Ysitonnisen kytkinongelma
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Elo 10, 2007 09:19
Ysitonnisen kytkinongelma
Terve.
Minulla on vuoden -87 9000 2.0 Saab. Kytkin on alkanut temppuilemaan, mutta en usko, että koko kytkin olisi vaihtoa vaille. Joskus poljinta painaessa kytkin ei ilmeisesti mene pohjaan, koska vaihde ei suostu lähtemään kolostaan. Kytkin tuntuu myös toimivan vain noin senttimetrin matkalla, eli liikkeelle lähtö on joskus tuskaista kun renkaat lähtee sutimaan kun kytkintä nostaa vain hitusenkin. Vika ilmeni vasta reilu viikko sitten ja nyt ongelma tuntuu vaivaavan muutaman kerran päivässä. Vika häviää kun pumppaa kytkinta 4-5 kertaa. Kytkimeen tulee myös selkeästi "tuntuma" takaisin.
Jos joku pystyisi tässä ongelmassa auttamaan. Haluaisin tuon itse korjata kun ei ole varaa huoltamollekaan viedä.
Tänks.
PS. Foorumineitsyys meni.
Minulla on vuoden -87 9000 2.0 Saab. Kytkin on alkanut temppuilemaan, mutta en usko, että koko kytkin olisi vaihtoa vaille. Joskus poljinta painaessa kytkin ei ilmeisesti mene pohjaan, koska vaihde ei suostu lähtemään kolostaan. Kytkin tuntuu myös toimivan vain noin senttimetrin matkalla, eli liikkeelle lähtö on joskus tuskaista kun renkaat lähtee sutimaan kun kytkintä nostaa vain hitusenkin. Vika ilmeni vasta reilu viikko sitten ja nyt ongelma tuntuu vaivaavan muutaman kerran päivässä. Vika häviää kun pumppaa kytkinta 4-5 kertaa. Kytkimeen tulee myös selkeästi "tuntuma" takaisin.
Jos joku pystyisi tässä ongelmassa auttamaan. Haluaisin tuon itse korjata kun ei ole varaa huoltamollekaan viedä.
Tänks.
PS. Foorumineitsyys meni.
9000 liikkuu vielä
Työsylinteriltä kuulostaa ja voipi se kytkinkin olla finaalissa.
Tarkista myös kytkinpolkimen päästä, että sieltä pääsylkystä ei valu nestettä pihalle. Jo tuo pumppailu operaatiosi vähän viittaa tähän pääsylkkyyn.
Jos se on märkä, niin korjaus satsi sinne ja ilmausta. Johan pelittää.
Tutki myös kaikki linjat ja letkut kytkimen osalta. Ettei vaan ole murtumia ja päässyt nestettä jostain pois ja ilmaa tilalle.
-Hessu-
Tarkista myös kytkinpolkimen päästä, että sieltä pääsylkystä ei valu nestettä pihalle. Jo tuo pumppailu operaatiosi vähän viittaa tähän pääsylkkyyn.
Jos se on märkä, niin korjaus satsi sinne ja ilmausta. Johan pelittää.
Tutki myös kaikki linjat ja letkut kytkimen osalta. Ettei vaan ole murtumia ja päässyt nestettä jostain pois ja ilmaa tilalle.
-Hessu-
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Elo 10, 2007 09:19
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Elo 10, 2007 09:19
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Kaasari"
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ti Maalis 20, 2007 18:51
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
On toki tehty polkemallakin, mutta ei tullut hyvää. oskus ei polkeminenkaan auttanut.arkunnaula kirjoitti:kyllä sen polmella saa ilmaantumaan. toi säiliön painestus taas ei kauheen järkevältä kuulosta........
tai sitten imuvaihtajalla ilmaus ruuvista...
Paine pidetään reilusti alle baarin verran, toimii parhaiten
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Mulla alko kanssa tontussa kytkin takeltelemaan todella pahasti ja vaihteet ei tahtonu mennä enää pykälään. Tiedän kyllä että levy on _loppu_ mutta sen ei pitäisi aiheuttaa polkimen epämääräsitä toimintaa. Kaiken lisäksi pääsylkky alkoi olemaan ulkopuolelta jarrunesteen peitossa joten... nappasin tänään pääsylinterin kätöseen , vaihdoin tiivisteet, ilmasin 100ml " huumeruiskulla" neljään kertaan ja hoplaa ! On sitten kevyt käyttää ! Oli siis pääsylinteri imeny ilmaa järjestelmään vissiin huonojen tiivisteiden takiaFirges9000 kirjoitti:vialliset liitokset tai zylindeerit ne.
Kyllä silti joutuu välillä ilmaamaan
Ilma on ilmasta ja sitä tulee ilmasta.
Kytkimen letku
Minulla puhkesi lomalla kytkimen letku.
http://www.sendspace.com/file/khe2e6
Onneksi tapahtui huoltoaseman pihassa ja sain helposti hommattua hinauksen.
http://www.sendspace.com/file/ptwxy4
Tapahtui ranskan ja sweitsin rajalla n 1500m korkeudessa. Siitä sitten lasketeltiin Nissan maasturilla rankasti moottorijarruttaen ensin Martignyyn lähes n. 1300m ja 30km motaria Sioniin SAAB korjaamolle, johon saavuttiin n. klo 18.00 illalla. Auto luvattiin korjata ammulla ja valmis klo 11.00.
Hinaus maksoi 500CHF (n.300Eur) ja korjaus 340CHF
Onneksi hinauksen saa vakuutuksesta.
Letkun vaihto siihen teräspunosmalliin on kyllä ollut ohjelmassa, mutta eipä tullut vaihdettua riittävän aikaisin
Kannattaa siis harkita tämän ikäisessä autossa vaihtoa.
http://www.sendspace.com/file/khe2e6
Onneksi tapahtui huoltoaseman pihassa ja sain helposti hommattua hinauksen.
http://www.sendspace.com/file/ptwxy4
Tapahtui ranskan ja sweitsin rajalla n 1500m korkeudessa. Siitä sitten lasketeltiin Nissan maasturilla rankasti moottorijarruttaen ensin Martignyyn lähes n. 1300m ja 30km motaria Sioniin SAAB korjaamolle, johon saavuttiin n. klo 18.00 illalla. Auto luvattiin korjata ammulla ja valmis klo 11.00.
Hinaus maksoi 500CHF (n.300Eur) ja korjaus 340CHF
Onneksi hinauksen saa vakuutuksesta.
Letkun vaihto siihen teräspunosmalliin on kyllä ollut ohjelmassa, mutta eipä tullut vaihdettua riittävän aikaisin
Kannattaa siis harkita tämän ikäisessä autossa vaihtoa.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Voi äiti ! kyllä nyt meikäläisellä on ropleemaa ton kytkimen kanssa. Vaihdoin siis viikonloppuna pääsylinterin tiivisteet ja kaikki oli ok, kunnes... tänään polkimesta hävisi alusta se " löysä" osuus ja polkimesta tuli taas kumipallo. Kertookos tuo nyt sitten ilmasta järjestelmästä , vai ?
OT: Ja kaiken lisäksi joku " jeesus tulee ihan justiinsa" tyyppi taittoi tänään pyyhkinjän varren poikki !
OT: Ja kaiken lisäksi joku " jeesus tulee ihan justiinsa" tyyppi taittoi tänään pyyhkinjän varren poikki !
Kaide kirjoitti:Voi äiti ! kyllä nyt meikäläisellä on ropleemaa ton kytkimen kanssa. Vaihdoin siis viikonloppuna pääsylinterin tiivisteet ja kaikki oli ok, kunnes... tänään polkimesta hävisi alusta se " löysä" osuus ja polkimesta tuli taas kumipallo. Kertookos tuo nyt sitten ilmasta järjestelmästä , vai ?
OT: Ja kaiken lisäksi joku " jeesus tulee ihan justiinsa" tyyppi taittoi tänään pyyhkinjän varren poikki !
Jos se työ- ja pääsylkän välinen letku on murentunut niin että estää nesteen takaisinvirtausta?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vaihdettu on sekinng900aero kirjoitti:Kaide kirjoitti:Voi äiti ! kyllä nyt meikäläisellä on ropleemaa ton kytkimen kanssa. Vaihdoin siis viikonloppuna pääsylinterin tiivisteet ja kaikki oli ok, kunnes... tänään polkimesta hävisi alusta se " löysä" osuus ja polkimesta tuli taas kumipallo. Kertookos tuo nyt sitten ilmasta järjestelmästä , vai ?
OT: Ja kaiken lisäksi joku " jeesus tulee ihan justiinsa" tyyppi taittoi tänään pyyhkinjän varren poikki !
Jos se työ- ja pääsylkän välinen letku on murentunut niin että estää nesteen takaisinvirtausta?