Käynnistyy vajailla pytyillä
Käynnistyy vajailla pytyillä
Mikäköhän hitto tolle nyt tuli ?
Ajoittain käynnistyy " puoli lämpimänä" kolmella pytyllä ja viimeinen lähtee mukaan kun polkasee kaasua pari kertaa. Joskus aikanaan mulla oli satku josta oli kansipahvi hajalla ja yksi pytty täyttyi vedellä, mutta silloin käynnistyi vajailla pytyillä myös kylmänä. Tämänkertainen ilmenee parhaiten jos auto on seissyt esim puoli tuntia .
Ajoittain käynnistyy " puoli lämpimänä" kolmella pytyllä ja viimeinen lähtee mukaan kun polkasee kaasua pari kertaa. Joskus aikanaan mulla oli satku josta oli kansipahvi hajalla ja yksi pytty täyttyi vedellä, mutta silloin käynnistyi vajailla pytyillä myös kylmänä. Tämänkertainen ilmenee parhaiten jos auto on seissyt esim puoli tuntia .
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
olli9000CDturbo kirjoitti:Tulpat? syttykassu? kansi?
Tuli muuten mieleeni jotta voikohan esim joku ruiskusuutin vuotaa niin että palotilassa on ylimääräistä bensaa hetken seisomisen jälkeen. Siihen mennessä kun kone on kylmä, se ylimääräinen bensa ehtisi haihtua ja auto käynnistyy normaalisti ? Onko kaukaa haettua ? No, jokatapauksessa otan tulpat irti ja katson miltä ne näyttävät, eiköhän se kerro ainakin mahdollisen kansi/-pahvi vian
EDITTIÄ: Tulpat on ihan normaalin väriset kaikissa pytyissä, eli mitään ylimääräistä ei näyttäisi päätyvän palotilaan. Myöskään öljykorkissa ei ole mitään ylimäräistä ja paisuntasäiliön sisältö vaikuttaa ihan normaalilta. Nesteen pinta on pudonnut 10tkm matkalla MAX merkistä puoleenväliin säiliötä. Taas lähti kolmella käymään kun koitin tulppien irrotuksen jälkeen. Alkaiskohan se pahamainen DI kassu laukeamaan sittenkin ? Ei se kyllä aikaisemmissa tapauksissa noin ole oireillut
Itse vaihdoin DI-kasetin ja kannen ennenkuin huollatin suuttimet, käynnistymisoireet olivat samanlaiset ennen suutinhuoltoa. Ehkä jos olisin huollattanut ensin suuttimet, niin olisin säästynyt rikkoutuneelta kasetilta ja haljenneelta kannelta? En tiedä..
No, tuossa ketjussa porukalla ainakin on pelkästään positiivista kokemusta suuttimien huollosta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=57295
No, tuossa ketjussa porukalla ainakin on pelkästään positiivista kokemusta suuttimien huollosta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=57295
Minuteman kirjoitti:Itse vaihdoin DI-kasetin ja kannen ennenkuin huollatin suuttimet, käynnistymisoireet olivat samanlaiset ennen suutinhuoltoa. Ehkä jos olisin huollattanut ensin suuttimet, niin olisin säästynyt rikkoutuneelta kasetilta ja haljenneelta kannelta? En tiedä..
No, tuossa ketjussa porukalla ainakin on pelkästään positiivista kokemusta suuttimien huollosta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=57295
No hitto ! Mulla on tuo sama ajoittainen tyhjäkäynnin tipahtaminen noin 600rpm lukemaan, mutta olen ajatellut sen johtuvan likaisesta tyhjäynnin säätösysteemistä. No ei kait tuo suuttimien putsaus pahaakaan voi tehdä, joten eiku sitä suunnitelemaan.
Toisaalta eipä itselläkään ollut tuon käynnistymisen lisäksi muuta oiretta kuin tuota samaa tahtia vajeneva jäähdytysneste, kun sitten yhtäkkiä lävähti kerralla kansi halkijapoikki...Kaide kirjoitti: Nesteen pinta on pudonnut 10tkm matkalla MAX merkistä puoleenväliin säiliötä.

Nyt kun kävin " kylillä" niin pari kertaa kävi niin että hetken seisottuaan lähti käyntiin ihan sen normaalin parin sekunnin starttaamisen jälkeen, kävi tyhjäkäyntiä kunnolla nooin 5 sekuntia ja sitten vasta alkoi käymään vajailla kunnes polkaisi kaasua pari kertaa. Kyllä nyt alkaa olemaan jo vianetsintä vinkit tarpeen kuitenkin.Minuteman kirjoitti:Toisaalta eipä itselläkään ollut tuon käynnistymisen lisäksi muuta oiretta kuin tuota samaa tahtia vajeneva jäähdytysneste, kun sitten yhtäkkiä lävähti kerralla kansi halkijapoikki...Kaide kirjoitti: Nesteen pinta on pudonnut 10tkm matkalla MAX merkistä puoleenväliin säiliötä.Kyllä tuon nesteen katoamisen syy on hyvä selvittää.
DI-kasetti
Aäni DI-kasetille. Löytyy varastosta yksi tuolla tavalla toimiva kasetti. Ensimmäiset oireet olivat juuri tyhjäkäynnin tippuminen liian alas. Yksi aamu meni 2km ennen kuin lähti viimeinen sylinteri mukaan, jonka jälkeen vaihdoin kasetin.Kaide kirjoitti:Minuteman kirjoitti:Itse vaihdoin DI-kasetin ja kannen ennenkuin huollatin suuttimet, käynnistymisoireet olivat samanlaiset ennen suutinhuoltoa. Ehkä jos olisin huollattanut ensin suuttimet, niin olisin säästynyt rikkoutuneelta kasetilta ja haljenneelta kannelta? En tiedä..
No, tuossa ketjussa porukalla ainakin on pelkästään positiivista kokemusta suuttimien huollosta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=57295
No hitto ! Mulla on tuo sama ajoittainen tyhjäkäynnin tipahtaminen noin 600rpm lukemaan, mutta olen ajatellut sen johtuvan likaisesta tyhjäynnin säätösysteemistä. No ei kait tuo suuttimien putsaus pahaakaan voi tehdä, joten eiku sitä suunnitelemaan.
Ota kasetti pois ja katso onko minkä ikäinen. Kasetista löytyy valmistusvuosi ja viikko. Minulla on molemmissa tonnareissa vaihdettu kasetti vuonna 2002.
Jos et ole bensapumppua vielä vaihtanut ja autolla on ajettu yli 200tkm, niin vaihda se samalla, niin et jää tien päälle.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Minullakin hajosi M97-tonnarin DI-kasetti joskus vähän samalla lailla.. Matka-ajossa ei huomannut mitään outoa, mutta sitten kun pysähtyi valoihin, niin tyhjäkäyntikierrokset kävivät joskus tosi matalalla.
Muutama kuukausi tästä eteenpäin auto jätti parkkipaikalle, DI meni sitten lopullisesti vailla sen enempää varoituksia.
Muutama kuukausi tästä eteenpäin auto jätti parkkipaikalle, DI meni sitten lopullisesti vailla sen enempää varoituksia.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Jope kirjoitti:Minullakin hajosi M97-tonnarin DI-kasetti joskus vähän samalla lailla.. Matka-ajossa ei huomannut mitään outoa, mutta sitten kun pysähtyi valoihin, niin tyhjäkäyntikierrokset kävivät joskus tosi matalalla.
Muutama kuukausi tästä eteenpäin auto jätti parkkipaikalle, DI meni sitten lopullisesti vailla sen enempää varoituksia.
Hmm, mulla taitaa olla tontussa maailman pisimpään kestänyt alkuperäinen DI

Että.. oiskohan jollakin " lähiseutulaisella" toimivaa punaista kassua testailuun ?