Bensan suodattimen vaihtotarve
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Bensan suodattimen vaihtotarve
Huoltokirjassa on suositus vaihtaa bensiininsuodatin (mulla on saksalainen huoltokirja ja siinä lukee Kraftstofffilter) 160.000 kilometrin kohdalla (siis vain kerran 200.000 km:iin saakka). Ootteko tehneet näin. Voiko hankkia tarvikkeena, hinta? Vaikuttaako bensakulutukseen.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Mää vaihdoin joka syksy ennen pakkasia, ja suosittelen sitä muillekin.
Boschilainen on sekä alkuperäinen että tarvike... ja fram on myös kelpo merkki.
Ei se suodatin nykybensoilla tukkoon mene tuollakaan kilometrimäärällä, vaan vettä kertyy niin paljon, että suodatin jäätyy umpeen, kun ei sitä siellä tankin vieressä kukaan lämmitä...
Boschilainen on sekä alkuperäinen että tarvike... ja fram on myös kelpo merkki.
Ei se suodatin nykybensoilla tukkoon mene tuollakaan kilometrimäärällä, vaan vettä kertyy niin paljon, että suodatin jäätyy umpeen, kun ei sitä siellä tankin vieressä kukaan lämmitä...
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Joo,
Tämä operaatio olisi itsellänikin ajankohtainen.
Yritin haku toiminnolla hakea sitä topikkia, missä kerrotaan tarkkaan, miten saat paineet pois bensapuolelta, että ei ruiski silmille, kun avaat suodattimen liitännät. Mikä sulake piti poistaa ja kerran avainta kääntää tjsp...
Viisaammat kertokaa, kiitos.
Edittii: Järjestelmän paineen purku: http://www.saab9000.com/procedures/fuel/fueldepress.php
Ja suodattimen vaihto: http://www.saab9000.com/procedures/fuel/fuelfilter.php
-H-
Tämä operaatio olisi itsellänikin ajankohtainen.
Yritin haku toiminnolla hakea sitä topikkia, missä kerrotaan tarkkaan, miten saat paineet pois bensapuolelta, että ei ruiski silmille, kun avaat suodattimen liitännät. Mikä sulake piti poistaa ja kerran avainta kääntää tjsp...
Viisaammat kertokaa, kiitos.
Edittii: Järjestelmän paineen purku: http://www.saab9000.com/procedures/fuel/fueldepress.php
Ja suodattimen vaihto: http://www.saab9000.com/procedures/fuel/fuelfilter.php
-H-
En minä ainakaan erikseen paineita poistanut kun suodattimen vaihdoin pari vuotta sitten.hessu75 kirjoitti:miten saat paineet pois bensapuolelta, että ei ruiski silmille, kun avaat suodattimen liitännät.
Eikä ruiskinut bensoja silmille tai mihinkään muuallekaan.
Joku kippo vain alle jos ei maahan halua valuttaa niitä mitä sieltä putkista ja suodattimesta valuu.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Tiivisteiksi kannattanee hakee jotkut muut kuin noi tarvikesuodattimen mukana tulevat kupariset.Peter Finn kirjoitti:Mistä olette bensan suodattimen ostaneet, hintapuoli?
Alkuperäisissä tiivisterenkaissa on sisäreunassa kumikaulus ja maksavat muistaakseni lähemmäs pari kybää saabilta yhteen vaihtoon. Itse suodatin makso muistaakseni yli 30e joten sen hain tarvikkeena.
Noita alkuperäsiä tiivisteitä ei varmaan ees tarvii joka kerta uusii jos kerran vuoteen vaihtaa mutta yleensä noi tuppaa näyttään siltä ettei oo ihan lähiaikaan ees koskettu.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Mulla oli kyllä ulkonäöstä päätellen alkuperäinen tuolta ysikyt luvun alkutaipaleelta
Aivan rupinen Boschi siellä köllötteli ja sai melkein tunnin äheltää, ennen kuin lähti irti.
Mä laitoin nuo kupariset shimmit. Ei ne nyt niin paskat oo. Ihan samaa tekniikkaa käytetään prätkän jarrusatuloissa ja paineet on varmasti vähintään samat.
Mutta mutta, Loppui moottorin tärinä, lähtee kylmänäkin nyt aivan ekalla pyöräytyksellä, sammuukin heti, kun avaimesta kääntää.
On ihan eri peli nyt.
tuli urpoonkin uutta puhkua, kun ei enää ole sitä pientä nykimistä, kun vedättää korkemmilla kierroksilla esim ylämäkeen.
Nyt vielä kerran jarru/ kytkin nesteet huuhdella. Alkaa olla kaikki nesteet taas uutta.
-H-

Aivan rupinen Boschi siellä köllötteli ja sai melkein tunnin äheltää, ennen kuin lähti irti.
Mä laitoin nuo kupariset shimmit. Ei ne nyt niin paskat oo. Ihan samaa tekniikkaa käytetään prätkän jarrusatuloissa ja paineet on varmasti vähintään samat.
Mutta mutta, Loppui moottorin tärinä, lähtee kylmänäkin nyt aivan ekalla pyöräytyksellä, sammuukin heti, kun avaimesta kääntää.
On ihan eri peli nyt.
tuli urpoonkin uutta puhkua, kun ei enää ole sitä pientä nykimistä, kun vedättää korkemmilla kierroksilla esim ylämäkeen.
Nyt vielä kerran jarru/ kytkin nesteet huuhdella. Alkaa olla kaikki nesteet taas uutta.
-H-
Pari kertaa olen vaihtanut tonttuun Motonetin suodattimen - ekan kerran 150tkm ja nyt 210tkm kohdalla. Tiivisteet ovat vielä alkuperäiset ja toimivat hyvin. Motonetin kuparirinkulat näyttivät orkkiksiin verrattaessa sen verran erilaisilta, että laitoin vanhat. Alkuperäisissä on tosiaan jonkinlainen muovi/kumi kaulus sisäpuolella.
Alkuperäiset ovat ns. USIT-tiivisteitä (kumirenkula sisäreunalla). Kyllä ne kuparisetkin pitää, mutta pitää kiristää melko tiukkaan ja kannattaa käyttää niitä alkuperäisiä jos vaan voi. Ihan normaalista banjoliitännästähän on kyse.
Mitään pariakymppiä niistä ei kannata missään nimessä Saabin tiskillä maksaa, vaan hakea vaikka hydrauliikkaliikkeestä tms. vastaavat.
Mitään pariakymppiä niistä ei kannata missään nimessä Saabin tiskillä maksaa, vaan hakea vaikka hydrauliikkaliikkeestä tms. vastaavat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kiitos jcarlson tuosta nimityksestä, helpompi hakea sen kanssa.
Noiden kumittomien tiivisteiden kanssa kiristys tuntuu tarkkuutta vaativalta hommalta - hampaat irvessä kun ei uskalla vääntää, mutta toisaalta aika paljon tuntuvat vaativan voimaa etteivät tiputtelisi.
Noiden kumittomien tiivisteiden kanssa kiristys tuntuu tarkkuutta vaativalta hommalta - hampaat irvessä kun ei uskalla vääntää, mutta toisaalta aika paljon tuntuvat vaativan voimaa etteivät tiputtelisi.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm