Kansiremontissa...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Kansiremontissa...

Viesti Kirjoittaja Tero »

Auto on levällään pajalla ja kansi on koneistamolla, eli en selvinnyt pelkällä tiivisteen vaihdolla :roll: Turbo on myös irrallaan ja paikallisella turbofirmalla (fin turbolla) äijät sanoivat, että imupuolen siipi näyttää syöneen "pikkukiviä" ja siinä on pientä välystä... Kunto siis kuulema ei kovin hyvä, mutta toimii.

Mietin tässä, että kannattaisikohan ostaa uusi ahdin tai (huoltaa)... Ei viittis porsituttaa uutta kantta kuitenkaan jos tuo ahdin kuolee... Eikös siinä se vaara piile? Mieluummin kerralla kyllä kuntoon kyllä laittas... Mitä suosittelisitte?
Saab 9-5 Aero -00
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

Tietysti kerralla kuntoon. Silloin on edessä taas varmoja kilometrejä..rahallisestihan se kirpaisee, mutta jos olet siis autoa pitämässä pitempäänkin, niin silloin kaikki kuntoon
Muukkonen

Bmw 523 Touring
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kansiremontissa...

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Tero kirjoitti: Mietin tässä, että kannattaisikohan ostaa uusi ahdin tai (huoltaa)... Ei viittis porsituttaa uutta kantta kuitenkaan jos tuo ahdin kuolee... Eikös siinä se vaara piile? Mieluummin kerralla kyllä kuntoon kyllä laittas... Mitä suosittelisitte?
Hajoaako kansi jos turbo laukeaa? Tuskimpa välttämättä.

Jos rahasta ei ole kiinni niin tietysti kannataa uusia, mutta järkevyyden kannalta sillä ei liene merkitystä. "Vähän siivilleensaanut" turbo voi pelittää vielä kymmeniätuhansia kilometrejä, riippuen tietysti ajotavasta.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ei sieltä coolerista kovin isoja paloja läpi pääse mutta ainahan se mahdollisuus on että sieltä joku kikkare pääsee ja se jää venttiilin väliin ja polttaa sen, ja taas saa kannen nostaa ja venttilit työstää...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Itse laitan ( laitatan ) kaikki ilmenneet viat ja mahdollisesti kohta tulevat viat kuntoon samalla kertaa. Voi taas ajaa muutaman satasen ilman korjaamokäyntejä.
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Kansi on halki 1,2 pyttyjen pakoventtiilien välistä, halkeama ei kuitenkaan yllä vesikanaviin, joten kuulema tiiviste tai öljynlauhdinta olis syyllinen siihen miks vedet ja öljyt sekasin...

Ajattelin, että kansi lähtee nyt hitsaukseen.. Toinen vaihtoehto olisi etsiä valmiiksi ehjä, rempattu kansi... Kumpi ois kannattavempaa??
Saab 9-5 Aero -00
louhelai
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

Kansi remontissa

Viesti Kirjoittaja louhelai »

Kannattavampaa on etsiä ehjä kansi.
Oma kokekus hitsatusta kannesta kesti alle tuhat kilometriä.
Hitsauksen hinnalla saa jo "ison" osan ehjää kantta, puhumattakaan kaksinkertaisesta työstä ja osista.

Nimimerkillä kokemusta on kantapään kautta.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tosiaan, laittaa ostoilmoituksen tuonne "osat & tarvikkeet" puolelle ehjästä kannesta, tai muuta kautta sitten. Omassa tapauksessa tämä tuotti tuloksen jo muistaakseni samana päivänä.

Omassa oli myös halkeamia, ja vielä reilummin: kolmessa palotilassa lähes kaikki seetien välit halki ja yhdessa reilu avautuma vesitilaan. KansiGurun mielipide asiasta oli että kannen voisi saada hitsaamalla kuntoon, mutta seetirenkaitten irroitus, kannen hitsaaminen ja istukoitten tilojen uudelleen työstäminen sekä uusien istukoitten asentaminen, ja tässä tapauksessa mitä järkeä olisi jättää ne muut vanhat istukat paikalleen uusimatta, eikä lopputulos siltikään olisi ollut pitkäaikaisesti varma, ja puhumattakaan sellaisen remontin hinnasta epävarmaan lopputulokseen nähden...

Itse ainakin suosittelen ehjäksi tiedetyn kannen ostamista ja painekokeen sekä plaanauksen teettämistä, eipä kait värjäyskään hiushalkeamien toteamiseksi pahaa tekisi..?
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Ainakin Varaosahausta löytyi hätpikaa katsottuna tuollainen koneistettu/tasohiottu Turbon kansi, VM-88, eli ei kait pitäisi olla enää niillä erillisillä öljyputkilla, en tiedä sopiiko palotiloiltaan ja puristuksiltaan 2,3 Turboon, mutta viisaammat valistakoot siitä että onko kansilla eroa vai onko puristussuhteet vain iskunpituuden tuloksia, 2.0 vs. 2.3. Tämä nyt vaikka esimerkkinä siitä että ei ole toivotonta löytää toimivaa kantta:



http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=3140233
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2529
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Isot pojat kerto että 2 litrasen kans käy mutta sitä ei oo järkeä laittaa kuristamaan tonnarin jo ennestään vaatimattomia tehoja. Sopivia kansia siis 2.3T pitkälohkon ja 2.1 OG satkun.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2529
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Mikähän toi on, oikeesti uus kansi? Monta viel tossa samassa firmassa, oisko joku virhe...
940 Lisää suosikkeihini UUSI!!!,PITKÄ KANSI 500 EUR
SAAB 9000 CD, 2.3i 16V , UUSI!!!,PITKÄ KANSI SIS. VENT.+NOKAT A1 Tkm puuttuu
Keminmaan Autojussi Oy, Puhelin: 016-270115, Faksi: 016-280322 1993
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Kyllä vain kovasti uusilta kansilta venttiileineen ja nokkineen vaikuttaa, kun Varaosahaun ilmoituksissa oikein kolmella huutomerkillä todetaan:

http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=3283455
Vastaa Viestiin