Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Mahtaisiko vika olla letkuissa tai magneettiventtiilissä sillä koitettu uudella By-Pass venttiilillä ja ahdot ei siltikään nouse kuin keltaisen puoleen väliin???


Minkä kokoista letkua sinne tonnariin menee että ei tarvitsisi irroitella vaan voisi suoraan mennä autotarvikeliikkeestä tai Etolasta hakemaan sopivaa alipaineletkua?? Mitä kesto vaatimuksia täytyy letkussa olla muuta kuin että kestää esim. lämpöä ym.??

Miten tuon mankku venan kunnon voikaan tarkistaa??
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Tuha kirjoitti:Mahtaisiko vika olla letkuissa tai magneettiventtiilissä sillä koitettu uudella By-Pass venttiilillä ja ahdot ei siltikään nouse kuin keltaisen puoleen väliin???


Minkä kokoista letkua sinne tonnariin menee että ei tarvitsisi irroitella vaan voisi suoraan mennä autotarvikeliikkeestä tai Etolasta hakemaan sopivaa alipaineletkua?? Mitä kesto vaatimuksia täytyy letkussa olla muuta kuin että kestää esim. lämpöä ym.??

Miten tuon mankku venan kunnon voikaan tarkistaa??
W-letku irti ja VAROVASTI koeajoa, sillä nyt potkii..........

95% mankkuvena hajalla.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11489
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Onko autossa APC vai DI/APC, eli kumpi noista tontuista oireilee? Vikana voi olla myös että boksi ei ohjaa magneettiventtiiliä.

Joko tutkit nakutusanturin liittimen, entä onko kokeiltu toisella APC-boksilla?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=37380
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

jus kirjoitti:Onko autossa APC vai DI/APC, eli kumpi noista tontuista oireilee? Vikana voi olla myös että boksi ei ohjaa magneettiventtiiliä.

Joko tutkit nakutusanturin liittimen, entä onko kokeiltu toisella APC-boksilla?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=37380
Noissa tontuissa on molemmissa pelkkä APC ja kyseessä tuo -88 vuoden malli.

Paikallaan on punainen APC-boksi tällä hetkellä, mutta samat oireet on myös "orkkis" boksillakin.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2533
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Minkä kokoista letkua sinne tonnariin menee että ei tarvitsisi irroitella vaan voisi suoraan mennä autotarvikeliikkeestä tai Etolasta hakemaan sopivaa alipaineletkua??
Itse laitoin 3millistä silikoniletkua. Orkkis letkut on 4-5millistä.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Kannattaa samalla vaihtaa myös tulipellin läpi sisälle menevä alipaineletku. Itse en vaihtanu ja nyt alkaa käymään lyhyeksi, kun koko ajan halkeilee =) Pitää kai joku ilta keretä vaihtamaan sekin.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Mitenkä toi Bypass venttiili lähtee irti?
Oisko jollain antaa vinkkiä? :roll:
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Mulla ainakin on magneettiventtiili rikki kun irroitti W-letkun ja varovasti kokeili niin kyllä ahdot nousee...

:arrow: Ainut ongelma on että mistä saa ehjän ja toimivan magneettiventtiilin kohtuu hinnalla, muualta kuin Saabin tiskiltä.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Mä kuvittelin, että bypass venttiili on siinä turbon juuressa oleva mötikkä (jolle tulee letku mankkuventtiililtä)
Kattelin bypass kuvia niin johan selkis.
:oops:
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Nyt alko mietityttää onkohan mankkuvenan letkut kytketty oikein?
Mankkuvenan alin letku on kytketty turbon jälkeiseen ahtoletkuun, keskinmäinen turbon kyljessä olevaan "kelloon" jossa tanko johonkin.
Ylin letku menee turbon tulevaan imuletkuun.
Eikö Bypassille kuuluisi kytkettävän jokin noista letkuista?
Onkohan noi mun kytkennät ihan OK?
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2533
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

W-letku menee kelloon eli
keskimmäinen, ylin kompura kotelooon ja alin imuputkeen.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

OK!
Kytkennät on sitten mankkuvenan osalta oikein.
Kuuluuko bypassilta lähtevä letku mennä imusarjaan?
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Aeroilia kirjoitti:OK!
Kytkennät on sitten mankkuvenan osalta oikein.
Kuuluuko bypassilta lähtevä letku mennä imusarjaan?
kuuluu, se toimii alipaineella.

by pässi on alipaineohjattu venttiili
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Hienoa kaikki letkut on oikein.
Oisko jollainheittää linkkiä mistä selviäis turbon toiminta, bypässineen ja makkuventtilineen kaikkineen :lol:
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Aeroilia kirjoitti:Hienoa kaikki letkut on oikein.
Oisko jollainheittää linkkiä mistä selviäis turbon toiminta, bypässineen ja makkuventtilineen kaikkineen :lol:
http://ffp-motorsport.com/tuning/turbo.php

http://ffp-motorsport.com/tuning/turbotarkastus.php
Vastaa Viestiin