Terve vaan kaikille... olen kenties "vihollisen" mailla, kuulun näes normaalisti tuonne mersufoorumin puolelle
Mutta kuitenkin silmään pisti ilmoitus 9000i:stä (-86), tosin katsastamaton.. Hinta oli alhainen, mikä oli lähinnä mielenkiintoa herättävin seikka ilmoituksessa..
Autolla on ajettu 380 tkm (liikaa saabille?), ja lisäksi seuraavaa vikaa...
-Vetonivelenpää vaihdettava
-Pyöränlaakeri ääntää
-Pakosarjasta "tohisee"
-Ruostevikaa (ovien alahelmat ja pyöränkaaret)
Arvaakohan tuota mennä ostamaan? Hinta ei tosiaan ole päätähuimaava, enkä odotakkaan auton olevan luokkansa parhaimpia, mutta tarkoitus olisi lähinnä ostaa tuo, ja kunnostella kesän aikana..
Bottom line pitkän selostuksen jälkeen siis on lähinnä että miten pitkälle saabilla pääsee, eli kannataako tuon kuntoista saabia lähteä laittamaan?
Tietysti paha arvioida varmasti tilannetta kun ei kyseisestä autosta ole enempää faktaa.
Saa jäädä jääkö vierailuni saab-foorumissa tähä, vai olenko piakkoin vakiojäsen
Kannataako ostaa halpa 9000i?
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
Ei noita kilsoja tartte pelätä. Mulla tuli itsellä viime viikolla täyteen 400tkm ja varaosa-autossa on 466 tkm, kumpikaan ei syö öljyä lainkaan, ei kantta eikä kytkintä ole avattu kummassakaan. Bensankulutus matka-ajossa alle 7 l/100km.
Mullakin varaosa-auto on kyseinen 9000i ja totta on, että ruoste raiskaa juuri mainitsemasi osat, mutta jos olet peltimies, hommahan on vain haaste
Pyöränlaakeri oli ainakin takavuosina aika kallis kapine, ja ne on yleensä romiksiltakin menneet (jotkut romikset laittaa kolariautoihin paskat tilalle ja myy erikseen ne paremmat, kannattaa olla tarkkana , jos yrittää vähän ajetusta kolariautosta ko. varaosaa löytää).
Pakosarjan tohinat loppuu, kun vaihtaa uuden tiivisteen ja kiristää oikeaan momenttiin.
Jos auto muuten on siisti ja miellyttää silmää, eikun ostamaan ja (lyhyen) kokemukseni perusteella voin sanoa , että tältä palstalta neuvoja kyllä saa, kun vain kehtaa pyytää
Mullakin varaosa-auto on kyseinen 9000i ja totta on, että ruoste raiskaa juuri mainitsemasi osat, mutta jos olet peltimies, hommahan on vain haaste
Pyöränlaakeri oli ainakin takavuosina aika kallis kapine, ja ne on yleensä romiksiltakin menneet (jotkut romikset laittaa kolariautoihin paskat tilalle ja myy erikseen ne paremmat, kannattaa olla tarkkana , jos yrittää vähän ajetusta kolariautosta ko. varaosaa löytää).
Pakosarjan tohinat loppuu, kun vaihtaa uuden tiivisteen ja kiristää oikeaan momenttiin.
Jos auto muuten on siisti ja miellyttää silmää, eikun ostamaan ja (lyhyen) kokemukseni perusteella voin sanoa , että tältä palstalta neuvoja kyllä saa, kun vain kehtaa pyytää
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Kerroppas se hinta niin tietää sanoa että onko halpa, Mersumiehillä voi olla eri käsitys halvasta kun Saabisteilla :)
Hitsattavaa voin sanoa varmasti löytyvän monesta muustakin paikkaa kun nuo mainitsemasi, siis ehdottomasti hitsaamista vaativia. Pyöräkotelo takana, kuskin helma sisältä... + sitten ne ei-kiireelliset.
