sopiva pakoputki?
sopiva pakoputki?
9000 CS 2.3T vm. -92 alkoi pörisemään ikävästi viikko sitten ja nyt huomasin keskipöntön putken juuri ennen takapönttöä olevan jo kokonaan poikki.
Motonettiin kyselemään sopivaa putkea ja suht edullisesti keskipönttö sieltä lähtisikin
Keskipönttö 92-- (koukku putkesta oikealle). . . . . . . . 14-5376 74.68
Vanha keskimmäinen äänenvaimmennin on "kulmikkaan" muotoinen ja motonetin vaimennin ovaali. Onko asialla mitään merkitystä. Eli onko tuo motonetin ovaali käypäinen tuohon saabiin
Motonettiin kyselemään sopivaa putkea ja suht edullisesti keskipönttö sieltä lähtisikin
Keskipönttö 92-- (koukku putkesta oikealle). . . . . . . . 14-5376 74.68
Vanha keskimmäinen äänenvaimmennin on "kulmikkaan" muotoinen ja motonetin vaimennin ovaali. Onko asialla mitään merkitystä. Eli onko tuo motonetin ovaali käypäinen tuohon saabiin
Taisi olla niin että juuri tienoilla-92 vaihtui tämä keskipöntön malli (ainakin 2,3T:ssä), vanhemman ollessa ovaalin mallinen "perinteinen", ja uudemman version taas kahdesta puolikkaasta prässätty kulmikas pönttö.
Tähän vanhempaan mikä itsellä on, ei mene se uudempi versio koska pohjasta puuttuu kiinnityskoukku oikealta kohdalta, muuten tilat ja muut antaisivat myöten, ja taas uudempaan se ovaali ei sovi kulmikkaan tilalle.
Sinulla ilmeisesti on uudempi versio, kannattaa varmistaa hankkiutumalla auton alle ryömimään ja vertaamalla Motonetin tarjokkaaseen, mutta tosiaan eipä noita eri pönttöjä juuri voi sekoittaa keskenään tämän vanhemman ollessa juurikin ovaali "ladanpönttö".
EDIT: Näköjään Motonet tarjoaa ovaaliakin oikeanlaisella kiinnikkeellä uudempiinkiin, eli tärkeintä näköjään on juuri sen kiinnityskoukun suunta ja sijainti.
Tähän vanhempaan mikä itsellä on, ei mene se uudempi versio koska pohjasta puuttuu kiinnityskoukku oikealta kohdalta, muuten tilat ja muut antaisivat myöten, ja taas uudempaan se ovaali ei sovi kulmikkaan tilalle.
Sinulla ilmeisesti on uudempi versio, kannattaa varmistaa hankkiutumalla auton alle ryömimään ja vertaamalla Motonetin tarjokkaaseen, mutta tosiaan eipä noita eri pönttöjä juuri voi sekoittaa keskenään tämän vanhemman ollessa juurikin ovaali "ladanpönttö".
EDIT: Näköjään Motonet tarjoaa ovaaliakin oikeanlaisella kiinnikkeellä uudempiinkiin, eli tärkeintä näköjään on juuri sen kiinnityskoukun suunta ja sijainti.
Sori jos sekoitin lisää, kun kävin itse putken hakemassa niin näyttivät ne kaksi eri vaihtoehtoa ja mallit sekä kiinnikkeet olivat selkeästi erilaiset ja oikean eli tässä tapauksessa vanhemman sainkin. Tuo oli uutta tietoa että uudempiinkin tyrkytetään nyt vanhanmallista putkea uudemmilla kiinnikkeillä. Nykyään en Motonetissä asioi ellei ole vanhaa osaa mallikappaleena mukana.
pakoputki
ostin vähän aikaa sitten Motonetista keski,sekä takapöntön, autoni on 2,3 turbo -92. Putket istuivat hyvin, eikä mitään vaikeuksia ollut asentaa niitä. Muista pyytää myös asennus-sarjat, siis tarvikkeet,kumit ja mutskut. Terv. Viiksi paappa. Se takaputki muuten maksoi jotain 68 e.
Motonetistä minäkin ostin väli ja takapöntön -92 CS malliin pari vuotta sitten. Asennus ei ollut vaikeata paitsi katin muttereiden irroitus josta lopuksi selvittiin mutterinsärkijällä. Välipöntön oikeanpuoleinen koukku tuntuu olevan turhan kaukana ja jos sen kiinnittää ottaa pönttö kiinni runkoon. Tein saman homman toiseen tonnariin hiljattain, mutta silloin irroitusta helpotti huomattavasti pulttipyssy.
No nyt on uusi pakoputki. takapönttökin oli sen verran ruosteessa että uusiksi meni sekin. Ongelma on vaan se että korjaamolla laittoival takapöntöksi bosai:n 215-801 joka on ilmeisesti vapari saabin pönttö
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... model=9000
Varmaan jonkin verran ainakin tehoja rajoittaa, mutta voiko tuosta olla autolle suoranaista haittaakin?
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... model=9000
Varmaan jonkin verran ainakin tehoja rajoittaa, mutta voiko tuosta olla autolle suoranaista haittaakin?
Re: sopiva pakoputki?
Nyt kun täällä näistä pöntöistä ja pakoputkista puhutaan, niin mitenkähän on tuolla konttorilla toi vaatimus...
Riittääkö yksi vaimentaja 3":n putken jatkoksi vai pitääkö noita välipönttöjä sinne sotkea?
Ei varmaan toi turbo vaimenna tarpeeksi tuon tontun murinoita yhden vaimentajan kera? (eikä myöskään kattia vaimentamassa).
Kyseessä harrasteauto niin pienet pörinät ei haittaa... ainakaan mua.
Riittääkö yksi vaimentaja 3":n putken jatkoksi vai pitääkö noita välipönttöjä sinne sotkea?
Ei varmaan toi turbo vaimenna tarpeeksi tuon tontun murinoita yhden vaimentajan kera? (eikä myöskään kattia vaimentamassa).
Kyseessä harrasteauto niin pienet pörinät ei haittaa... ainakaan mua.
Re: sopiva pakoputki?
^
Ilmeisesti tuohon ei ole tyhjentävää vastausta... katsotaan miten käy kun katsastus aika koittaa.
Ilmeisesti tuohon ei ole tyhjentävää vastausta... katsotaan miten käy kun katsastus aika koittaa.
Re: sopiva pakoputki?
Omassa tonnarissa on kolme pönttöä 3 tuuman putkessa (250+250+550mm). Kahdella oli häiritsevä jytinä matka-ajossa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: sopiva pakoputki?
Mulla yksi niin iso 3" pönttö mikä käteen sattu, katsastuksesta meni heittämällä läpi(katti on kyl kans). Kaverilla 3" JT:ssä about samanlaiset äänet ku täs omavalmisteessa.Riittääkö yksi vaimentaja 3":n putken jatkoksi vai pitääkö noita välipönttöjä sinne sotkea?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower