DI/APC -92 Ongelmat
DI/APC -92 Ongelmat
Vaihdoin vv-suotimen tänään autoon ja se toimikin ihan hyvin päivän, kunnes äskettäin palasin kotiin, paluumatkulla auto sammui risteykseen ja bensavalo syttyi sekä bensaviisari, että edumittarin lukema valui pohjaan...
No ei siinä starttasin ja käynnistyi taas normaalisti. Ajoin bensa-aseman pihaan ja sammutin auton ja bensaviisari/mittari oli taas normaali... Samalla huomasin kotiinpäin mennessä että auto ei liiku enää mihinkään 0.6 bar(aikaisemmin 1 bar). Ja satunnaisesti kaasupohjassa kiihdyttäessä auto sammuu taas samalla tavalla... ja käynnistyy sen jälkeen normaalisti.
btw. päivällä onnistuin ajamaan tankin aivan tyhjiin. (1 kilometri asemalle) Onko bensapumppu voinu vahingoittua mahd. tai jotain muuta..?
Olisko immu jotenkin menny sekaisin vv-suotimen takia, liekö mahdollista...
Ongelmat vaan kasaantuu.. PRKL.
No ei siinä starttasin ja käynnistyi taas normaalisti. Ajoin bensa-aseman pihaan ja sammutin auton ja bensaviisari/mittari oli taas normaali... Samalla huomasin kotiinpäin mennessä että auto ei liiku enää mihinkään 0.6 bar(aikaisemmin 1 bar). Ja satunnaisesti kaasupohjassa kiihdyttäessä auto sammuu taas samalla tavalla... ja käynnistyy sen jälkeen normaalisti.
btw. päivällä onnistuin ajamaan tankin aivan tyhjiin. (1 kilometri asemalle) Onko bensapumppu voinu vahingoittua mahd. tai jotain muuta..?
Olisko immu jotenkin menny sekaisin vv-suotimen takia, liekö mahdollista...
Ongelmat vaan kasaantuu.. PRKL.
Viimeksi muokannut Tero, Ti Touko 29, 2007 17:57. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Saab 9-5 Aero -00
Jos käpyjä jäi vv:n ja immun väliin asennettaessa niin ehkä silloin on mahdollista että immu otti itteensä.
Olen ajanut vv:lla T16 tonnarissa ilman minkäänlaisia ongelmia. Onhan se paperinen hieman tiiviimpi mutta jos vv on hyvin puhdistettu ja oikein öljytty niin ei muuta kuin kovaa ajoa.
Liika öljy tosin voi häiritä immua kun öljy tarttuu lankoihin joten tämähän voisi olla sulla ongelmana.
Katso immun sisälle että langat on ehjät.
Olen ajanut vv:lla T16 tonnarissa ilman minkäänlaisia ongelmia. Onhan se paperinen hieman tiiviimpi mutta jos vv on hyvin puhdistettu ja oikein öljytty niin ei muuta kuin kovaa ajoa.
Liika öljy tosin voi häiritä immua kun öljy tarttuu lankoihin joten tämähän voisi olla sulla ongelmana.
Katso immun sisälle että langat on ehjät.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Noniin, putsasin aamulla liittimiä ja antureita crc:n kanssa, ja lähdin baanalle, auto tuntu toimivan taas ihan normaalisti... Liekö tuolla putsauksella ollut mitään vaikutusta vai silläkö vain että kone oli viilentynyt...
Di:n liitintä putsattaessa huomasin, että se ei ollut aivan kunnolla kiinni... Miten näissä ilmamassamittari autoissa, kannattaako sitä suodinta öljytä vai pitää vain puhtaana ja täysin kuivana?
Katellaan miten tilanne kehittyy, liekö sekoilee taas.
Di:n liitintä putsattaessa huomasin, että se ei ollut aivan kunnolla kiinni... Miten näissä ilmamassamittari autoissa, kannattaako sitä suodinta öljytä vai pitää vain puhtaana ja täysin kuivana?
Katellaan miten tilanne kehittyy, liekö sekoilee taas.
Saab 9-5 Aero -00
Öljyäminen on ehdottomasti pakollinen! Muuten suodatin tosiaan päästää hirveästi törkyä lävitseen. Öljyäminen täytyy tehdä erittäin tarkasti, joku muistaakseni sanoi kuivanneensa suodattimen yön yli öljyämisen jälkeen ja pyyhkineen sen erittäin tarkasti pois. Ainakaan tuossa kaverin autossa ei ole Greenin kartion ja IMM kanssa ollut mitään ongelmia. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Immua voi putsailla esim CRC:n ilmamassavirtaimien puhdistussprayllä.
Eli Immu irti paikaltaan ja suihkuttelee ns. todella pienellä paineella "ainetta" immun ohueen tunnistinlankaan (platinaa) ja tunnistinosiin.
Huom! Ei saa putsailla: Pumpulipuikoilla, CRC:n tai WD:n voiteluaineilla, sähkäriaineilla, tenuilla, asetoneilla tms.
eikä myöskään ns. mekaanista puhdistusta siis.
Lopuksi antaa rauhassa immun rauhassa kuivua (ainehan kuivuu haihtumalla).
Itse puhdistin varmuudeksi oman Immun ko. aineella ja hyvin toimii
PS. Itse en laittaisi öljyttyä vapaavirtaussuodatinta sillä siitä pääsee ns. öljyhiukkasia tuohon Immuun/sen tunnistimeen joka saattaa vahingoittaa sitä pysyvästi.
Ja nuo vapaavirtaussuodattimet ovat aiheuttaneet monissa muissakin automerkeissä erilaisia "käyntihäiriöitä" sekoittaesssaan Ilmamassavirtaimien toimintaa eri tavoilla...
Eli Immu irti paikaltaan ja suihkuttelee ns. todella pienellä paineella "ainetta" immun ohueen tunnistinlankaan (platinaa) ja tunnistinosiin.
Huom! Ei saa putsailla: Pumpulipuikoilla, CRC:n tai WD:n voiteluaineilla, sähkäriaineilla, tenuilla, asetoneilla tms.
eikä myöskään ns. mekaanista puhdistusta siis.
Lopuksi antaa rauhassa immun rauhassa kuivua (ainehan kuivuu haihtumalla).
Itse puhdistin varmuudeksi oman Immun ko. aineella ja hyvin toimii
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
PS. Itse en laittaisi öljyttyä vapaavirtaussuodatinta sillä siitä pääsee ns. öljyhiukkasia tuohon Immuun/sen tunnistimeen joka saattaa vahingoittaa sitä pysyvästi.
Ja nuo vapaavirtaussuodattimet ovat aiheuttaneet monissa muissakin automerkeissä erilaisia "käyntihäiriöitä" sekoittaesssaan Ilmamassavirtaimien toimintaa eri tavoilla...
Saabismia jo vuodesta 1984
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
Tero kirjoitti:Mikä on kun vv-suotimella auto sammuu satunnaisesti. esim ku saapuu risteykseen ja ne vähätkin ahdot katoaa,(mittarissa oleva ahtopainemittari lopettaa toimintansa, mutta erillinen mittari toimii) vakio suotimella ei tämmösiä ongelmia esiinny?
Lieneekö vika kuitenkaan siinä filtterissä, jos tuo oma paineanalysaattori lopettaa toimintansa niin tarkasta ja uusi sen lutku.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Eikös paineanalysaattori ole laite mikä mittaa ja analysoi anturissa olevan paineen ja näyttää sen tässä tapauksessa ihmisen aivoille sopivassa muodossa, eli viisarin asentona.
Siis Suomeksi sanottuna, jos tuo sun alkuperäinen mittaristossa oleva painemittari jämähtää tohon valkoisen rajamaille, kun vikaa esintyy, niin korjaa sen letku (ei siis lutku mikä on imppu)
Tai tulppaa ainakin, jotta pääset ylimääräisistä ali/ylipainevuodoista eroon.
Ja immun lankaan auttaa ultraäänivesipesu, ei kärsi tippaakaan varsinkin jos happivapaalla pesee.
Siis Suomeksi sanottuna, jos tuo sun alkuperäinen mittaristossa oleva painemittari jämähtää tohon valkoisen rajamaille, kun vikaa esintyy, niin korjaa sen letku (ei siis lutku mikä on imppu)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tai tulppaa ainakin, jotta pääset ylimääräisistä ali/ylipainevuodoista eroon.
Ja immun lankaan auttaa ultraäänivesipesu, ei kärsi tippaakaan varsinkin jos happivapaalla pesee.
Otin merkille sen, että vähän väliä ku autoa ramppaa käyntiin, joskus ahtomittari toimii ja autokin toimii normaalisti, mutta välillä käynnistäessä se mittari jumahtaa paikalleen ja meno max. paineet 0.5.
btw. jälleen äsken risteykseseen tultaessa auto sammui ja (bensavalo, viisari, edu meni nollaan???! mitä ihmettä..) sitten kun käynnistää, niin lähtee normaalisti päälle ja mittarit tasaantuu.. mutta yleensä auto vain sammuu eikä bensamittareihin vaikuta..
Yritin etsiä sitä painekatkasinta, mutta en oikein löytänyt missä kohin se siinä on.. Siellä oli mm. paksukasa, johtoa niputtunua yhteen, jonka toinen pääty tulee jostain vasemmalla yltäältä konehuoneesta ja toinen pää menee keskikonsolin sisuksiin. Sitten oli yksi reikä, mikä tulee konehuoneesta ja haaraliittimellä polkimiin(cruise?)...
Kun ongelma on päällä(mittari jumahtaa) niin paikallaan kaasuttaessa yli 3000rpm bypass pitää meteliä ja suhahtelee rajusti vähän kuin dumppi, mutta kun ongelma ei ole päällä niin, kaasuttelu paikallaan ei tuollaisia ääniä päästä.
btw. jälleen äsken risteykseseen tultaessa auto sammui ja (bensavalo, viisari, edu meni nollaan???! mitä ihmettä..) sitten kun käynnistää, niin lähtee normaalisti päälle ja mittarit tasaantuu.. mutta yleensä auto vain sammuu eikä bensamittareihin vaikuta..
Yritin etsiä sitä painekatkasinta, mutta en oikein löytänyt missä kohin se siinä on.. Siellä oli mm. paksukasa, johtoa niputtunua yhteen, jonka toinen pääty tulee jostain vasemmalla yltäältä konehuoneesta ja toinen pää menee keskikonsolin sisuksiin. Sitten oli yksi reikä, mikä tulee konehuoneesta ja haaraliittimellä polkimiin(cruise?)...
Kun ongelma on päällä(mittari jumahtaa) niin paikallaan kaasuttaessa yli 3000rpm bypass pitää meteliä ja suhahtelee rajusti vähän kuin dumppi, mutta kun ongelma ei ole päällä niin, kaasuttelu paikallaan ei tuollaisia ääniä päästä.
Saab 9-5 Aero -00
Sulla on ilmavuoto jossain, sen takia nuo käyntihäiriöt ja matalat ahtopaineet.
Tarkasta kaikki alipaineletkut ja pässi.
Jos pässi rikki niin yleensä sammuu ahdoilta kun antaa rullata vapaalla,uusi maksaa n. 33€ saabin tiskiltä. Hae-nappulalla löytyy tieto bypass:in vian hausta.
Tarkasta kaikki alipaineletkut ja pässi.
Jos pässi rikki niin yleensä sammuu ahdoilta kun antaa rullata vapaalla,uusi maksaa n. 33€ saabin tiskiltä. Hae-nappulalla löytyy tieto bypass:in vian hausta.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Selittäkääs mistä johtuu kun vika ilmenee niin jälkiasennus ahtopainemittari toimii normaalisti mutta auton oma ei liiku minnekkään? Siis se yhtäläisyys mikä on kadonneilla ahtopaineilla ja mittarin toimimattomuudella, vai voiko olla vain sattumaa?
Jälkiasennusmittari liikkuu välillä -0.8 - 0.5bar about vian ilmentyessä...
Jälkiasennusmittari liikkuu välillä -0.8 - 0.5bar about vian ilmentyessä...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Alipainetletku rikki jostain. Auton oma ahtomittari ottaa suoraan alipaineletkusta paineen joka tulee kojetaulun taakse. Mistä otit ahtomittarille alipaineen ?j0ne kirjoitti:Selittäkääs mistä johtuu kun vika ilmenee niin jälkiasennus ahtopainemittari toimii normaalisti mutta auton oma ei liiku minnekkään? Siis se yhtäläisyys mikä on kadonneilla ahtopaineilla ja mittarin toimimattomuudella, vai voiko olla vain sattumaa?
Jälkiasennusmittari liikkuu välillä -0.8 - 0.5bar about vian ilmentyessä...
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04