Nakuttaa?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
mangizzle
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 20:35
Paikkakunta: Pirkkala

Nakuttaa?

Viesti Kirjoittaja mangizzle »

Lisää murheita -87 vm turbo tonnarilla. Viikonloppuna saabin suorituskykyä kokeilleena (suljetulla alueella) 200km/h alkoi moottori nakuttamaan eikä muuta kuin tien sivuun... Auto oli vuotanut kannen välistä nestettä turbon päälle ja höyrysi hieman. Auto käyntiin ja kotia kohti niin kun turbon paine nousi hieman yli peruspaineiden alkoi moottori taas nakuttamaan... (?) Nyt ongelma paheni niin pahaksi, että turbon alkaessa ahtamaan alkaa moottori heti nakuttamaan -> kaasun kevennys ja meno jatkuu normaalisti. Mitään muita oireita ei autossa ilmene paitsi tuo nakutus..

Turbo kauppaan ?

Paaliin ? :cry:

Haku nappia kokeilin, mutta mitään vastaavaa vikaa en haku sanoillani löytänyt..
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Minkalaista nakutusta tarkoitat ylipäätään?

Oletko katsonut ovatko nesteet ja öljyt menneet sekaisin kerta kannen välistä on tullut nestettä? Hyvät täyden tuhon ainekset on jos ovat menneet sekaisin ja ajamista on jatkettu...
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nakuttaa?

Viesti Kirjoittaja Kaide »

mangizzle kirjoitti:Lisää murheita -87 vm turbo tonnarilla. Viikonloppuna saabin suorituskykyä kokeilleena (suljetulla alueella) 200km/h alkoi moottori nakuttamaan eikä muuta kuin tien sivuun... .
*jeesustelua*

20v wanhaa autoa ei kannata kiusata noin

*jeesustelua*


Mikäli tuon nakutuksen saa kuulumaan paikallaan poljettaessa, koita paikallistaa tuleeko nakutus koneen ylä- vai alakerrasta, vaiko turbosta. Siitä voi päätellä jotain. Turbosta tosin ei yleensä nakutusta kuulu.

Alakerran kolinat ja naputukset yleensä kyllä kuuluu jo tyhjäkäynnillä, mutta voihan kiertokangen laakeri(t) olla sökönä tms...

Kaide
mangizzle
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 20:35
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja mangizzle »

Zebe kirjoitti:Minkalaista nakutusta tarkoitat ylipäätään?

Oletko katsonut ovatko nesteet ja öljyt menneet sekaisin kerta kannen välistä on tullut nestettä? Hyvät täyden tuhon ainekset on jos ovat menneet sekaisin ja ajamista on jatkettu...
Vaikuttaa siltä, että bensa räjähtää liian aikasin. Elikä lyö niinkun vasten mäntiä. Ja jo hyvin pian paineiden kohotessa.

Eikä auto pidä tyhjäkäynnillä mitään poikkeavaa ääntä. Ei edes paikallaan polkiessa.

Kumpaako tässä kannattaisi lähteä purkamaan, moottoria vai turboa? Todennököisesti kuitenkin molempia..
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

mangizzle kirjoitti:
Zebe kirjoitti:Minkalaista nakutusta tarkoitat ylipäätään?

Oletko katsonut ovatko nesteet ja öljyt menneet sekaisin kerta kannen välistä on tullut nestettä? Hyvät täyden tuhon ainekset on jos ovat menneet sekaisin ja ajamista on jatkettu...
Vaikuttaa siltä, että bensa räjähtää liian aikasin. Elikä lyö niinkun vasten mäntiä. Ja jo hyvin pian paineiden kohotessa.

Eikä auto pidä tyhjäkäynnillä mitään poikkeavaa ääntä. Ei edes paikallaan polkiessa.

Kumpaako tässä kannattaisi lähteä purkamaan, moottoria vai turboa? Todennököisesti kuitenkin molempia..
Onko ahtopainemittaria? Minkä verran ahtaa urku auki? Mutta jos et muista, niin älä käy sitä varten polkemassa ettei porsi sen takia koko kone.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Bensapulaa ja kovaa sellaista :?

Ja se kannentiiviste lähes varmasti otti siipeensä juuri nakutuksen takia, koska oli tuon jälkeen vuotanut vettä ulos. Kannattaisi varmaan mitata bensanpaine ekaksi ja käydä ajamassa sen mittarin kanssa, tosin EI saa päästää nakuttamaan.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Onkos kaikki alipaineletkut paikallaan (esim bensanpaineensäätimen letku)?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
mangizzle
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 20:35
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja mangizzle »

Kaveri kävi tänään autoa analysoimassa kun itselläänkin on juuri samanlainen pirssi ja muutenkin autoja korjaa työkseen. Kuulemma kansi pahvi varmasti sökönä ja loppu selviää aukaisulla... Huomenna alkaa kannen purkamisella projetki.

Jotain erityistä mitä pitäis ottaa huomioon operaatiota tehdessä? Paitsi tietysti nesteiden tyhjennys..

Mitenkäs pääsisin bensanpainetta mittailemaan ?
TuPe
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 12:51
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TuPe »

Virranjakajan pyörimisen estävä pultti kireällä?
Porsche 944 turbo 2jz
Porsche Cayman
mangizzle
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 20:35
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja mangizzle »

Auto saatiin tänään työn alle.

Löytyneitä vikoja:
- paisunta säiliössä öljyä
- virranjakajassa reilusti kosteutta
- puolan johto kärsiny lämpövaurioita (sininen)

Huomenna projekti jatkuu ilmeisesti puristusten mittauksella ja kannen purkamisella..




Ps. Mikäli jotain kiinnostaa "ajokuntoinen" viime jouluna leimattu tonnari tarjouksia voi lähettää YVllä.. :idea:
Vastaa Viestiin