Kävinpä tuossa koeajamassa erään tonnarin. Koeajon jälkeen jätin auton tyhjäkäynnille ja polkaisin kaasua (kierrokset noin 3000 rpm asti). Putkesta tuli pöllähdys mustaa savua. Muutamaan kertaan kokeilin ja varsinkin jos hetken odotti niin tuli vielä isompi pöllähdys.
Onkohan turbo menossa? Vai voiko tommonen olla normaalia?
Saakos paisuntasäiliöön tulla kuplia kun kone on ajettu lämpimäksi? Tuo yksilö tuntui pulputtavan koko ajan.
Turbo ja savutus 2.0t
Ok, siis kuplat on huono juttu, mutta savutus voi olla "normaalia".
Mistäs tommonen rikas seos voisi johtua? Eikös näissä elektroniikka ohjaile kaiken mahdollisen ja säädötkin pitäis siis olla aina "optimaaliset".
Olisko sitten lambda- tai joku muu anturi menossa?
Pientä nykimistä esiintyi muutaman kerran motarilla, viittaisko tuommoinen johonkin, vaikkapa DI-kasettiin??
Mistäs tommonen rikas seos voisi johtua? Eikös näissä elektroniikka ohjaile kaiken mahdollisen ja säädötkin pitäis siis olla aina "optimaaliset".
Olisko sitten lambda- tai joku muu anturi menossa?
Pientä nykimistä esiintyi muutaman kerran motarilla, viittaisko tuommoinen johonkin, vaikkapa DI-kasettiin??