Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Re: Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista

Viesti Kirjoittaja t8 »

Onko väliä kumminpäin by-pass on asennettu? Ei ainakaan kulkupuoleen tunnu vaikuttavan. Nyt se on asennettu siten että se pieni letku lähtee alaspäin, eli ilmeisesti väärinpäin.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ei ole väliä. Uudemmissa venttiili on juuri "väärinpäin" ja ymmärtääkseni paine tulee silloin männän taakse, eikä mäntää vasten. Korjatkaa ihmeessä, jos olen hakoteillä.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
ibaas
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 13:36
Paikkakunta: Kaarina

Re: Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista

Viesti Kirjoittaja ibaas »

vähän sivuaa aihetta.mikä ton magneettiventtiilin tarkoitus oikein on?onko jokin varolaite ahtopaineiden liialliseen nousuun tai jokin avittaja.jos poistaa koko systeemin ja laittaa letkun suoraan painepuolelta hukkaportille,kuten monessa ahtimessa on.ja tohon letkuun bleedvalve,jos haluaa räpeltää paineiden kanssa.ton orggisdumpin paikalle ainakin vois laittaa jonkin paremman esim säädettävän dumpin.olis ainakin pari ongelmakohtaa muutettu.
ps.tämä laite mikä mun vehkeestä pitäis löytyä vaikuttaa jollain tavalla tohon magneettiventtiiliin,sallien ahtojen nousun.
http://web.inter.nl.net/users/turbo-team-europe/apc.htm
saa neuvoa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista

Viesti Kirjoittaja peinu »

ibaas kirjoitti:vähän sivuaa aihetta.mikä ton magneettiventtiilin tarkoitus oikein on?onko jokin varolaite ahtopaineiden liialliseen nousuun tai jokin avittaja.jos poistaa koko systeemin ja laittaa letkun suoraan painepuolelta hukkaportille,kuten monessa ahtimessa on.ja tohon letkuun bleedvalve,jos haluaa räpeltää paineiden kanssa.ton orggisdumpin paikalle ainakin vois laittaa jonkin paremman esim säädettävän dumpin.olis ainakin pari ongelmakohtaa muutettu.
ps.tämä laite mikä mun vehkeestä pitäis löytyä vaikuttaa jollain tavalla tohon magneettiventtiiliin,sallien ahtojen nousun.
http://web.inter.nl.net/users/turbo-team-europe/apc.htm
saa neuvoa.
Magneettiventtiili säätää ahtopaineita, bleed venttiililillä voi säätää lähinnä maksimiahtopaineen, minkä moottori toteuttaa aina kun kuormaa on tarpeeksi.

Magneettiventtiilillä voidaan säätää ahtopiane myös alhaisemmaksi silloin kun se on tarkoituksenmukaista, esim. silloin kun seos menee laihalle tai järjestelmässä on joku vika.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista

Viesti Kirjoittaja j0ne »

...ja sitten on vielä rajapaineventtiili joka yleensä tulee ton bleedvalven kaverina

ja nakutusta vartenha toi magneettiventtiili o hyvä nii ei mäntäpistiäinen iske...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

G-mies kirjoitti:Mulla näyttää autometerin mittari tyhjäkäynnillä muistaakseni -0,4 bar ja moottorijarrutuksessa -0,6bar.
Taitaa näyttää autometer väärin jos tosiaan tyhjäkäynnillä -0,4 bar ja moottorijarrulla -0,6 bar. Normaalit arvot olisivat jotakuinkin -0.6 tyhjäkäynnillä ja -0.8 moottorijarrulla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Juu, mahdollisesti, arvot ovat oikeasti vaan cm/Hg vai mitä tuolla nyt lukeekaan taulussa, eli ahdot näytetään Bareissa, mutta alipaine cm/Hg. Tuli ilmaistua asia virheellisesti, ei mulla koneessa mitään vuotoa ole :lol:. Pitäs varmaan hommata VDO:n mittari...

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin