Moottorista tuli nesteet pihalle ja savut taivaalle

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9000urpo
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 15:55
Paikkakunta: Tampere

Moottorista tuli nesteet pihalle ja savut taivaalle

Viesti Kirjoittaja 9000urpo »

Kesken ajon rupesi 9000 turbo vm 88 hieman nykimään ja kun himmaili valoihin niin tuli melkoisen komeat savut putkesta. Auto parkkiin ja ihmettelyä. paisunta säiliössä kiehui ja turbon yläpuolelta savusi.
kun hieman jäähtyi niin lähti kyllä käyntiin mutta valutti siitä pakosarjan ja turbon sektorilta veden sekaista öljyä. meniköhän kannen tiiviste, turbo vesipumppu vai koko moottori? kävi hieman epätasaisesti kone.

Missäköhän auton saisi tutkimuksen alle ja korjattua (jos kannataa, vanha auto-> ei viitsi mahdottomia laittaa rahaa vm 88 turbo tonttuun)

Itse asun Tampereella ja vakuutus yhtiö suostuu hinaamaan pääkaupunki seudun korjaamoille.
9000urpo
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 15:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 9000urpo »

Koska yöllä kirjoittamani viesti on hieman sekava, niin tarkennetaan hieman.
Eli vm 88 turbo tonnari automaatilla jäi vantaalle yöllä. Hieman aiemmin kesken ajon alkoi nytkyttämään kiihdyttäessä ja kun vauhti hidastui, niin huomasin, että tulee vaaleata savua reilusti (vesihöyryä). Auto parkkiin ja kansi auki. Paisuntasäiliöstä tuuppasi hieman höyryä ja nestettä. Kun auton käynnisti uudelleen, niin alkoi savutus siitä turbon päältä pakosarjan välistä ja kävi hieman epätasaisesti.
Puoli tuntia odottelua ja kone viileni. Auto käyntiin ja nyt ei enää höyrystynyt nesteet vaan valui sellaista vettä jossa hieman öljyä seassa siihen turbon päälle. Auton alle ei juuri tehnyt lampea vain pari pisaraa valui sinne. Oikean puoleisen rengaan luota oli kostea eli varmaan paisarista yli tulleet vedet valuneet sinne.

Nyt sitten pitäisi keksiä mihin vie auton huoltoon ja mikä on vikana. Hinausvakuutus kattaa kyydin pks seudun pajoille.

Katselin tuossa korjaamo tietoja ja Torek-Auto vaikuttaisi pätevältä paikalta.

itse epäilen vastaavia viestejä luettuani kannentiivistettä. Onkohan muuta mennyt.

Osaako kukaan sanoa vinkkejä tai kustannusarvioita.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000urpo kirjoitti:
Katselin tuossa korjaamo tietoja ja Torek-Auto vaikuttaisi pätevältä paikalta.

itse epäilen vastaavia viestejä luettuani kannentiivistettä. Onkohan muuta mennyt.

Osaako kukaan sanoa vinkkejä tai kustannusarvioita.
Torek hoitaa varmasti kansirempan ammattitaidolla, eri asia on, että millä aikataululla...
Hyvällä tuurilla ei ole kuin kansipahvi mennyt, huonolla tuurilla kansikin halki.
Pelkkä pahvin vaihto ja kannen painetestaus & plaanaus lienee luokkaa 500€ osineen korjaamolla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000urpo
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 15:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 9000urpo »

Onkos sitten pks seudulla jotain toista pajaa joka osaa hoitaa homman ja pystyisi hoitamaan työn lähiaikoina? Ei viitsi minnekään metro-autoon tai vastaavaan paikkaan viedä halpaa ja vanhaa autoa korjaamaan.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

9000urpo kirjoitti:Onkos sitten pks seudulla jotain toista pajaa joka osaa hoitaa homman ja pystyisi hoitamaan työn lähiaikoina? Ei viitsi minnekään metro-autoon tai vastaavaan paikkaan viedä halpaa ja vanhaa autoa korjaamaan.
Soita ja kysy Auto-Westerlundilta , korjaamo on Tapanilassa.
numero on 09-3463367
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000urpo kirjoitti:Onkos sitten pks seudulla jotain toista pajaa joka osaa hoitaa homman ja pystyisi hoitamaan työn lähiaikoina?
Lähinnä ajoin sitä takaa, että tähän aikaan vuodesta on hankalaa saada autoa mihinkään pajalle johtuen kesälomista yms. Mutta soitella kannattaa ainakin Torekille ja Jaskan mainitsemalle Westerlundille.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

V.J.S kirjoitti:
9000urpo kirjoitti:
Katselin tuossa korjaamo tietoja ja Torek-Auto vaikuttaisi pätevältä paikalta.

itse epäilen vastaavia viestejä luettuani kannentiivistettä. Onkohan muuta mennyt.

Osaako kukaan sanoa vinkkejä tai kustannusarvioita.
Torek hoitaa varmasti kansirempan ammattitaidolla, eri asia on, että millä aikataululla...
Hyvällä tuurilla ei ole kuin kansipahvi mennyt, huonolla tuurilla kansikin halki.
Pelkkä pahvin vaihto ja kannen painetestaus & plaanaus lienee luokkaa 500€ osineen korjaamolla.
Torekilla tiivisteen vaihto kansi- ja venttiilitöineen n. 1000€.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Henkka #2283 kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:
9000urpo kirjoitti:
Katselin tuossa korjaamo tietoja ja Torek-Auto vaikuttaisi pätevältä paikalta.

itse epäilen vastaavia viestejä luettuani kannentiivistettä. Onkohan muuta mennyt.

Osaako kukaan sanoa vinkkejä tai kustannusarvioita.
Torek hoitaa varmasti kansirempan ammattitaidolla, eri asia on, että millä aikataululla...
Hyvällä tuurilla ei ole kuin kansipahvi mennyt, huonolla tuurilla kansikin halki.
Pelkkä pahvin vaihto ja kannen painetestaus & plaanaus lienee luokkaa 500€ osineen korjaamolla.
Torekilla tiivisteen vaihto kansi- ja venttiilitöineen n. 1000€.

Tämä hinta on todellakin lähempänä totuutta, pelkät työt ovat jo noin 500e (korjaamo+koneistamo)...
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
9000urpo
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 15:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 9000urpo »

no niin!
hain tuossa juuri auton Torek-autosta. Kannentiiviste oli ollut paskana (liekkirenkaista? kaksi oli irtipoikkihukassa ja näkyi selvät vauriojäljet.
Nyt on kansi kunnostettu sitten hiottu ja uudet venttiilivarren kumit joten toivottavasti kestää taas parisataatuhatta kilsaa kone.
Hyvä paja taitaa olla tuo Torek vaikka hieman euroja paloikin. ainakin oli asian tunteva korjaaja ja siistit toimitilat. Voi suositella muillekin joilla menee kannentiiviste... :D :D
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Sopiiko kysyä pitikö tuo kiloeuron hinta-arvio suunnilleen kutinsa?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Itse tehtynä moinen remppa tuli maksamaan minulle n.210.- ekee
tarvikkeineen, ja koneistuksineen.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Kai termari vaihdettiin samalla? Itellä kävi syksyllä noin ja syynä oli jumittava termostaatti joka päästi koneen lämpenemään liiaksi. Onneksi mulla jäi kansi ihan suoraksi, riitti tiivisteen ja termarin vaihto.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
9000urpo
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 15:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 9000urpo »

kiloeuro hintaaarvio piti aika lailla paikkaansa. vaihtoi termarin (edellinen termari oli reilun vuoden ikäinen eli ei siinä mitään vikaa ollut) ja ajoi pari kertaa huuhteluöljyt läpi. Työn osuus oli 60% ja osat/tarvikkeet loput.
Ei tuossa varmaan kansi ollut kierroksi mennyt, varmuuden vuoksi oikaisi ja vaihtoi venttiilivarsien kumitkin kun kerran oli kansi auki. ei tarte niitä erikseen korjailla.
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

9000CD23T kirjoitti:Itse tehtynä moinen remppa tuli maksamaan minulle n.210.- ekee
tarvikkeineen, ja koneistuksineen.
Saman verran suunnilleen itellä, mutta työtunteja meni paljon kädettömältä.
Et kyllä ite kannattaa tehdä, jos on aikaa ja tiloja.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Terrasirius
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Su Maalis 19, 2006 22:59

Kertokaahan lisää..

Viesti Kirjoittaja Terrasirius »

Itellä kans edessä toi kansipahvin vaihto. Ite mielelläni sen vaihtaisin. Kertokaahan mitä asioita tarttee ottaa huomioon kun hommaan rupee.
Onko muuten jossakin ohjeita jo valmiina? 8O

Missä kannattais kansi sitten loppujen lopuksi koneistaa :?:
Vastaa Viestiin