Ratti vaihtoon , mutta mihin ?
Ratti vaihtoon , mutta mihin ?
Jos otan tuosta nykyisestä muoviratista airbagin/keskustan irti ja laitan tilalle toisen ratin, minkä mallien nahkaratti käy tilalle ? 9-3 , NG 900 ?
Kaide
Kaide
Re: Ratti vaihtoon , mutta mihin ?
Eikait siihen käy kuin tonnarin ja og-satkun ratit koska booritukset ovat eri halkaisijalla?Kaide kirjoitti:Jos otan tuosta nykyisestä muoviratista airbagin/keskustan irti ja laitan tilalle toisen ratin, minkä mallien nahkaratti käy tilalle ? 9-3 , NG 900 ?
Kaide
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Niin..oliko sitä nahkaisenakin..? Omasta mielestä tuon tonnarin -94 nahkaratti on kyllä miellyttävin koska on pienempi kuin nuo -95->. Tai no -91->-94 kunhan laittaa sen M94-bägin sinne.ng900aero kirjoitti:Paitsi Saabin ainoassa järkevännäköisessä bägiratissa eli ng:n kolmipuolaisessaTri-Lo kirjoitti: Niin, mut ei kuitenkaan käy ng/9-3/9-5:n. Sitäpaitsi niissähän tapaa olla jotain ylimääräisiä nappejakin.
(Niin ja en nyt lue mukaan noita 9-3SS(SC):n ja 9-5:n uusimpia ratteja jotka ovat asiallisen näköisiä vanhoihin verrattuna.)
Samaa mieltä, toi -94 ratti on mukavampi ja tukevampi kun toi -96.Tri-Lo kirjoitti:Niin..oliko sitä nahkaisenakin..? Omasta mielestä tuon tonnarin -94 nahkaratti on kyllä miellyttävin koska on pienempi kuin nuo -95->. Tai no -91->-94 kunhan laittaa sen M94-bägin sinne.
Kai siinäki joku perkeleen GM säästökampanja on iskeny
Eikös niitä oo ollu kaikennäkösiä ratteja lisävarusteena saatavilla, tietääks kukaan kos airbag tuli pakolliseks?
JouniCSE kirjoitti:Samaa mieltä, toi -94 ratti on mukavampi ja tukevampi kun toi -96.Tri-Lo kirjoitti:Niin..oliko sitä nahkaisenakin..? Omasta mielestä tuon tonnarin -94 nahkaratti on kyllä miellyttävin koska on pienempi kuin nuo -95->. Tai no -91->-94 kunhan laittaa sen M94-bägin sinne.
Kai siinäki joku perkeleen GM säästökampanja on iskeny
Eikös niitä oo ollu kaikennäkösiä ratteja lisävarusteena saatavilla, tietääks kukaan kos airbag tuli pakolliseks?
Airpäki on pakollinen autokohtaisesti jos siitä sattuu olemaan maininta rekkariotteessa. Silloin on myös pakollinen jos saman mallisarjan autoa ei ole ollut tarjolla ko. aikaan ilman bägiä. Tonnareita ei viissin ole ollut ilman bägiä enää CS mallisarjassa ?
Kaide
Mulla on vm. 92 CS ilman bägiä tai kiristimiä. Tosin pitäs kyllä laittaa bägillinen ratti ku se nuorentais autoo mun silmis 10v, se pussiton malli kun on niin hintin näkönen... Samasta syystä laitoin myös SCC viisarien tilalle
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Siiis tarkoitin ng:n kolmipuolaista rattia jollaista en ole nähnyt kuin ainoastaan nahkaisena, liekö olemassakaan muovisena? Mun mielestä se on jopa pienempi kuin nuo tonnarin nelipuolaiset (ei ainakaan isompi).Tri-Lo kirjoitti: Niin..oliko sitä nahkaisenakin..? Omasta mielestä tuon tonnarin -94 nahkaratti on kyllä miellyttävin koska on pienempi kuin nuo -95->. Tai no -91->-94 kunhan laittaa sen M94-bägin sinne.
No anyway se ei sovi tonttuun niin ihan sama
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ei kai sentään ilman kiristimiä..? Ellet itse ole asiaan vaikuttanut.JP_Vette kirjoitti:Mulla on vm. 92 CS ilman bägiä tai kiristimiä. Tosin pitäs kyllä laittaa bägillinen ratti ku se nuorentais autoo mun silmis 10v, se pussiton malli kun on niin hintin näkönen... Samasta syystä laitoin myös SCC viisarien tilalle
En kyllä muuten sittenkää oo niin varma. Joskus vain muistaakseni mulkasin jotain runkonumeron perusteella ja siä ei lukenu mitää srs kohdas... Pitääpä kattella joskus tarkemmin, tosin ei mulla kyllä mitää srs valookaa pala mutta kai siä silti voi kiristimet olla. Ja en luojan kiitos oo viä joutunu itte testaamaan tontun turvallisuutta ja turvavarusteita toivottavasti ei tarvi nytkää testata ku töihin tästä lähen ajeleen ihan justiinsa.Tri-Lo kirjoitti:Ei kai sentään ilman kiristimiä..? Ellet itse ole asiaan vaikuttanut.JP_Vette kirjoitti:Mulla on vm. 92 CS ilman bägiä tai kiristimiä. Tosin pitäs kyllä laittaa bägillinen ratti ku se nuorentais autoo mun silmis 10v, se pussiton malli kun on niin hintin näkönen... Samasta syystä laitoin myös SCC viisarien tilalle
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Kaidella taitaa ola se uudempi muotoiltu airbag joka ei kait sovi kuin uudempaan tonnarin rattiin eli sellainen nahkaisena (tai nahka+puisena) muoviruorin tilalle. On se uudempi airbagi ainakin niitä kahta kantikkaampaa versiota modernimman näköinen, liekö ratin koossakaan kuitenkaan eroa?
Parit asennusjuomat kantsii toki ottaa:
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=38841
Parit asennusjuomat kantsii toki ottaa:
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=38841
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Muutama vuosi sitten kun nokialla oli klubin rompetori niin siellä oli tien varressa parkissa 9000 (met vihreä matalakeulainen cd, jos en ihan väärin muista) jossa oli ng:n 3-puolainen ruori.
Harva asiahan on mahdotonta toteuttaa, jotkut vaan melko vaikeita...
Niinjuu, kaverin ex-M92 turboS oli sekin vailla bagia.
Harva asiahan on mahdotonta toteuttaa, jotkut vaan melko vaikeita...
Niinjuu, kaverin ex-M92 turboS oli sekin vailla bagia.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Muistutan vielä, että se tonnarin nahka-puu (jubilee)-ratti vaatii uudemman mallin bägin, joka löytyy helpoimmin 9-3 tai 9-5 malleista. -01 taisi ratin logo vaihtua SAAB-tekstilliseksi vanhan SAAB-SCANIAn sijaan.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki