sopiva pakoputki?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: sopiva pakoputki?

Viesti Kirjoittaja arttu »

Lähinnä sitä tässä mietin, että vaatikohan noi siellä konttorilla, että pitää olla se välipönttö ja kuinka tarkkoja ovat niistä desibeleistä... ei kiinnostaisi alkaa muuttelemaan myöhemmin. :evil:

Isot pojat kertoi että tuossa rosterisessa on kimakammat saundit, kuin mustasta tehdyssä putkessa.

No katsotaan ja kuulostellaan miten pörisee yhdellä vaimentajalla, kun saan hilut hommattua/tehtyä ja tinattua kasaan... :)
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: sopiva pakoputki?

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Mää juur tuossa omaani laittelin tötterön. Edessä on sellainen pieni rosterinen simonssin pyöreä pönttö ja loppupäässä joku mallia "tuning". Kun huvikseen sillä pelkällä yhdellä etupöntöllä käytin niin äänet pirunmoiset. Nyt noilla kahdellakin pöntöllä musta ehkä vähän turhan kovat. Molemmat tosin on melko pieniä pönttöjä.

Joten luulen, että riippuu pitkälti siitä sun vaimentimestakin. Veikkaisin että kun yhden reilun pöntön laittaa, niin äänet olis ihan ok. Kokemusta ei kyllä ole.


Niin noista äänistä. Mulla meni vuosi sitten leimasta 130 kupee skoda, jossa oli ainoastaan pakosarjan jatkeena yksi 2" tuuman läpivirtauspönttö ( putkistonkin pituus ehkä juuri sen metrin verran). Siitä kyllä lähti ääntä, eikä leimatessa siitä mitään maininnut, vaparivekotin...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: sopiva pakoputki?

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Ei ne oo paljoa katsastuksessa katellu vaikka CD:stä on vaimentimet huonot/ei ole ollenkaan. Nyt viimeks kyllä huomasivat viimein sen vuodon mikä putkiston alkupäässä ollut pari kolme vuotta ainakin.
Desibelirajotuksia on tiukennettu aina sillon tällön, mutta paha se on katsurin korvakuulolta sanoa ylittääkö esim. 80dB jos ei oo mittaria käytettävissä, ja jos ei voi mitata niin kuin pitää? Toiset sitte taas vittuilee jos äänen taso ylittää sen mitä pikkukatsurin äipän mummomicran pakoputkesta kuuluu.
JYK
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 12:15

Re: sopiva pakoputki?

Viesti Kirjoittaja JYK »

No niin nyt on pakko jatkaa kun tähän ketjuun olin aikaisemminkin kirjoitellut. Motonetin REDI välipönttö kesti sitten vain 3 vuotta, mutta nyt kokeilen onneani uudestaan Fennon välipöntöllä. Fennon sovituksen kanssa koukkuihin ei ollut mitään ongelmaa. Ainut ongelma tuli murtuneesta katin kiinnityslaipasta välipönttöön. :mrgreen:
Onneksi biltemasta löytyi 60mm yhdisteholkki vankoilla kiristyspannoilla ja näköjään tuli hommattua vapariin turbon välipönttö (59mm putki). Joten ei muuta kuin katista kartio sileäksi ja välipöntöstä laippa irti ja kasaan.
Meazza
"Aero"
Viestit: 344
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 08:50
Paikkakunta: Imatra

Re: sopiva pakoputki?

Viesti Kirjoittaja Meazza »

Tuollaset meinasin laittaa vaimon 9000 CS 2.0t -96:een:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=14-5366
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=14-5376
Oikein menee? Laitanko asennustahnaa laippoihin vai kyselenkö tiivisteitä kun Motonettiin menen?
Meazza
"Aero"
Viestit: 344
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 08:50
Paikkakunta: Imatra

Re: sopiva pakoputki?

Viesti Kirjoittaja Meazza »

Meazza kirjoitti:Tuollaset meinasin laittaa vaimon 9000 CS 2.0t -96:een:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=14-5366
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=14-5376
Oikein menee? Laitanko asennustahnaa laippoihin vai kyselenkö tiivisteitä kun Motonettiin menen?
Nuo istui nätisti paikalleen, tahnat laitoin. Ennen välipönttöä näkyi pohjassa koukut, muttei mitään kiinnikkeitä putkeen. Pitää huomenna tarkistaa EPC:stä mitä puuttuu :?
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: sopiva pakoputki?

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ei kuulu ollakaan katti-moottorin-alla olevassa alkuputkessa kiinnityskoukkuja, tuossa apurungon koukkujen kohdalla. Se alkuputki on turbon jälkeen kiinni lohkon kylkeen tulevassa raudassa.

Ne kiinnityskoukut on jäänne aikasemmilta ajoilta tms. Omassa projektissa tosin otin ne käyttöön :)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Vastaa Viestiin