Lisää murheita -87 vm turbo tonnarilla. Viikonloppuna saabin suorituskykyä kokeilleena (suljetulla alueella) 200km/h alkoi moottori nakuttamaan eikä muuta kuin tien sivuun... Auto oli vuotanut kannen välistä nestettä turbon päälle ja höyrysi hieman. Auto käyntiin ja kotia kohti niin kun turbon paine nousi hieman yli peruspaineiden alkoi moottori taas nakuttamaan... (?) Nyt ongelma paheni niin pahaksi, että turbon alkaessa ahtamaan alkaa moottori heti nakuttamaan -> kaasun kevennys ja meno jatkuu normaalisti. Mitään muita oireita ei autossa ilmene paitsi tuo nakutus..
Turbo kauppaan ?
Paaliin ?
Haku nappia kokeilin, mutta mitään vastaavaa vikaa en haku sanoillani löytänyt..
Oletko katsonut ovatko nesteet ja öljyt menneet sekaisin kerta kannen välistä on tullut nestettä? Hyvät täyden tuhon ainekset on jos ovat menneet sekaisin ja ajamista on jatkettu...
mangizzle kirjoitti:Lisää murheita -87 vm turbo tonnarilla. Viikonloppuna saabin suorituskykyä kokeilleena (suljetulla alueella) 200km/h alkoi moottori nakuttamaan eikä muuta kuin tien sivuun... .
*jeesustelua*
20v wanhaa autoa ei kannata kiusata noin
*jeesustelua*
Mikäli tuon nakutuksen saa kuulumaan paikallaan poljettaessa, koita paikallistaa tuleeko nakutus koneen ylä- vai alakerrasta, vaiko turbosta. Siitä voi päätellä jotain. Turbosta tosin ei yleensä nakutusta kuulu.
Alakerran kolinat ja naputukset yleensä kyllä kuuluu jo tyhjäkäynnillä, mutta voihan kiertokangen laakeri(t) olla sökönä tms...
Oletko katsonut ovatko nesteet ja öljyt menneet sekaisin kerta kannen välistä on tullut nestettä? Hyvät täyden tuhon ainekset on jos ovat menneet sekaisin ja ajamista on jatkettu...
Vaikuttaa siltä, että bensa räjähtää liian aikasin. Elikä lyö niinkun vasten mäntiä. Ja jo hyvin pian paineiden kohotessa.
Eikä auto pidä tyhjäkäynnillä mitään poikkeavaa ääntä. Ei edes paikallaan polkiessa.
Kumpaako tässä kannattaisi lähteä purkamaan, moottoria vai turboa? Todennököisesti kuitenkin molempia..
Oletko katsonut ovatko nesteet ja öljyt menneet sekaisin kerta kannen välistä on tullut nestettä? Hyvät täyden tuhon ainekset on jos ovat menneet sekaisin ja ajamista on jatkettu...
Vaikuttaa siltä, että bensa räjähtää liian aikasin. Elikä lyö niinkun vasten mäntiä. Ja jo hyvin pian paineiden kohotessa.
Eikä auto pidä tyhjäkäynnillä mitään poikkeavaa ääntä. Ei edes paikallaan polkiessa.
Kumpaako tässä kannattaisi lähteä purkamaan, moottoria vai turboa? Todennököisesti kuitenkin molempia..
Onko ahtopainemittaria? Minkä verran ahtaa urku auki? Mutta jos et muista, niin älä käy sitä varten polkemassa ettei porsi sen takia koko kone.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Ja se kannentiiviste lähes varmasti otti siipeensä juuri nakutuksen takia, koska oli tuon jälkeen vuotanut vettä ulos. Kannattaisi varmaan mitata bensanpaine ekaksi ja käydä ajamassa sen mittarin kanssa, tosin EI saa päästää nakuttamaan.
Kaveri kävi tänään autoa analysoimassa kun itselläänkin on juuri samanlainen pirssi ja muutenkin autoja korjaa työkseen. Kuulemma kansi pahvi varmasti sökönä ja loppu selviää aukaisulla... Huomenna alkaa kannen purkamisella projetki.
Jotain erityistä mitä pitäis ottaa huomioon operaatiota tehdessä? Paitsi tietysti nesteiden tyhjennys..