Niin, osaako joku kertoa enemmän tuosta mystisestä öljyn kulutuksesta. n. 1000 km välein sitä saa aina lisäillä ja aina joskus siinä välilläkin. Auto siis -87 turbo. Mistähän tuo mahtaa sitä syödä, kun aina välillä tuprauttaa sinistä pilveä käynnistettäessä. Edellinen turbo syllki öljyt mäelle, mutta ei kai tämä uusi nyt vielä sitä tee (ajettu n. 10K km). Venttiilivarrenkumitkin vaihdettiin 30K km sitten, ettei kai niidenkään pitäisi vaivata.
Erikoinen piirre on, että auto taitaa uittaa öljyä putkestakin ulos, tai osaako joku selittää mitä ovat öljymäiset pisteet auton perässä aina reissun jäljiltä, esiintyy varsinkin nopean ajon jälkeen. Aivain kuin olisi roiskittu öljyä auton takapäähän.
Öljyä kuluu
Ei kai sitä auta muuta kuin ottaa se imuputki irti ja tsekata onko siellä cuulerin ja imusarjan välissä öljyä. Tuleehan sitä vähän huohotuksestakin, mutta ei se kuitenkaan kastele. Pikkasen hankalammassa paikassa on turbon ja kuulerin välinen letku, mutta sieltä sen varmuuden ainakin saa, jotta falskaako turbo vai ei.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Öljyä kuluu
Moottorin ulkoiset öljyvuodot tekevät ainakin näin, silloin ennenkuin korjasin kampiakselin päätytiivisteen ja öljypohjan vuodot niin nopean ajon jäljiltä auton perä oli kuin sumutettu öljyllä, samoin kuin alusta joka tulikin sitten samalla ruostesuojattua. Toinen huomio oli että runsas öljyvuoto pilaa näköjään alustan puslat koska eivät ole öljynkestäväksi suunnitellut. Näin kävi etualatukivarsien, ja takatukivarsien puslille jotka turposivat holkeistaan ulos.Thor| kirjoitti:
Erikoinen piirre on, että auto taitaa uittaa öljyä putkestakin ulos, tai osaako joku selittää mitä ovat öljymäiset pisteet auton perässä aina reissun jäljiltä, esiintyy varsinkin nopean ajon jälkeen. Aivain kuin olisi roiskittu öljyä auton takapäähän.