Madallusjousista 9000cs 2.0t vm: 98
Madallusjousista 9000cs 2.0t vm: 98
Mistäs kannattaisi kysellä madallusjousia otsikon mukaiseen autoon, hakusessa olisi lähinnä 40mm pudottavat.
Tai sitten vaikkapa Lesjöforsin -40 sarja, jonka saa parhaimmillaan n 150€ hintaan.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Olikohan nuo jouset Koivusen vai Kahan valikoimissa... joka tapauksessa kyselin jousia suoraan paikallisesta varaosaputiikista Kokkolasta. Hinta vaihtelee varmasti eri liikkeiden välillä, täälläkin oli hintaeroa n. 30€ kahden kysymäni firman välillä ja samoista jousista puhuttiin.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Perä alhaalla
H&R jousissa takapään kantavuus laskee (minulla merkkasivat muutoskatsastuksessa) ja menee melko alas. Lisäksi pohjaa kuormalla helposti.saapasi kirjoitti:Paras varmaan kun tilaat H&R -40mm setin klubialella pro-carservice.com
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Perä alhaalla
Juu, toi perän "roikottaminen" näyttää olevan noiden h&r settien huono puoli. On kaikenlisäksi aika ruman näköistä kun auto näyttää jatkuvasti siltä kun ois 150 kilonen anoppi takapenkillä.9000LPT kirjoitti:H&R jousissa takapään kantavuus laskee (minulla merkkasivat muutoskatsastuksessa) ja menee melko alas. Lisäksi pohjaa kuormalla helposti.saapasi kirjoitti:Paras varmaan kun tilaat H&R -40mm setin klubialella pro-carservice.com
Itse ajattelin ratkoa asian niinkuin joku muukin täällä jo teki. Taakse uudet Aeron vakiojouset ja eteen madallusjouset.
Kaide
Re: Perä alhaalla
Uudet Aeron jouset saattavat jättää perän hieman liian korkealle, mutta sopivasti ajetut tiputtavat perän sopivalle korkeudelle. Uusien hinta saattaa myös yllättääKaide kirjoitti:Juu, toi perän "roikottaminen" näyttää olevan noiden h&r settien huono puoli. On kaikenlisäksi aika ruman näköistä kun auto näyttää jatkuvasti siltä kun ois 150 kilonen anoppi takapenkillä.9000LPT kirjoitti:H&R jousissa takapään kantavuus laskee (minulla merkkasivat muutoskatsastuksessa) ja menee melko alas. Lisäksi pohjaa kuormalla helposti.saapasi kirjoitti:Paras varmaan kun tilaat H&R -40mm setin klubialella pro-carservice.com
Itse ajattelin ratkoa asian niinkuin joku muukin täällä jo teki. Taakse uudet Aeron vakiojouset ja eteen madallusjouset.
Kaide
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Minkä vuotinen kulkine? Meinasitkos katsastaa sen noille jousille? Tarviit hyväksyntä paprut jos on 90 -> (en muista tarkkaa vuosimallia mistä lähtien tuo hyväksyntä papru tarvittiin löytynee haulla)Boiga kirjoitti:omaan aeroon pitäisi tänään asentaa 40mm madaltavat jouset etupäähän. takaa se on mielestäni ok, keulii vaan pirulainen
Jousien merkistä ei tarkkaa hajua (lesfjössiä epäilen). Voin ottaa kuvan jos tuon saa tasapainoon etupäätä laskemalla
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Perä alhaalla
Onkohan nyt vain H&R:ien vika? Mun silmällä roikkuu kyllä melkein joka tonnarin perä..Kaide kirjoitti:Juu, toi perän "roikottaminen" näyttää olevan noiden h&r settien huono puoli. On kaikenlisäksi aika ruman näköistä kun auto näyttää jatkuvasti siltä kun ois 150 kilonen anoppi takapenkillä.9000LPT kirjoitti:H&R jousissa takapään kantavuus laskee (minulla merkkasivat muutoskatsastuksessa) ja menee melko alas. Lisäksi pohjaa kuormalla helposti.saapasi kirjoitti:Paras varmaan kun tilaat H&R -40mm setin klubialella pro-carservice.com
Itse ajattelin ratkoa asian niinkuin joku muukin täällä jo teki. Taakse uudet Aeron vakiojouset ja eteen madallusjouset.
Ratkomiseen on ainakin se AP:n juttu että eteen vaihtaa ne JR -60mm. Hyvältä näytti ainakin kuvassa. Mutta ajamisesta en sano mitään kun omassa uusilla Konin säädettävillä ja vuoden takaisilla H&R:illä keula on kuin kivireki. Tosin uutuutta vielä, mutta kuitenkin.
Kuka jousia muutoskatsastaa vapaaehtoisesti jos eivät sitä vaadi/huomaa.
Jos niillä ehtii ajella jonkinverran niin ei se räikee väri mikä niissä yleensä on (pun. tai kelt.) juurikaan kuran läpi näy.
Toki jos sen nyt maahan asti pudottaa niin senhän huomaa jo sokeakin, mutta tuohon cc:hen kun laitoin lesjön jouset niin eipä inssi mitään huomannu. Ei se kovin matalalta kylläkään näytä, mutta lupasivat -35mm iivarin jousiin verrattuna jotka autossa siis oli koska on tekniikanvaihtoyksilö.
Jos niillä ehtii ajella jonkinverran niin ei se räikee väri mikä niissä yleensä on (pun. tai kelt.) juurikaan kuran läpi näy.
Toki jos sen nyt maahan asti pudottaa niin senhän huomaa jo sokeakin, mutta tuohon cc:hen kun laitoin lesjön jouset niin eipä inssi mitään huomannu. Ei se kovin matalalta kylläkään näytä, mutta lupasivat -35mm iivarin jousiin verrattuna jotka autossa siis oli koska on tekniikanvaihtoyksilö.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black