Kansiremontissa...
Kansiremontissa...
Auto on levällään pajalla ja kansi on koneistamolla, eli en selvinnyt pelkällä tiivisteen vaihdolla Turbo on myös irrallaan ja paikallisella turbofirmalla (fin turbolla) äijät sanoivat, että imupuolen siipi näyttää syöneen "pikkukiviä" ja siinä on pientä välystä... Kunto siis kuulema ei kovin hyvä, mutta toimii.
Mietin tässä, että kannattaisikohan ostaa uusi ahdin tai (huoltaa)... Ei viittis porsituttaa uutta kantta kuitenkaan jos tuo ahdin kuolee... Eikös siinä se vaara piile? Mieluummin kerralla kyllä kuntoon kyllä laittas... Mitä suosittelisitte?
Mietin tässä, että kannattaisikohan ostaa uusi ahdin tai (huoltaa)... Ei viittis porsituttaa uutta kantta kuitenkaan jos tuo ahdin kuolee... Eikös siinä se vaara piile? Mieluummin kerralla kyllä kuntoon kyllä laittas... Mitä suosittelisitte?
Saab 9-5 Aero -00
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Kansiremontissa...
Hajoaako kansi jos turbo laukeaa? Tuskimpa välttämättä.Tero kirjoitti: Mietin tässä, että kannattaisikohan ostaa uusi ahdin tai (huoltaa)... Ei viittis porsituttaa uutta kantta kuitenkaan jos tuo ahdin kuolee... Eikös siinä se vaara piile? Mieluummin kerralla kyllä kuntoon kyllä laittas... Mitä suosittelisitte?
Jos rahasta ei ole kiinni niin tietysti kannataa uusia, mutta järkevyyden kannalta sillä ei liene merkitystä. "Vähän siivilleensaanut" turbo voi pelittää vielä kymmeniätuhansia kilometrejä, riippuen tietysti ajotavasta.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Kansi on halki 1,2 pyttyjen pakoventtiilien välistä, halkeama ei kuitenkaan yllä vesikanaviin, joten kuulema tiiviste tai öljynlauhdinta olis syyllinen siihen miks vedet ja öljyt sekasin...
Ajattelin, että kansi lähtee nyt hitsaukseen.. Toinen vaihtoehto olisi etsiä valmiiksi ehjä, rempattu kansi... Kumpi ois kannattavempaa??
Ajattelin, että kansi lähtee nyt hitsaukseen.. Toinen vaihtoehto olisi etsiä valmiiksi ehjä, rempattu kansi... Kumpi ois kannattavempaa??
Saab 9-5 Aero -00
Kansi remontissa
Kannattavampaa on etsiä ehjä kansi.
Oma kokekus hitsatusta kannesta kesti alle tuhat kilometriä.
Hitsauksen hinnalla saa jo "ison" osan ehjää kantta, puhumattakaan kaksinkertaisesta työstä ja osista.
Nimimerkillä kokemusta on kantapään kautta.
Oma kokekus hitsatusta kannesta kesti alle tuhat kilometriä.
Hitsauksen hinnalla saa jo "ison" osan ehjää kantta, puhumattakaan kaksinkertaisesta työstä ja osista.
Nimimerkillä kokemusta on kantapään kautta.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
Tosiaan, laittaa ostoilmoituksen tuonne "osat & tarvikkeet" puolelle ehjästä kannesta, tai muuta kautta sitten. Omassa tapauksessa tämä tuotti tuloksen jo muistaakseni samana päivänä.
Omassa oli myös halkeamia, ja vielä reilummin: kolmessa palotilassa lähes kaikki seetien välit halki ja yhdessa reilu avautuma vesitilaan. KansiGurun mielipide asiasta oli että kannen voisi saada hitsaamalla kuntoon, mutta seetirenkaitten irroitus, kannen hitsaaminen ja istukoitten tilojen uudelleen työstäminen sekä uusien istukoitten asentaminen, ja tässä tapauksessa mitä järkeä olisi jättää ne muut vanhat istukat paikalleen uusimatta, eikä lopputulos siltikään olisi ollut pitkäaikaisesti varma, ja puhumattakaan sellaisen remontin hinnasta epävarmaan lopputulokseen nähden...
Itse ainakin suosittelen ehjäksi tiedetyn kannen ostamista ja painekokeen sekä plaanauksen teettämistä, eipä kait värjäyskään hiushalkeamien toteamiseksi pahaa tekisi..?
Omassa oli myös halkeamia, ja vielä reilummin: kolmessa palotilassa lähes kaikki seetien välit halki ja yhdessa reilu avautuma vesitilaan. KansiGurun mielipide asiasta oli että kannen voisi saada hitsaamalla kuntoon, mutta seetirenkaitten irroitus, kannen hitsaaminen ja istukoitten tilojen uudelleen työstäminen sekä uusien istukoitten asentaminen, ja tässä tapauksessa mitä järkeä olisi jättää ne muut vanhat istukat paikalleen uusimatta, eikä lopputulos siltikään olisi ollut pitkäaikaisesti varma, ja puhumattakaan sellaisen remontin hinnasta epävarmaan lopputulokseen nähden...
Itse ainakin suosittelen ehjäksi tiedetyn kannen ostamista ja painekokeen sekä plaanauksen teettämistä, eipä kait värjäyskään hiushalkeamien toteamiseksi pahaa tekisi..?
Ainakin Varaosahausta löytyi hätpikaa katsottuna tuollainen koneistettu/tasohiottu Turbon kansi, VM-88, eli ei kait pitäisi olla enää niillä erillisillä öljyputkilla, en tiedä sopiiko palotiloiltaan ja puristuksiltaan 2,3 Turboon, mutta viisaammat valistakoot siitä että onko kansilla eroa vai onko puristussuhteet vain iskunpituuden tuloksia, 2.0 vs. 2.3. Tämä nyt vaikka esimerkkinä siitä että ei ole toivotonta löytää toimivaa kantta:
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=3140233
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=3140233
Mikähän toi on, oikeesti uus kansi? Monta viel tossa samassa firmassa, oisko joku virhe...
940 Lisää suosikkeihini UUSI!!!,PITKÄ KANSI 500 EUR
SAAB 9000 CD, 2.3i 16V , UUSI!!!,PITKÄ KANSI SIS. VENT.+NOKAT A1 Tkm puuttuu
Keminmaan Autojussi Oy, Puhelin: 016-270115, Faksi: 016-280322 1993
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Kyllä vain kovasti uusilta kansilta venttiileineen ja nokkineen vaikuttaa, kun Varaosahaun ilmoituksissa oikein kolmella huutomerkillä todetaan:
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=3283455
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=3283455