Ihmettelyä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Osaisko arvoisa kanssaraati selvittää minulle lootaöljyn salat. :?:
Eli kulkineena tuo 2.0t tomaatilla vm.97 jota kesäisin hiukan piristetään.
Näin kesäkumikaudella, kun paineita on lähes tonne 1.55bar:iin niin mankun alaosaan alkaa kertymään tota punaista. :?:
Määrät ei oo isoja, vaan näkee ja haistaa. :(
Ihmetyttää vaan kun tota ei talvella ja normaali paineilla esiinny ollenkaan. :?:

Eli missä vika vai onko vikaa. :?:
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7773
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Olethan tarkastanut öljynmäärän aina laatikon ollessa "kuuma" ja
auto pitää olla käynnissä.
Jos tarkastat sen laatikon ollessa kylmä niin se öljynpinta ei pidä
paikkaansa.
Ja muista että tikun värilläkin on väliä.

Mutta mutta........
Matolaatikkoon menee imusarjasta haistelulinja joka kertoo matolaatikolle
imusarjassa kulloinkin olevan tilanteen.
Ja kun tämä matolaatikko on suunniteltu normaalipaineille niin en pidä
suurena ihmeenä että laatikon toiminnassa on häiriöitä.
Kannattaisi rajoittaa se matolaatikolle menevä paine max 1bar niin laatikko toimisi varmaankin paremmin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

9000CD23T kirjoitti: Kannattaisi rajoittaa se matolaatikolle menevä paine max 1bar niin laatikko toimisi varmaankin paremmin.
Oliskos sulla, Mauri, joku semmonen venttiili, mikä pysyy kokonaan auki 1bariin asti? Mullakin on suunnitelmissa laittaa vahän lisää painetta imusarjaan :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7773
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

peinu kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti: Kannattaisi rajoittaa se matolaatikolle menevä paine max 1bar niin laatikko toimisi varmaankin paremmin.
Oliskos sulla, Mauri, joku semmonen venttiili, mikä pysyy kokonaan auki 1bariin asti? Mullakin on suunnitelmissa laittaa vahän lisää painetta imusarjaan :)
Kyllä voisi löytyäkkin tähän käyttöön sopiva kapistus.
Täytyy ottaa asia mietinnän alle...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Eikö tuo ZF sitten huoli noita +1bar aahtoja, vai mista tuo lootaöljyn kulkeutuminen tonne mankun alaosaan oikein johtuu. :?:

Ja tuo öljyn reitti kiinnostaisi kovasti, kulkineessa on toki lähes vakio bypass ja sieltähän se taitaa ryömiä. :?:

Turbiinista/ahtoputkistosta tai kuulerista ei löydy jälkeäkään tosta dextronista. :?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7773
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kurko kirjoitti:Eikö tuo ZF sitten huoli noita +1bar aahtoja, vai mista tuo lootaöljyn kulkeutuminen tonne mankun alaosaan oikein johtuu. :?:

Ja tuo öljyn reitti kiinnostaisi kovasti, kulkineessa on toki lähes vakio bypass ja sieltähän se taitaa ryömiä. :?:

Turbiinista/ahtoputkistosta tai kuulerista ei löydy jälkeäkään tosta dextronista. :?
Lainattu ecopowerilta....

loota haistelee reijän kautta moottorin vääntömomenttia:
modulaatiopaine muodostaa simuloinin moottorin vääntömomentista,johon käyttöelementtien vaihtamistoimenpide pitää sovittaa!
moottorin pienellä vääntömomentilla vallitsee käyttöelementtien kytkeytymisessä matala kytkeytymispaine,kun taas sulkeutumispaine on korkea moottorin vääntömomentin ollessa suuri.
koska moottori voi saavuttaa suuren vääntömomentin matalalla kierosluvulla,on modulaatiopaineen tehtävänä vahvistaa käyttöelementtien
sulkeutumispainetta myös tässä vaiheessa!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Juu, se taitaa tulla siitä matolaatikon juuresta lähtevästä pienestä kumiletkusta, joka menee imuilman putkeen by-passin alle. Näin ainakin -89 CC TA B202.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vastaa Viestiin