asian liian myöhään ja seuraukset olivat kohtalokkaat...

Saattoi tietysti myös olla että mulla ei enää flektikään lähetnyt päälle anturiongelmien takia ja sitten mentiin...

En jaksa asiaa suuremmin pohtia kun auto on nyt kunnossa
Jollakin toisella on tainnut olla V6-tontussa vaihdelaatikko-ongelmia. Liekö saanut asian jo kuntoon?
Muutenhan auto on todella hyvä ja erityisesti matka-ajoon on vaikea kuvitella parempaa peliä hintaluokassaan

ainakin minun makuuni

Hyllystä lytyy: Saab 9000 3.0 V6 Griffin -95, Saab 9-5 3.0 Tid wagon -02, Saab 9-3 1.8t wagon -05
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72