Eiköhän tuo kone kestä, loota kannattaa kuunnella tarkkaan ja vertailla vaikka jos mahdollista. Vetarit ja laakerithan ovat kulutusosia.
Hitsattavaa voin sanoa varmasti löytyvän monesta muustakin paikkaa kun nuo mainitsemasi, siis ehdottomasti hitsaamista vaativia. Pyöräkotelo takana, kuskin helma sisältä... + sitten ne ei-kiireelliset.
Eiköhän tuo kone kestä, loota kannattaa kuunnella tarkkaan ja vertailla vaikka jos mahdollista. Vetarit ja laakerithan ovat kulutusosia.
Autolla on hintaa 500€... ei ainakaan äkkiseltään tunnu kovin pahalta. Varmasti laittamista löytyy, mutta tällä hetkellä mersu alla, tosiaan ostaisin sen juuri kunnostusmielessä. Tietty uusi ja virheetönkin kelpaisi, mutta niistä ei auta haaveilla meikäläisen budjetilla Sitä paitsi autojen rassaaminen on mukavaa hommaa! (ainakin välillä
Kiitos vastauksista.. tuo km määrä oli suurimpia kysymysmerkkejä mitä mielessä oli.. saabeista kun ei ole kokemusta niin yhtään, ainakaan vielä.
Kiitos vastauksista.. tuo km määrä oli suurimpia kysymysmerkkejä mitä mielessä oli.. saabeista kun ei ole kokemusta niin yhtään, ainakaan vielä.
Mielestäni kallis, tai siis halvempiakin/paremmin varusteltuja on nähty samassa hintaluokassa. Pari sataa kun tinkaa niin voisi alkaa pitää kannattavana hankinta. Toivottavasti on muuten siisti ja toimii täysin ok.JTG kirjoitti:Autolla on hintaa 500e... ei ainakaan äkkiseltään tunnu kovin pahalta. Varmasti laittamista löytyy, mutta tällä hetkellä mersu alla, tosiaan ostaisin sen juuri kunnostusmielessä.
Jos tekemistä kaipaat ja mahdollisuus löytyy niin osta pois. Joku voi jättää parin satasen takia ostamatta, jotakuta ei välttämättä haittaa yhtään. Yleisesti, eihän tässä autoharrastuksessa mitään järkeä olekaan :)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
Re: Kannataako ostaa halpa 9000i?
Mä kuulun myös mersufoorumin puolelleJTG kirjoitti:Terve vaan kaikille... olen kenties "vihollisen" mailla, kuulun näes normaalisti tuonne mersufoorumin puolelle
Mutta kuitenkin silmään pisti ilmoitus 9000i:stä (-86), tosin katsastamaton.. Hinta oli alhainen, mikä oli lähinnä mielenkiintoa herättävin seikka ilmoituksessa..
Autolla on ajettu 380 tkm (liikaa saabille?), ja lisäksi seuraavaa vikaa...
-Vetonivelenpää vaihdettava
-Pyöränlaakeri ääntää
-Pakosarjasta "tohisee"
-Ruostevikaa (ovien alahelmat ja pyöränkaaret)
Arvaakohan tuota mennä ostamaan? Hinta ei tosiaan ole päätähuimaava, enkä odotakkaan auton olevan luokkansa parhaimpia, mutta tarkoitus olisi lähinnä ostaa tuo, ja kunnostella kesän aikana..
Bottom line pitkän selostuksen jälkeen siis on lähinnä että miten pitkälle saabilla pääsee, eli kannataako tuon kuntoista saabia lähteä laittamaan?
Tietysti paha arvioida varmasti tilannetta kun ei kyseisestä autosta ole enempää faktaa.
Saa jäädä jääkö vierailuni saab-foorumissa tähä, vai olenko piakkoin vakiojäsen
Saab 9-5 Aero SC BP MY04