hanskalokeron irroittaminen
hanskalokeron irroittaminen
Moi,
Mitenkäs hansikaslokero irroitetaan? Haku ei tuottanut tulosta. Autohan on tuo -96 cde.
Lokeron kannen vasemmanpuoleinen sarana katki sieltä aika juuresta ja sen ajattelin korjata jos helpohkosti onnistuis.
Rami
Mitenkäs hansikaslokero irroitetaan? Haku ei tuottanut tulosta. Autohan on tuo -96 cde.
Lokeron kannen vasemmanpuoleinen sarana katki sieltä aika juuresta ja sen ajattelin korjata jos helpohkosti onnistuis.
Rami
****
VAG
VAG
Lisäksi hanskalokeron valon pistoke pitää irrottaa, eli pientä näppäryyttä ja varovaisuutta sitä irrottaessa.hma kirjoitti:irrotat hanskalokeron etureunassa olevat kuusi T25 (T20?) ruuvia ja vedät koko hoidon ulos.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Ja jos hansikaslokeron takana on samanlainen liitin kuin DI-kasetissa ja vastus sen perässä, niin älä laita virtoja päälle, jos irroitat tuon liittimen.
Sen jälkeen nimittäin pääset vierailemaan merkkihuollossa, jossa he nollaavat SRS-merkkivalon.
Jollekin on näin käynyt

Sen jälkeen nimittäin pääset vierailemaan merkkihuollossa, jossa he nollaavat SRS-merkkivalon.
Jollekin on näin käynyt


Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
No, tuon ei onneksi pitäisi olla mahdollista, koska bägillisessä autossa ei ole hansikaslokeroa laisinkaan, vaan sen korvaa lukittu lokero käsijarrukonsolissa. Aika fakiiri täytyy olla, jotta löytää bägikojelaudasta hanskalokeron avausnappulan
.
Matti

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Mutta kun bägittömässä (apparin) on hanskalokeron takana sen bägin liitin ja sille terminointivastus...G-mies kirjoitti:No, tuon ei onneksi pitäisi olla mahdollista, koska bägillisessä autossa ei ole hansikaslokeroa laisinkaan, vaan sen korvaa lukittu lokero käsijarrukonsolissa. Aika fakiiri täytyy olla, jotta löytää bägikojelaudasta hanskalokeron avausnappulan.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Juu kyllä tuosta on ihan omakohtainen kokemus. Vastus on tosiaan niissä autoissa, joissa EI ole hanttarin bägiä, mutta kuskille on. Itse en millään keksinyt tuon vastuksen ideaa ja jossain vaiheessa kojelaudan purkamista loppui asennustupakat ja niitä piti lähteä hakemaan.
Kojelaudan yläosa irti / Hanskalokero lattialla -> Auto käyntiin -> 0,2sekuntia starttauksesta keksin, että mikä tuo vastus on, kun SRS valo alkoi vilkkua
Kojelaudan yläosa irti / Hanskalokero lattialla -> Auto käyntiin -> 0,2sekuntia starttauksesta keksin, että mikä tuo vastus on, kun SRS valo alkoi vilkkua

Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
A-pilarin verhoilu onnistuu liu'uttamalla tolpan verhoilua ylöspäin. Verhoilun takana on napit, jotka liukuvat hahloissa. Napit lähtevät myös vetämällä irti.Minuteman kirjoitti:Vaatikos kojelaudan yläosan irrotus A-pilarien verhoiluiden irrotuksen, ja jos, niin kuinka rikkomatta kiinnikkeitä?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ei vaadi. Ehkä se auttaa, mutta itse en ole ainakaan noihin verhoiluihin koskenut kyseisessä operaatiossa.Minuteman kirjoitti:Vaatikos kojelaudan yläosan irrotus A-pilarien verhoiluiden irrotuksen, ja jos, niin kuinka rikkomatta kiinnikkeitä?
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
se oli vielä muistaakseni niin, että kaiutinritilän poisto helpotti a-pilarin verhoilun irrottamista tai päin vaistoin. Jompi kumpi auttoi jompaa kumpaaMinuteman kirjoitti:Kiitoksia infosta, täytyy purkaa itse myös kojetaulua että saa samalla keikalla vaihdettua alipaineletkut ja mittariston polttimot. Myös hansikaslokeron purkuohjeet tulivat tarpeeseen, käsittääkseni sisävalon viiverele sijaitsee lokeron takana bägittömässä biilissä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Juu, pilariverhoilun poisto auttoi kaiutinritilän poistoa. Nätisti lähtivät verhoilut vain vetämällä pilarinsuuntaan yöspäin varoen raapaisemasta kattoverhoilua, ja näköjään se tumppukotelokin on vain niillä etureunan Torxeilla kiinni, plus lokeron valopiuha.
Nyt sitten haulla loput ja mittariston kimppuun
Nyt sitten haulla loput ja mittariston kimppuun

A-tolppaverhoilut ensin irti, sitten kaiutinritilät. :-)
Kai ne ritilät sieltä saa verhoilut paikallaankin ujutettua pois, ainakin moni kehuu jättävänsä verhoilupalikat paikalleen.
Minä tykkään yleensä purkaa enemmän, jotta seuraavat työvaiheet ovat helpompia. Työn määrää siedän enemmän kuin .. köh .. harmistumista. :-)
Kai ne ritilät sieltä saa verhoilut paikallaankin ujutettua pois, ainakin moni kehuu jättävänsä verhoilupalikat paikalleen.
Minä tykkään yleensä purkaa enemmän, jotta seuraavat työvaiheet ovat helpompia. Työn määrää siedän enemmän kuin .. köh .. harmistumista. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)