Lisää tehoa kotikonstein

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Lisää tehoa kotikonstein

Viesti Kirjoittaja Raser »

Millaisin keinoin saisi tonnariin potkua lisää tai ainakin palautettua matkalle jääneitä hevosia takaisin?

- katalysaattorin poisto (on jo toteutettu)

- monikärkitulpat? Olisiko tällaisista apua?

- ilmansuodattimen vaihto? Löytyisiköhän "avarampaa" mallia?

- painon kevennys? Oikeastaan vain vararenkaan ja takapenkin selkänojan voisi ottaa pois, mutta tarvitsisikohan tilalle laittaa jokin poikittainen tukirauta?

- mitään lastuja ei taida tämänikäisiin (1990) moottoreihin olla olemassakaan?

Järkevin keino taitaa olla ostaa uusi käytetty 2,3 litranen turbovehje, jos oikeasti potkua haluaa lisää, mutta olisiko jotain keinoja joilla edes vähän saisi kärryä pirteämmäksi?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24015
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Lisää tehoa kotikonstein

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

[quote="Raser"]Millaisin keinoin saisi tonnariin potkua lisää tai ainakin palautettua matkalle jääneitä hevosia takaisin?

- katalysaattorin poisto (on jo toteutettu)=tuskin ahdistaa "vakiossa" niin paljon että tarvitsee poistaa.... saattaa laskeakkin tehoja...

- monikärkitulpat? Olisiko tällaisista apua?=on apua lompakko kevenee....

- ilmansuodattimen vaihto? Löytyisiköhän "avarampaa" mallia?= jätä kokonaan pois.... vakio filsu riittää ++300hv asti.... kuultua..

- painon kevennys? Oikeastaan vain vararenkaan ja takapenkin selkänojan voisi ottaa pois, mutta tarvitsisikohan tilalle laittaa jokin poikittainen tukirauta?

tuskin se takapenkin selkänoja menoa vakauttaa....

-
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Maximus
"Viggen"
Viestit: 512
Liittynyt: To Marras 10, 2005 18:18
Paikkakunta: Lodz, Poland

Viesti Kirjoittaja Maximus »

On lastuja tehty, osto osiolla varmaan moni myy niitä.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Peltisarja, muu putkisto ja imuputkiston hengitys kuntoon menee vielä kohtuu kustannuksin. Kummoisia noilla ei saada aikaan, mutta ehkä viikon tai pari noihinkin voi olla tyytyväinen. Sen jälkeen kannen ja nokkien kimppuun isolla rahalla.

Monikärkitulpista ei ole kuin haittaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Raskaampi kaasupoljin :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Jos haluat lisää tehoja . niin vaihda autoa.Vaparin ruudittaminen maksaa paljon ja siihen ei ole paljon kotikonstein tehtävissä.100 kg:n pudotus vastaa 10 hv.

Jos mahdollista , niin hävitä autosi ja vaihda turbotettuun malliin, Niihin saa kivasti lisätehoa pikku( :P )rahalla.
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

moonlight-tuning tonttuun!
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Raimo Miettinen kirjoitti:moonlight-tuning tonttuun!
:?: meni täysin yli hilseen :?:

Olikos jossain listaa pauttiarallaa M90 CC/CD mallin painavimmista osista joita vois purkaa?
CD:ssä ainakin lähemmäs 5mm paksua peltiä takakontin ja takapenkin välissä, siitä saa muutaman kilon irti ja takapenkkikin on melko turha jos painoa haluaa pudottaa.

Saab 9000 M89 papruissa mulla lukee omamassa 1360kg, nyt kaiovin googlella että Opel Omega olis 1275kg. Ei kovin huima ero massassa, mutta totuus on että 122hp Omega kiihtyy nopeammin kuin Saab 9000 CD 130hp vaikka samaa mallivuotta olisivat. Eli tuo paino vaikuttaa aikalailla.
Toki tässä ei oteta huomioon että Saabissa on automaattivaihteisto, koska 130hp pitäisi kiihtyä nopeammin kuin 122hp ;)
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Raimo Miettinen kirjoitti:moonlight-tuning tonttuun!
Tarkoittaa tuolla OG900-osastolla olevaa projektia, jossa on vapari 16v kylkeen lyöty kohtuullisen kokoinen ahdin ja nyt ollaan lisäämässä ilokaasusysteemejä. Tehoa on ja mekaanisesti konekin on kestänyt aika kiitettävästi.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Huh!
Tuli tässä mieleen, kun vaparissahan sytytysennakko on 14 ja turbossa 16, onko paljoa eroa jos laittaa vapariin ennakoksi 16? Tuskin kuitenkaan edes vielä nakuttaa kun 98:lla ajelee, mutta onko mitään hyötyä automaatin kanssa kun kierrokset harvoin on siellä 3000 pinnassa?
Käsitykseni mukaan tuosta olisi enempi hyötyä korkeilla kierroksilla jos on.
Vastaa Viestiin