Ratti vaihtoon , mutta mihin ?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Ratti vaihtoon , mutta mihin ?

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Jos otan tuosta nykyisestä muoviratista airbagin/keskustan irti ja laitan tilalle toisen ratin, minkä mallien nahkaratti käy tilalle ? 9-3 , NG 900 ?

Kaide
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Ratti vaihtoon , mutta mihin ?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kaide kirjoitti:Jos otan tuosta nykyisestä muoviratista airbagin/keskustan irti ja laitan tilalle toisen ratin, minkä mallien nahkaratti käy tilalle ? 9-3 , NG 900 ?

Kaide
Eikait siihen käy kuin tonnarin ja og-satkun ratit koska booritukset ovat eri halkaisijalla?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Eikö tullut ajatelleeksi että 9000:n..? :)
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Tri-Lo kirjoitti:Eikö tullut ajatelleeksi että 9000:n..? :)
Tulin ajatelleeksi, mutta tarjontaa on enemmän jos useamman mallin ruori käy :P

Kaide
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Kaide kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Eikö tullut ajatelleeksi että 9000:n..? :)
Tulin ajatelleeksi, mutta tarjontaa on enemmän jos useamman mallin ruori käy :P

Kaide
Niin, mut ei kuitenkaan käy ng/9-3/9-5:n. :( Sitäpaitsi niissähän tapaa olla jotain ylimääräisiä nappejakin. :wink:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti: Niin, mut ei kuitenkaan käy ng/9-3/9-5:n. :( Sitäpaitsi niissähän tapaa olla jotain ylimääräisiä nappejakin. :wink:
Paitsi Saabin ainoassa järkevännäköisessä bägiratissa eli ng:n kolmipuolaisessa ;)
(Niin ja en nyt lue mukaan noita 9-3SS(SC):n ja 9-5:n uusimpia ratteja jotka ovat asiallisen näköisiä vanhoihin verrattuna.)
Niin..oliko sitä nahkaisenakin..? :? Omasta mielestä tuon tonnarin -94 nahkaratti on kyllä miellyttävin koska on pienempi kuin nuo -95->. Tai no -91->-94 kunhan laittaa sen M94-bägin sinne.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Tri-Lo kirjoitti:Niin..oliko sitä nahkaisenakin..? :? Omasta mielestä tuon tonnarin -94 nahkaratti on kyllä miellyttävin koska on pienempi kuin nuo -95->. Tai no -91->-94 kunhan laittaa sen M94-bägin sinne.
Samaa mieltä, toi -94 ratti on mukavampi ja tukevampi kun toi -96.
Kai siinäki joku perkeleen GM säästökampanja on iskeny :wink:
Eikös niitä oo ollu kaikennäkösiä ratteja lisävarusteena saatavilla, tietääks kukaan kos airbag tuli pakolliseks?
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

JouniCSE kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Niin..oliko sitä nahkaisenakin..? :? Omasta mielestä tuon tonnarin -94 nahkaratti on kyllä miellyttävin koska on pienempi kuin nuo -95->. Tai no -91->-94 kunhan laittaa sen M94-bägin sinne.
Samaa mieltä, toi -94 ratti on mukavampi ja tukevampi kun toi -96.
Kai siinäki joku perkeleen GM säästökampanja on iskeny :wink:
Eikös niitä oo ollu kaikennäkösiä ratteja lisävarusteena saatavilla, tietääks kukaan kos airbag tuli pakolliseks?

Airpäki on pakollinen autokohtaisesti jos siitä sattuu olemaan maininta rekkariotteessa. Silloin on myös pakollinen jos saman mallisarjan autoa ei ole ollut tarjolla ko. aikaan ilman bägiä. Tonnareita ei viissin ole ollut ilman bägiä enää CS mallisarjassa ?

Kaide
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mulla on vm. 92 CS ilman bägiä tai kiristimiä. Tosin pitäs kyllä laittaa bägillinen ratti ku se nuorentais autoo mun silmis 10v, se pussiton malli kun on niin hintin näkönen... Samasta syystä laitoin myös SCC viisarien tilalle :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti: Niin..oliko sitä nahkaisenakin..? :? Omasta mielestä tuon tonnarin -94 nahkaratti on kyllä miellyttävin koska on pienempi kuin nuo -95->. Tai no -91->-94 kunhan laittaa sen M94-bägin sinne.
Siiis tarkoitin ng:n kolmipuolaista rattia jollaista en ole nähnyt kuin ainoastaan nahkaisena, liekö olemassakaan muovisena? Mun mielestä se on jopa pienempi kuin nuo tonnarin nelipuolaiset (ei ainakaan isompi).
No anyway se ei sovi tonttuun niin ihan sama ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

JP_Vette kirjoitti:Mulla on vm. 92 CS ilman bägiä tai kiristimiä. Tosin pitäs kyllä laittaa bägillinen ratti ku se nuorentais autoo mun silmis 10v, se pussiton malli kun on niin hintin näkönen... Samasta syystä laitoin myös SCC viisarien tilalle :D
Ei kai sentään ilman kiristimiä..? Ellet itse ole asiaan vaikuttanut. :wink:
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tri-Lo kirjoitti:
JP_Vette kirjoitti:Mulla on vm. 92 CS ilman bägiä tai kiristimiä. Tosin pitäs kyllä laittaa bägillinen ratti ku se nuorentais autoo mun silmis 10v, se pussiton malli kun on niin hintin näkönen... Samasta syystä laitoin myös SCC viisarien tilalle :D
Ei kai sentään ilman kiristimiä..? Ellet itse ole asiaan vaikuttanut. :wink:
En kyllä muuten sittenkää oo niin varma. Joskus vain muistaakseni mulkasin jotain runkonumeron perusteella ja siä ei lukenu mitää srs kohdas... Pitääpä kattella joskus tarkemmin, tosin ei mulla kyllä mitää srs valookaa pala mutta kai siä silti voi kiristimet olla. Ja en luojan kiitos oo viä joutunu itte testaamaan tontun turvallisuutta ja turvavarusteita :oops: toivottavasti ei tarvi nytkää testata ku töihin tästä lähen ajeleen ihan justiinsa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kaidella taitaa ola se uudempi muotoiltu airbag joka ei kait sovi kuin uudempaan tonnarin rattiin eli sellainen nahkaisena (tai nahka+puisena) muoviruorin tilalle. On se uudempi airbagi ainakin niitä kahta kantikkaampaa versiota modernimman näköinen, liekö ratin koossakaan kuitenkaan eroa?
Parit asennusjuomat kantsii toki ottaa:
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=38841 :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Muutama vuosi sitten kun nokialla oli klubin rompetori niin siellä oli tien varressa parkissa 9000 (met vihreä matalakeulainen cd, jos en ihan väärin muista) jossa oli ng:n 3-puolainen ruori.

Harva asiahan on mahdotonta toteuttaa, jotkut vaan melko vaikeita...

Niinjuu, kaverin ex-M92 turboS oli sekin vailla bagia.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Muistutan vielä, että se tonnarin nahka-puu (jubilee)-ratti vaatii uudemman mallin bägin, joka löytyy helpoimmin 9-3 tai 9-5 malleista. -01 taisi ratin logo vaihtua SAAB-tekstilliseksi vanhan SAAB-SCANIAn sijaan.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin