9k V6 3.0

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Blackviggen
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2006 16:08
Paikkakunta: State of Koria

9k V6 3.0

Viesti Kirjoittaja Blackviggen »

Morjes

Kevät tuli ja meni autokuume (Saabi) jäi... Tossa olis kiikarissa niitä ekoja 9k v6 sia vuodelta 95, hinta varuseluun nähden tasiksessa jotakuinkin. Mutta mitäs te ootte mieltä siitä GM v6 kannattaako siihen ryhtyy, kun puhutaan että se ois murheenkryyni koko kone. Joku väitti laittaneensa Cadillakin 3.5l v6 koneen 9k;hon 8O Mutta, laittakaa mieli piteitänne tänne niin keskustelu alkais 9k v6 3.0>

T.........................BV
2763 -"Saab on auto isolla A;lla "9-5 SE 2.3t 98" green metalic , KA900 8v 88" pystäri, OE exät: 900i 16v 91 ]"red devil ".900i 8v 89" white pollari.9000 CD 2.0 92" ]grey metalic.
nakke
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Loka 08, 2006 16:30
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja nakke »

Terve.

Minähän se olen ja kone on todellakin Cadillacin, tosin 3,2 V6. Ja aivan uusi. Nyt ajettu 2 tkm. Verot ja tullit maksettu: kaikki kuitit löytyy. Maahantoin koneen Los Angelesista mistä löytyi 20 uutta konetta varastosta.

Kyseessähän on käytännössä sama B308 54 V6 kuin tonnarissakin eli GM kamaa kuten totesit. Vanhemmassa koneversiossa on ollut ongelmana 5-6 pyttyjen kuumeneminen ja jakohihnaongelmat. Jenkeissä kotiinkutsuttiin kaikki 3.0 V6 Saabit joskus 90-luvun lopulla...
Cadillaciin kone on "redesigned" ja ongelmien pitäisi olla historiaa, saa nähdä. :?:

Kone kestänee kun muistaa vaihtaa öljyt riittävän usein. Mulla oli 10tkm väli liikaa... kone kuumui työreissussa ja kun vielä lämpötila-anturi lakkasi toimimasta samaan syssyyn huomasin asian liian myöhään ja seuraukset olivat kohtalokkaat... :evil: Saattoi tietysti myös olla että mulla ei enää flektikään lähetnyt päälle anturiongelmien takia ja sitten mentiin... :? En jaksa asiaa suuremmin pohtia kun auto on nyt kunnossa :lol:

Jollakin toisella on tainnut olla V6-tontussa vaihdelaatikko-ongelmia. Liekö saanut asian jo kuntoon?

Muutenhan auto on todella hyvä ja erityisesti matka-ajoon on vaikea kuvitella parempaa peliä hintaluokassaan :D ainakin minun makuuni :P
Hyllystä lytyy: Saab 9000 3.0 V6 Griffin -95, Saab 9-5 3.0 Tid wagon -02, Saab 9-3 1.8t wagon -05
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
jirppi
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 17:24
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja jirppi »

Viime lokakuussa vaihtui työmatka-ajoneuvo (diesel opel) työmatka-autoon 9k Griffin V6-koneella. Nyt vajaa 20k km myöhemmin olen edelleen erittäin tyytyväinen valintaan!

On siinä ongelmiakin ollut. Eräänä viime talven kylmimmistä päivistä moottori sylkäisi melkein kaikki öljyt mittatikun reiästä pihalle. Diagnoosi: vettä huohotinputken alamutkassa joka jäätyessään tukki huohotinjärjestelmän. Puhdistuksen jälkeen tapahtuma ei ole uusinut.

Muuten kulku on ollut luotettavaa ja ajo mukavaa. Vaikka kone herää kunnolla henkiin vasta +3000rpm, riittää vääntöä myös alakierroksilla kivasti. Myös iso plussa auton äänimaailmasta; ajossa hiljainen, mutta moottoria ärsytettäessä rähinä kuuluu sisälle kiitettävästi!
Nyt
9000 3.0 V6 Griffin -95

Ennen
[Pari tylsää järkiautoa]
900 Turbo
99
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Sama täällä Autona 9k v6 ja ihanasti on toiminut viimetalvista öljyn ulos sylkemistä lukuunottamatta... syy tuo huohotin putki... :D
Blackviggen
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2006 16:08
Paikkakunta: State of Koria

9K v6

Viesti Kirjoittaja Blackviggen »

No niin

Tässä varmaan olis kiitoksen paikka. Sitten olisin kiinnostunut siitä onko näitä muuna versiona suomeen tullut kun griffiteinä ?. Tää mikä olis kiikarissa on sveitsistä viron kautta uitettu suomeen eli 9k v6 griffit vuodelta 1995, kaikilla herkuilla. nahka sisusta. ajettu n200.000km, mikäs olis veron määrä kun tästä pyydetään 5k ekuu. ps hienossa kunnossa se on mun mielestä. Mutta mutta eli oisko hinta kilpailu kykyinen suomen hinnoille?

t....................BV
2763 -"Saab on auto isolla A;lla "9-5 SE 2.3t 98" green metalic , KA900 8v 88" pystäri, OE exät: 900i 16v 91 ]"red devil ".900i 8v 89" white pollari.9000 CD 2.0 92" ]grey metalic.
Meazza
"Aero"
Viestit: 344
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 08:50
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Meazza »

Mulla V6 on CDE-malli tomaatilla. Kyllä tässäkin varustetasoa riittää ja kulkua kolmelitraisella saa mukavien äänten kera :)
Kierroksia tarvii kunnon kiihdytyksiin, mutta toisaalta maltillisemmin ajettuna V6 on suht taloudellinen :roll:
Joitain osia ei löydy suoraan varaosamyyjien luetteloista. Googlettamalla ja täältä kyselemällä pääsee jäljille.
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Viitsisitkö pienentää avataria Meazza? http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=52100
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Meazza
"Aero"
Viestit: 344
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 08:50
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Meazza »

olli9000CDturbo kirjoitti:Viitsisitkö pienentää avataria Meazza? http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=52100
Sorry 8) Lipsahti väärä linkki. Korjattu on.
esh
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 20:31
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja esh »

Tekispä mieli väittää että yksi parhaita motoreita tonnareissa :lol:

Ei muuta ongelmaa kuin jakohihna ja sekin säännöllisesti hoidettuna
ei ole ongelma (200€ investointi 60000 tkm välein ei pitäisi olla kallis investointi tuommoiseen)

Sama opelin mv6:ssa eikä kuulemma mitään 5-6 välisiä ongelmia.

teho puolellakaan ei tarvi kuin ottaa pakopuolelta kuristin pois niin
muuttuu auton luonne huomattavasti :wink:
jirppi
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 17:24
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja jirppi »

Nyt rupesi kuulostamaan mielenkiintoiselta..

Kerrotko vähän lisää tuosta pakopuolen kuristimen poistosta?
Nyt
9000 3.0 V6 Griffin -95

Ennen
[Pari tylsää järkiautoa]
900 Turbo
99
Meazza
"Aero"
Viestit: 344
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 08:50
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Meazza »

Jaa nyt alkoi kiinnostaa 8O
esh
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 20:31
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja esh »

Alkukäyrät on putkien liitos kohdassa puristettu yhteen siinä on tukkoinen kohta peukalo meni juuri ja juuri kummankin puolen putkesta.

Tein noin 10 cm matkalle avaramman yhdys kappaleen,alakierroksille
tuli herkkyyttä lisää ja kierroksilla huomas eron ja jopa äänet muuttui.

Takimmaisen pöntön ulostulossa on vähän samanlainen kuristus mutta
siinä ei huomannut yhtä selvää eroa kuin tuon alkupään kanssa.
Vastaa Viestiin