Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista
Re: Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista
Onko väliä kumminpäin by-pass on asennettu? Ei ainakaan kulkupuoleen tunnu vaikuttavan. Nyt se on asennettu siten että se pieni letku lähtee alaspäin, eli ilmeisesti väärinpäin.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Re: Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista
Ei ole väliä. Uudemmissa venttiili on juuri "väärinpäin" ja ymmärtääkseni paine tulee silloin männän taakse, eikä mäntää vasten. Korjatkaa ihmeessä, jos olen hakoteillä.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista
vähän sivuaa aihetta.mikä ton magneettiventtiilin tarkoitus oikein on?onko jokin varolaite ahtopaineiden liialliseen nousuun tai jokin avittaja.jos poistaa koko systeemin ja laittaa letkun suoraan painepuolelta hukkaportille,kuten monessa ahtimessa on.ja tohon letkuun bleedvalve,jos haluaa räpeltää paineiden kanssa.ton orggisdumpin paikalle ainakin vois laittaa jonkin paremman esim säädettävän dumpin.olis ainakin pari ongelmakohtaa muutettu.
ps.tämä laite mikä mun vehkeestä pitäis löytyä vaikuttaa jollain tavalla tohon magneettiventtiiliin,sallien ahtojen nousun.
http://web.inter.nl.net/users/turbo-team-europe/apc.htm
saa neuvoa.
ps.tämä laite mikä mun vehkeestä pitäis löytyä vaikuttaa jollain tavalla tohon magneettiventtiiliin,sallien ahtojen nousun.
http://web.inter.nl.net/users/turbo-team-europe/apc.htm
saa neuvoa.
Re: Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista
Magneettiventtiili säätää ahtopaineita, bleed venttiililillä voi säätää lähinnä maksimiahtopaineen, minkä moottori toteuttaa aina kun kuormaa on tarpeeksi.ibaas kirjoitti:vähän sivuaa aihetta.mikä ton magneettiventtiilin tarkoitus oikein on?onko jokin varolaite ahtopaineiden liialliseen nousuun tai jokin avittaja.jos poistaa koko systeemin ja laittaa letkun suoraan painepuolelta hukkaportille,kuten monessa ahtimessa on.ja tohon letkuun bleedvalve,jos haluaa räpeltää paineiden kanssa.ton orggisdumpin paikalle ainakin vois laittaa jonkin paremman esim säädettävän dumpin.olis ainakin pari ongelmakohtaa muutettu.
ps.tämä laite mikä mun vehkeestä pitäis löytyä vaikuttaa jollain tavalla tohon magneettiventtiiliin,sallien ahtojen nousun.
http://web.inter.nl.net/users/turbo-team-europe/apc.htm
saa neuvoa.
Magneettiventtiilillä voidaan säätää ahtopiane myös alhaisemmaksi silloin kun se on tarkoituksenmukaista, esim. silloin kun seos menee laihalle tai järjestelmässä on joku vika.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista
...ja sitten on vielä rajapaineventtiili joka yleensä tulee ton bleedvalven kaverina
ja nakutusta vartenha toi magneettiventtiili o hyvä nii ei mäntäpistiäinen iske...
ja nakutusta vartenha toi magneettiventtiili o hyvä nii ei mäntäpistiäinen iske...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista
Taitaa näyttää autometer väärin jos tosiaan tyhjäkäynnillä -0,4 bar ja moottorijarrulla -0,6 bar. Normaalit arvot olisivat jotakuinkin -0.6 tyhjäkäynnillä ja -0.8 moottorijarrulla.G-mies kirjoitti:Mulla näyttää autometerin mittari tyhjäkäynnillä muistaakseni -0,4 bar ja moottorijarrutuksessa -0,6bar.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista
Juu, mahdollisesti, arvot ovat oikeasti vaan cm/Hg vai mitä tuolla nyt lukeekaan taulussa, eli ahdot näytetään Bareissa, mutta alipaine cm/Hg. Tuli ilmaistua asia virheellisesti, ei mulla koneessa mitään vuotoa ole . Pitäs varmaan hommata VDO:n mittari...
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki