9000 vai 740 v**vo ??

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
Gouldenwind
"Hirsch"
Viestit: 906
Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
Paikkakunta: PORI

9000 vai 740 v**vo ??

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

Tuli hei tuossa mieleen kun anopilla volvo 740-86 ja työmatka hänellä kuitenkin se noin 50km/pv et kun hän isoista autoista vaan tykkää niin eikös 9000 veisi vähemmän bensaa???! talvella joutuu takaboxis pitämään 2 lihalaatikollista hiekkaa 8O
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Autotalli.comista luntatut kulutukset:

Volvo 740 GL 2.0 4d:
Kulutus 6,0 9,0 12,0

Saab 9000 CC 2.0-16 5d
Kulutus 7,0 8,8 12,1

Eipä noissa sellaista eroa ole että vaihtaa kannattaisi. Taitaa olla ihan omista mieltymyksistä kiinni kummalla tahtoo ajaa.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

No jos tuon kaasarikoneellisen 740:n vaihtaa esim. 9000i:hen(manuaalivaiht.) niin säästyy kyllä varmasti muutama litra satasella. Lisäksi pääsee siitä hiekasta eroon ja ajaminen rupeaa maistumaan paremmalta. :wink:
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

no hohhoh... kait tuo 740 on semmonen meridiisseli, että tomii varmammin...

tai sitte ei riippuu yksilöstä... muuten vaikka suuria ruotsalaisia ovat molemmat niin en pidä autoja mitenkään vertailukelpoisina... mistäköhän johtuis...

ja tuo volvon kulutus näyttää kyllä aika uskomattomalta... noinkohan vaan menee noin lähelle tonnaria, kun ei V70:kään mene...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Jos isosta autosta tykkää, niin 9000:han on amerikkalaisen kokoluokituksen mukaan sisätiloiltaan "iso auto" ja 740 vain "keskikokoinen". :wink:
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Silti minusta ei kannata luopua 740:stä varsinkin jos kyseessä on siisti, pitkään perheessä ollut yksilö. Hyvän -80-luvun vaparitonnarin etsimisessä turhaantuu aikaa ja vaivaa ja uudessa autossa on aina kuitenkin jotain pientä laittoa.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Saabclubilla ollaan niin tottakai tonnari käyttöön..onpahan rautaa ja luksusta ympärillä! Sillä ei ole merkitystä viekö se litran enemmän vai ei...
Saab 9-5 2,0t -1999
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

:saab: tietysti! Mitä sitä ees miettimään! höh! :D
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kehtaako edes tunnustaa, vaan mieli jotenkin halajaa teiniaikojen amatsooneihin (oli vahvat pellit ja joillain paljon potkuakin (ainakin tuolla lahdentakana)). :(

Kauppakassiksi vois eukolle ostaa tipukeltaisen 850T5-R:n jos sellainen jostain löytyis. Ajelis varmaan itekin, jos emäntä siitä luopuis = ajais tolla jubilla. :? :D :twisted:

Siis Saab on hyvä auto, senmerkkisellä on vissiin tullut ajettua jo mittari ympäri, ja hyvin on palvellut.
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

Omakohtaisesti sanoisin, että jos haluaa takapotkun, silloin Volvo.Mutta jos etuveto piisaa, niin silloin Saab.
Tuon verran niitä voi vertailla keskenään. Tosin kyllä taitaa olla samanikäinen 9000 paremmin varusteltu kuin 740.

Sitten taas jos vähän uudempaan mennään, niin Volvo 960/S90 olisi tarjolla(Siis takapotkuja), mutta sitten taas bensankulutus pompsahtaa..kun ovat pirut 2,5/3,0 koneilla...
Muukkonen

Bmw 523 Touring
Beagle
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 21:48
Paikkakunta: Sonkajärvi/Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Beagle »

Oma mielipiteeni on että molemmat! :D Siinä on kaksi minunmielestä aikansa parhaita automerkkejä.
Itse ajan 9000 Saabia mutta siltikin tollanen 740 Volvo on kyllä mahtava auto.
Ei Saabia enää...
Volvo V70 2.5TDI
VW Passat 1.8
Jäsen: 3124
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

On tässä käyny mielessä käydä tyypittämässä s90 volvo ihan vaan sen takia, että vois vertailla tavallaan viimesiä "aitoja" ruotsalaisia. Tai sanotaanko että merkkien lippulaivoja. Sitten vois todeta kuinka hyvä se SAAB onkaan :D (kyllä ne uudemmatkin saabit aitoja on, mutta volvon kohdalla vähän eri juttu)
M97CSB234EFM57001 RE85
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä se 7-sarjan Volvo on huomattavasti ruosteettomampi ja luotettavampi tekele kuin 80-luvun tonnari. 90-luvun tonnari (92->) onkin sitten jo eri asia, mutta toisaalta ei 9-sarjan Volvokaan huono ole. Laiskempi ja syöpömpi tosin, mutta varma peli ja mukavampi rempata kuin tonnari.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

eikö kellään oikeasti ole mitään sanottavaa volvon ajettavuudesta, vai ovatko nuo vanhemmat saabit samanlaisia sisävesilaivoja??
itse olen muutamalla 7-sarjan volvolla ajanut, ja... hirveitä paatteja jos multa kysytään. ja mielestäni tuo minunkin saabini on niitä "huonoja" tonnareita vm91, ja tuntuu kaikin puolin hyvinkin napakalta.

eikäko oliskohan herroilla eibach ja bilstein jotain osuutta asiaan :lol:

jos takapotku pitöö olla, niin sille en sitten voi mitään...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jos nykyisessä kulkineessa ei ole mitään sen kummempaa vikaa ja historia on hyvin tiedossa niin kannattaa se pitää. Vaihtoautoa ostaessa ei voi koskaan oikeesti tietää mitä saa.

Kun ottaa :saab: -lasit päästä pois ja tarkastelee kokonaiskuvaa, niin täältä menee ääni nykyiselle Volvolle.

Jos jossain vaiheessa tulee auton nuorennus ja tuoreennus eteen, niin sitten tietysti Saappi hankintaan :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin