Madallusjousista 9000cs 2.0t vm: 98

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Madallusjousista 9000cs 2.0t vm: 98

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Mistäs kannattaisi kysellä madallusjousia otsikon mukaiseen autoon, hakusessa olisi lähinnä 40mm pudottavat.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Paras varmaan kun tilaat H&R -40mm setin klubialella pro-carservice.com
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Osaatkos sanoa paljon jää klubialen jälkeen hintaa? :)
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Tai sitten vaikkapa Lesjöforsin -40 sarja, jonka saa parhaimmillaan n 150€ hintaan.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

G-mies kirjoitti:Tai sitten vaikkapa Lesjöforsin -40 sarja, jonka saa parhaimmillaan n 150€ hintaan.

Matti
Mistä noita Lesjöforsin jousia saa?
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Second that.

Mistä noita lesjöforsseja cse:hen saa?
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Olikohan nuo jouset Koivusen vai Kahan valikoimissa... joka tapauksessa kyselin jousia suoraan paikallisesta varaosaputiikista Kokkolasta. Hinta vaihtelee varmasti eri liikkeiden välillä, täälläkin oli hintaeroa n. 30€ kahden kysymäni firman välillä ja samoista jousista puhuttiin.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Perä alhaalla

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

saapasi kirjoitti:Paras varmaan kun tilaat H&R -40mm setin klubialella pro-carservice.com
H&R jousissa takapään kantavuus laskee (minulla merkkasivat muutoskatsastuksessa) ja menee melko alas. Lisäksi pohjaa kuormalla helposti.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Perä alhaalla

Viesti Kirjoittaja Kaide »

9000LPT kirjoitti:
saapasi kirjoitti:Paras varmaan kun tilaat H&R -40mm setin klubialella pro-carservice.com
H&R jousissa takapään kantavuus laskee (minulla merkkasivat muutoskatsastuksessa) ja menee melko alas. Lisäksi pohjaa kuormalla helposti.
Juu, toi perän "roikottaminen" näyttää olevan noiden h&r settien huono puoli. On kaikenlisäksi aika ruman näköistä kun auto näyttää jatkuvasti siltä kun ois 150 kilonen anoppi takapenkillä.

Itse ajattelin ratkoa asian niinkuin joku muukin täällä jo teki. Taakse uudet Aeron vakiojouset ja eteen madallusjouset.

Kaide
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Perä alhaalla

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Kaide kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:
saapasi kirjoitti:Paras varmaan kun tilaat H&R -40mm setin klubialella pro-carservice.com
H&R jousissa takapään kantavuus laskee (minulla merkkasivat muutoskatsastuksessa) ja menee melko alas. Lisäksi pohjaa kuormalla helposti.
Juu, toi perän "roikottaminen" näyttää olevan noiden h&r settien huono puoli. On kaikenlisäksi aika ruman näköistä kun auto näyttää jatkuvasti siltä kun ois 150 kilonen anoppi takapenkillä.

Itse ajattelin ratkoa asian niinkuin joku muukin täällä jo teki. Taakse uudet Aeron vakiojouset ja eteen madallusjouset.

Kaide
Uudet Aeron jouset saattavat jättää perän hieman liian korkealle, mutta sopivasti ajetut tiputtavat perän sopivalle korkeudelle. Uusien hinta saattaa myös yllättää :(
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Mietin kans sitä että pystyykö niitä ostamaan vaan keulaan vai onko ne aina sarjoina. Omassani kans perä makaa joten madallusta tarvis vaan eteen.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

omaan aeroon pitäisi tänään asentaa 40mm madaltavat jouset etupäähän. takaa se on mielestäni ok, keulii vaan pirulainen :)

Jousien merkistä ei tarkkaa hajua (lesfjössiä epäilen). Voin ottaa kuvan jos tuon saa tasapainoon etupäätä laskemalla :D
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Boiga kirjoitti:omaan aeroon pitäisi tänään asentaa 40mm madaltavat jouset etupäähän. takaa se on mielestäni ok, keulii vaan pirulainen :)

Jousien merkistä ei tarkkaa hajua (lesfjössiä epäilen). Voin ottaa kuvan jos tuon saa tasapainoon etupäätä laskemalla :D
Minkä vuotinen kulkine? Meinasitkos katsastaa sen noille jousille? Tarviit hyväksyntä paprut jos on 90 -> (en muista tarkkaa vuosimallia mistä lähtien tuo hyväksyntä papru tarvittiin löytynee haulla)

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Perä alhaalla

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Kaide kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:
saapasi kirjoitti:Paras varmaan kun tilaat H&R -40mm setin klubialella pro-carservice.com
H&R jousissa takapään kantavuus laskee (minulla merkkasivat muutoskatsastuksessa) ja menee melko alas. Lisäksi pohjaa kuormalla helposti.
Juu, toi perän "roikottaminen" näyttää olevan noiden h&r settien huono puoli. On kaikenlisäksi aika ruman näköistä kun auto näyttää jatkuvasti siltä kun ois 150 kilonen anoppi takapenkillä.

Itse ajattelin ratkoa asian niinkuin joku muukin täällä jo teki. Taakse uudet Aeron vakiojouset ja eteen madallusjouset.
Onkohan nyt vain H&R:ien vika? Mun silmällä roikkuu kyllä melkein joka tonnarin perä..

Ratkomiseen on ainakin se AP:n juttu että eteen vaihtaa ne JR -60mm. Hyvältä näytti ainakin kuvassa. Mutta ajamisesta en sano mitään kun omassa uusilla Konin säädettävillä ja vuoden takaisilla H&R:illä keula on kuin kivireki. Tosin uutuutta vielä, mutta kuitenkin.
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Kuka jousia muutoskatsastaa vapaaehtoisesti jos eivät sitä vaadi/huomaa.
Jos niillä ehtii ajella jonkinverran niin ei se räikee väri mikä niissä yleensä on (pun. tai kelt.) juurikaan kuran läpi näy.

Toki jos sen nyt maahan asti pudottaa niin senhän huomaa jo sokeakin, mutta tuohon cc:hen kun laitoin lesjön jouset niin eipä inssi mitään huomannu. Ei se kovin matalalta kylläkään näytä, mutta lupasivat -35mm iivarin jousiin verrattuna jotka autossa siis oli koska on tekniikanvaihtoyksilö.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Vastaa Viestiin