Suomen tehtaan 9000i sarjan testikappale
Suomen tehtaan 9000i sarjan testikappale
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1132177
Eilen tuli nettiautoa selaillessa vastaan tähänastisista kiinnostavin. En tiedä onko tästä ollut juttua, jos on niin on jotenkin päässyt ohi silmien.
Hintakin on edukas, mutta silti liian kallis pelkästään siihen että punaisen sisustan toiseen autoon vaihtaisi. Eikä ole edes automaatti, mikä on ehto tonnarin hankkimiselle
Tuosta autosta olis kiva saada lisätietoa, onko tosiaan ensimmäinen Suomessa kasattu 9000? Onko tuossa jotain muutakin erikoista?
Eilen tuli nettiautoa selaillessa vastaan tähänastisista kiinnostavin. En tiedä onko tästä ollut juttua, jos on niin on jotenkin päässyt ohi silmien.
Hintakin on edukas, mutta silti liian kallis pelkästään siihen että punaisen sisustan toiseen autoon vaihtaisi. Eikä ole edes automaatti, mikä on ehto tonnarin hankkimiselle
Tuosta autosta olis kiva saada lisätietoa, onko tosiaan ensimmäinen Suomessa kasattu 9000? Onko tuossa jotain muutakin erikoista?
Pistää miettimään, että voiko VIN-koodiin luottaa, nimittäin tuon VIN-koodin perusteella auto olisi tehty ruotsissa, mutta tyyppikilpi sanoo muuta. Vai olisiko niin ettei tonnarin VIN-koodissa ollut vielä tuolloin varattuna Suomen linjalle numeroa/kirjainta.
VIN: YS3CC55D8H8000041
Manufacturer: Saab Automobile AB
Product line: SAAB 9000
Body type: 5-door Combi Coupe
Gear box: 5-Speed Manual
Engine type: B202 16V
Model year: 1987
Assembly plant: Trollhattan, Sweden, line C
Serial number: 000041
Control symbol: Passed
SRS: none
-Sami
EDIT: nähtävästi kaikki tonnarit on VIN-koodin mukaan tehty ruotsissa vaikka olisikin oikeasti tehty suomessa, meitä on huijattu. :)
VIN: YS3CC55D8H8000041
Manufacturer: Saab Automobile AB
Product line: SAAB 9000
Body type: 5-door Combi Coupe
Gear box: 5-Speed Manual
Engine type: B202 16V
Model year: 1987
Assembly plant: Trollhattan, Sweden, line C
Serial number: 000041
Control symbol: Passed
SRS: none
-Sami
EDIT: nähtävästi kaikki tonnarit on VIN-koodin mukaan tehty ruotsissa vaikka olisikin oikeasti tehty suomessa, meitä on huijattu. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Käyttämäsi lähde ei ota huomioon että alkupään tontuilla valmistumislinjan koodaus oli erilainen kuin uudemmissa. vm. 85 - 90 tuo 8 tarkoittaa Uusikaupunki.Tobbana kirjoitti:EDIT: nähtävästi kaikki tonnarit on VIN-koodin mukaan tehty ruotsissa vaikka olisikin oikeasti tehty suomessa, meitä on huijattu.
http://www.saab9000.com/information/vin ... D8H8000041
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Suomen tehtaan 9000i sarjan testikappale
Ensimmäinen on mielestäni Uudenkaupungin automuseossa.liteFun kirjoitti:onko tosiaan ensimmäinen Suomessa kasattu 9000? Onko tuossa jotain muutakin erikoista?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Näinhän se, kun tarkemmin tutkii, hätäilemällä lurahti taas housuun. :)jus kirjoitti:Käyttämäsi lähde ei ota huomioon että alkupään tontuilla valmistumislinjan koodaus oli erilainen kuin uudemmissa. vm. 85 - 90 tuo 8 tarkoittaa Uusikaupunki.Tobbana kirjoitti:EDIT: nähtävästi kaikki tonnarit on VIN-koodin mukaan tehty ruotsissa vaikka olisikin oikeasti tehty suomessa, meitä on huijattu. :)
http://www.saab9000.com/information/vin ... D8H8000041
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Suomen tehtaan 9000i sarjan testikappale
Silmät poimii vain ne tärkeimmät tekstistä, kuten "ensimmäi*"Jope kirjoitti:Ensimmäinen on mielestäni Uudenkaupungin automuseossa.liteFun kirjoitti:onko tosiaan ensimmäinen Suomessa kasattu 9000? Onko tuossa jotain muutakin erikoista?
Mikäs toi ratti on, mistä vois löytää tuollasen?
Eikö ensimmäisissä ollu takana merkkiä, vai onko tuosta muuten vain irrotettu?
Re: Suomen tehtaan 9000i sarjan testikappale
Ainakin Turboista ensimmäinen löytyy Ukista.Jope kirjoitti:Ensimmäinen on mielestäni Uudenkaupungin automuseossa.liteFun kirjoitti:onko tosiaan ensimmäinen Suomessa kasattu 9000? Onko tuossa jotain muutakin erikoista?
Laitan lähipäivinä loput kuvat viime viikonlopun museovierailusta näkyviin.
Ja tuossa myynti-ilmoituksessahan kerrotaan auton olevan ensimmäisiä, ei ensimmäinen.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Re: Suomen tehtaan 9000i sarjan testikappale
Auto katsastettu huomautuksetta takaisin liikenteeseen...
Saab 9000i CC -87
Saab 9000 2,3T CSE -93
Saab 9000 2,3T CSE -93
Re: Suomen tehtaan 9000i sarjan testikappale
Hienoa, onnittelut!
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Suomen tehtaan 9000i sarjan testikappale
Tämähän oli mukavaa luettavaa.R-Evo kirjoitti:Auto katsastettu huomautuksetta takaisin liikenteeseen...
900C -86
Re: Suomen tehtaan 9000i sarjan testikappale
Omat vaatimattomat 416 kuvaa Ukin museosta löytyvät täältä: http://haikonen.1g.fi/kuvat/Saab/Saab+Museo/ ja sama linkki löytyy klubiltakin ylävalikossa olevan linkit -painikkeen takaa.
Re: Suomen tehtaan 9000i sarjan testikappale
Kiitos paljon foorumilla auttaneille, sekä koko foorumille yleensä, täältä löytynyt huimasti tietoa tonnarista yleensä ja apua korjauksiin. Sekä kiitokset niille jotka kantoivat kortensa kekoon tarjoamalla purkuosia ja muuta pikku hilpettä..
Saab 9000i CC -87
Saab 9000 2,3T CSE -93
Saab 9000 2,3T CSE -93