Elekroninen ohjaus yksikkö etc.
Elekroninen ohjaus yksikkö etc.
Eli kuuluisiko asento anturin "naksahtaa" höllätessä kaasu? kuten satkuissa (auto 9000 2.3i -92).
Ongelmana on korkea tyhjäkäynti n.1200rpm joka ei kuitenkaan heittelehdi, läpän säätöruuvista eivät laskeneet itse epäilen asento tunnistinta.
Ongelmana on korkea tyhjäkäynti n.1200rpm joka ei kuitenkaan heittelehdi, läpän säätöruuvista eivät laskeneet itse epäilen asento tunnistinta.
Viimeksi muokannut Anthuan, Ke Kesä 13, 2007 14:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Kyllä ainakin '89 Turbossa on kytkin, joka on saman näköinen kuin satkussa. Luulisi, että 92 iivarissa on myös, kun on vielä LH. Eli naksahtaa pitäisi.
Asennontunnistimessa resistanssi muuttu kun kaasuläpän asentoa muutetaan. Eli yleismittari vaan kiinni. Ohmiarvoja en kyllä tiedä.
Asennontunnistimessa resistanssi muuttu kun kaasuläpän asentoa muutetaan. Eli yleismittari vaan kiinni. Ohmiarvoja en kyllä tiedä.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
9000 2.3i -92:ssa lienee LH 2.4.2, jossa asentoanturi
Johto irti:
Anturin napojen 1 ja 3 väliltä mitatttaessa tyhjäkäyntiasennossa 2,6 - 3,0 kOhm, täyskaasuasennossa (85astetta auki) 1,1 - 1,5 kOhm
Johto kiinni anturissa, virrat päällä:
Virrat päällä anturin liittimen takapuolelta jännite navoilta 2 ja 3 väliltä mitattaessa 0,25 V tyhjäkäyntiasennossa ja 4,0 V täyskaasuasennossa.
Johto irti:
Anturin napojen 1 ja 3 väliltä mitatttaessa tyhjäkäyntiasennossa 2,6 - 3,0 kOhm, täyskaasuasennossa (85astetta auki) 1,1 - 1,5 kOhm
Johto kiinni anturissa, virrat päällä:
Virrat päällä anturin liittimen takapuolelta jännite navoilta 2 ja 3 väliltä mitattaessa 0,25 V tyhjäkäyntiasennossa ja 4,0 V täyskaasuasennossa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tyhjäkäynti moottori on koputeltu, ei vaikutusta.
Autosta on poistettu ilmastoinnin kompura, olisiko sillä vaikutusta? economy asennossa tyhjä käynti n.1200rpm muuten n.1500rpm.
Alipaine letkut pitäisi olla OK, mutta pitää tarkistella tuo lämpöanturi.
Mikäs tuo Läppäkotelon ohivirtauskanava on?
Vaijeri ei ole tiukalla, tyhjä käynti on ollut tuollainen koko sen ajan kun tonnari on ollut meillä moottorin lämmöllä ei vaikutusta.
Autosta on poistettu ilmastoinnin kompura, olisiko sillä vaikutusta? economy asennossa tyhjä käynti n.1200rpm muuten n.1500rpm.
Alipaine letkut pitäisi olla OK, mutta pitää tarkistella tuo lämpöanturi.
Mikäs tuo Läppäkotelon ohivirtauskanava on?
Vaijeri ei ole tiukalla, tyhjä käynti on ollut tuollainen koko sen ajan kun tonnari on ollut meillä moottorin lämmöllä ei vaikutusta.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91


Imuvuotoja ei löydy etsimälläkään, eikä CE-valo pala, irroitimme käydessä IMMun pistokkeen jolloin käynti putosi alle tonnin (ja CE-valo syttyi) odotteli vähän aikaa ja nousi takaisin.

Ei jummarra.

9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Mulla on myös ollu ongelmia tuon -87 iivari tontun(LH2.2) tyhjäkäynnin kanssa, kylmänä ok mut lämpimänä tahtoo nousta 1250-1550 välille, riippuen kuun asennosta jne.
Ilmavuotoja ei ole, se on tarkistettu niin moneen kertaan että niiden mahdollisuus on tasan nolla. Kaikki ruiskun osat johtosarjaa lukuunottamatta on vaihdettu, osa kahteenkin kertaan varmuudeksi, mutta... jos haluan että tuo roju on ylipäätään ajettavissa oleva, eikä nykivä ja temppuileva ketale, niin sytkäennakon on oltava lukemissa likemmäs 30 astetta.
Jos säädän ennakon ohjeenmukaisesti, tyhjäkäynti on kyllä ihan OK lämpimänäkin, mut lähtee paikatkin hampaista siinä nykimisessä, mitä se on ajossa. Sytkävermeet on uutta EZK-box:ia lukuunottamatta, mut sekin on vaihdettu kahdesti kokeeksi. Jakopäätä en vielä ole ottanut auki tarkistaakseni nokkien ajoitukset.. ei oo tarvinnu kun katsastukseen on viel aikaa ja toimii tuollaisenaan ajossa hyvin sekä uskomattoman vähällä bensalla kokoisekseen kulkuvälineeksi.
Ilmavuotoja ei ole, se on tarkistettu niin moneen kertaan että niiden mahdollisuus on tasan nolla. Kaikki ruiskun osat johtosarjaa lukuunottamatta on vaihdettu, osa kahteenkin kertaan varmuudeksi, mutta... jos haluan että tuo roju on ylipäätään ajettavissa oleva, eikä nykivä ja temppuileva ketale, niin sytkäennakon on oltava lukemissa likemmäs 30 astetta.

Jos säädän ennakon ohjeenmukaisesti, tyhjäkäynti on kyllä ihan OK lämpimänäkin, mut lähtee paikatkin hampaista siinä nykimisessä, mitä se on ajossa. Sytkävermeet on uutta EZK-box:ia lukuunottamatta, mut sekin on vaihdettu kahdesti kokeeksi. Jakopäätä en vielä ole ottanut auki tarkistaakseni nokkien ajoitukset.. ei oo tarvinnu kun katsastukseen on viel aikaa ja toimii tuollaisenaan ajossa hyvin sekä uskomattoman vähällä bensalla kokoisekseen kulkuvälineeksi.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Tässä ryöhkässä kun on DI-boksi niin ei voi edes sytytystä säätää.Myrkky kirjoitti:...jos haluan että tuo roju on ylipäätään ajettavissa oleva, eikä nykivä ja temppuileva ketale, niin sytkäennakon on oltava lukemissa likemmäs 30 astetta.
Jos säädän ennakon ohjeenmukaisesti, tyhjäkäynti on kyllä ihan OK lämpimänäkin, mut lähtee paikatkin hampaista siinä nykimisessä, mitä se on ajossa...

9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Juu, niin.. ajattelinkin asiaa, mutta en sit muistanu kysyä.Anthuan kirjoitti:
Tässä ryöhkässä kun on DI-boksi niin ei voi edes sytytystä säätää.
Japso: Mulla ei laske edes mainitsemasi letku ruttuun puristaen tyhjäkäynti normaaliksi, hieman saattaa laskea kerrasta riippuen. Sensijaan jos puristan ruttuun sen ohuen huohotinpillin joka tulee kaasuläpän jälkeen, silloin laskee tyhjäkäynti.
Edit: Tuli vaan mieleen, että kun mulla laskee tyhjäkäynti sitä huohotinpilliä puristamalla, niin imisköhän se sit ilmaa jostain kampikammion kautta.. kokeiles sinäkin Anthuan, että vaikuttaako se ohut huohotinletku jos sen tukkii(vai onko 2.3L koneessa sitä? Ja vaparihan sulla oli?).
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
hmm..
niin siis vaparihan ottaa tosiaan ilmaa kampikammiosta, jos sitä sieltä saa, ei pitäis ihan simona saada. ja käsittääkseni pitäisi oppia käymään ilman tuota ilmaa. sehän on vain mäintien ohivirtausta mikä sieltä tulee.
8v satku meinaa sammua, jos on esim öljykorkki jäänyt irti.. jotenkin vaan tuntuu, että jos tuo tonnari noin paljon saisi ilmaa ohi immun, niin ei kävisi enää kunnolla, menisi laihalle, ja kierrokset siitä syystä jopa laskisivat.
tosin kaverin audissa (k-jet) huohottimesta tulee niin paljon ilmaa, että jos letkun tukkii kaasuläpältä, ja jättää kammion letkun ilmaan, niin auto ei edes käy enää kunnolla... (menee rikkaalle).. kovia huohottamaan nuo sakemannit. ilmankos kuluttavat öljyä.
entäs oletteko tarkistaneet sen kaasuläpän asennon ihan oikeasti.. siis että sulkeutuuko täysin.
edelleen satkussa oli jo ostettaessa vaikeaa saada kierrokset alas. vika löytyi sitten siitä läpästä, jonka pohja-asennolla oli säädetty tyhjäkäyntiä. sitä varten on ihan oikeakin ruuvi, siis ainakin k-jetissä, luulisi että tuossa lh-ssakin..
v70 vulvat ainakin sotkevat tuota kaasuläppää, ja sitten eivät toimi kunnolla, eli välissä voi olla vaikka likaa, joka estää kaasuläppää sulkeutumasta täysin.
jos ilmastointi on poistettu, niin se acc pitää olla econ asennossa. auto-asennossa acc nostaa auton kierroksia kompensoidakseen pumpun ottamaa voimaa.
on kyllä taas niin sujuvaa tekstiä, että oikein hävettää
niin siis vaparihan ottaa tosiaan ilmaa kampikammiosta, jos sitä sieltä saa, ei pitäis ihan simona saada. ja käsittääkseni pitäisi oppia käymään ilman tuota ilmaa. sehän on vain mäintien ohivirtausta mikä sieltä tulee.
8v satku meinaa sammua, jos on esim öljykorkki jäänyt irti.. jotenkin vaan tuntuu, että jos tuo tonnari noin paljon saisi ilmaa ohi immun, niin ei kävisi enää kunnolla, menisi laihalle, ja kierrokset siitä syystä jopa laskisivat.
tosin kaverin audissa (k-jet) huohottimesta tulee niin paljon ilmaa, että jos letkun tukkii kaasuläpältä, ja jättää kammion letkun ilmaan, niin auto ei edes käy enää kunnolla... (menee rikkaalle).. kovia huohottamaan nuo sakemannit. ilmankos kuluttavat öljyä.
entäs oletteko tarkistaneet sen kaasuläpän asennon ihan oikeasti.. siis että sulkeutuuko täysin.
edelleen satkussa oli jo ostettaessa vaikeaa saada kierrokset alas. vika löytyi sitten siitä läpästä, jonka pohja-asennolla oli säädetty tyhjäkäyntiä. sitä varten on ihan oikeakin ruuvi, siis ainakin k-jetissä, luulisi että tuossa lh-ssakin..
v70 vulvat ainakin sotkevat tuota kaasuläppää, ja sitten eivät toimi kunnolla, eli välissä voi olla vaikka likaa, joka estää kaasuläppää sulkeutumasta täysin.
jos ilmastointi on poistettu, niin se acc pitää olla econ asennossa. auto-asennossa acc nostaa auton kierroksia kompensoidakseen pumpun ottamaa voimaa.
on kyllä taas niin sujuvaa tekstiä, että oikein hävettää

Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.