Lisää tehoa kotikonstein
Lisää tehoa kotikonstein
Millaisin keinoin saisi tonnariin potkua lisää tai ainakin palautettua matkalle jääneitä hevosia takaisin?
- katalysaattorin poisto (on jo toteutettu)
- monikärkitulpat? Olisiko tällaisista apua?
- ilmansuodattimen vaihto? Löytyisiköhän "avarampaa" mallia?
- painon kevennys? Oikeastaan vain vararenkaan ja takapenkin selkänojan voisi ottaa pois, mutta tarvitsisikohan tilalle laittaa jokin poikittainen tukirauta?
- mitään lastuja ei taida tämänikäisiin (1990) moottoreihin olla olemassakaan?
Järkevin keino taitaa olla ostaa uusi käytetty 2,3 litranen turbovehje, jos oikeasti potkua haluaa lisää, mutta olisiko jotain keinoja joilla edes vähän saisi kärryä pirteämmäksi?
- katalysaattorin poisto (on jo toteutettu)
- monikärkitulpat? Olisiko tällaisista apua?
- ilmansuodattimen vaihto? Löytyisiköhän "avarampaa" mallia?
- painon kevennys? Oikeastaan vain vararenkaan ja takapenkin selkänojan voisi ottaa pois, mutta tarvitsisikohan tilalle laittaa jokin poikittainen tukirauta?
- mitään lastuja ei taida tämänikäisiin (1990) moottoreihin olla olemassakaan?
Järkevin keino taitaa olla ostaa uusi käytetty 2,3 litranen turbovehje, jos oikeasti potkua haluaa lisää, mutta olisiko jotain keinoja joilla edes vähän saisi kärryä pirteämmäksi?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24015
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Lisää tehoa kotikonstein
[quote="Raser"]Millaisin keinoin saisi tonnariin potkua lisää tai ainakin palautettua matkalle jääneitä hevosia takaisin?
- katalysaattorin poisto (on jo toteutettu)=tuskin ahdistaa "vakiossa" niin paljon että tarvitsee poistaa.... saattaa laskeakkin tehoja...
- monikärkitulpat? Olisiko tällaisista apua?=on apua lompakko kevenee....
- ilmansuodattimen vaihto? Löytyisiköhän "avarampaa" mallia?= jätä kokonaan pois.... vakio filsu riittää ++300hv asti.... kuultua..
- painon kevennys? Oikeastaan vain vararenkaan ja takapenkin selkänojan voisi ottaa pois, mutta tarvitsisikohan tilalle laittaa jokin poikittainen tukirauta?
tuskin se takapenkin selkänoja menoa vakauttaa....
-
- katalysaattorin poisto (on jo toteutettu)=tuskin ahdistaa "vakiossa" niin paljon että tarvitsee poistaa.... saattaa laskeakkin tehoja...
- monikärkitulpat? Olisiko tällaisista apua?=on apua lompakko kevenee....
- ilmansuodattimen vaihto? Löytyisiköhän "avarampaa" mallia?= jätä kokonaan pois.... vakio filsu riittää ++300hv asti.... kuultua..
- painon kevennys? Oikeastaan vain vararenkaan ja takapenkin selkänojan voisi ottaa pois, mutta tarvitsisikohan tilalle laittaa jokin poikittainen tukirauta?
tuskin se takapenkin selkänoja menoa vakauttaa....
-
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Peltisarja, muu putkisto ja imuputkiston hengitys kuntoon menee vielä kohtuu kustannuksin. Kummoisia noilla ei saada aikaan, mutta ehkä viikon tai pari noihinkin voi olla tyytyväinen. Sen jälkeen kannen ja nokkien kimppuun isolla rahalla.
Monikärkitulpista ei ole kuin haittaa.
Monikärkitulpista ei ole kuin haittaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
meni täysin yli hilseenRaimo Miettinen kirjoitti:moonlight-tuning tonttuun!
Olikos jossain listaa pauttiarallaa M90 CC/CD mallin painavimmista osista joita vois purkaa?
CD:ssä ainakin lähemmäs 5mm paksua peltiä takakontin ja takapenkin välissä, siitä saa muutaman kilon irti ja takapenkkikin on melko turha jos painoa haluaa pudottaa.
Saab 9000 M89 papruissa mulla lukee omamassa 1360kg, nyt kaiovin googlella että Opel Omega olis 1275kg. Ei kovin huima ero massassa, mutta totuus on että 122hp Omega kiihtyy nopeammin kuin Saab 9000 CD 130hp vaikka samaa mallivuotta olisivat. Eli tuo paino vaikuttaa aikalailla.
Toki tässä ei oteta huomioon että Saabissa on automaattivaihteisto, koska 130hp pitäisi kiihtyä nopeammin kuin 122hp
Tarkoittaa tuolla OG900-osastolla olevaa projektia, jossa on vapari 16v kylkeen lyöty kohtuullisen kokoinen ahdin ja nyt ollaan lisäämässä ilokaasusysteemejä. Tehoa on ja mekaanisesti konekin on kestänyt aika kiitettävästi.Raimo Miettinen kirjoitti:moonlight-tuning tonttuun!
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Huh!
Tuli tässä mieleen, kun vaparissahan sytytysennakko on 14 ja turbossa 16, onko paljoa eroa jos laittaa vapariin ennakoksi 16? Tuskin kuitenkaan edes vielä nakuttaa kun 98:lla ajelee, mutta onko mitään hyötyä automaatin kanssa kun kierrokset harvoin on siellä 3000 pinnassa?
Käsitykseni mukaan tuosta olisi enempi hyötyä korkeilla kierroksilla jos on.
Tuli tässä mieleen, kun vaparissahan sytytysennakko on 14 ja turbossa 16, onko paljoa eroa jos laittaa vapariin ennakoksi 16? Tuskin kuitenkaan edes vielä nakuttaa kun 98:lla ajelee, mutta onko mitään hyötyä automaatin kanssa kun kierrokset harvoin on siellä 3000 pinnassa?
Käsitykseni mukaan tuosta olisi enempi hyötyä korkeilla kierroksilla jos on.