anti lock
anti lock
niin, minulla on -92 mallin ysitonnari, Cs 2,3 turbo. Kysymys on siitä,että kun laittaa auton käyntiin, niin Anti Lock valo jää palamaan, mutta jos sammuttaa auton ja laittaa käymään uudestaan, niin valo sammuu. Jarrut kyllä toimivat normaalisti vaikka valo palaa. Kaipaisin viisaita neuvoja kyseisestä viasta.Kiitos jo etukäteen!
... taikka pelkästään likaa anturissa ja/tai sen "vastakappaleessa" eli tuossa hammaskehässä.9000cst kirjoitti:Kun valo palaa ajon aikana jarrut toimivat lukko-moodissa eli abs on pois pelistä. Todennäköisesti jonkin pyörän anturi on sökö tai sitten abs-ohjauspoksissa on häikkää. Tarkista ensin anturin, haulla löydät asiasta paljon juttua.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Meillä aina välillä tossa CD:ssä startissa syttyy ja pian sammuu antilock, no pihalta lähtiessä tulee jarruteltua tossa pihaliittymässä siltä varalta että jos joku vaikka tuliski jommasta kummasta suunnasta, ja kun ei tuu niin sitte vasta liikkeelle ja siinä vaiheessa saattaa valo jo jäädä palamaan, saattaa korjaantua seuraavan jarrutuksen yhteydessä tai vasta kun sammuttaa ja starttaa uudestaan.
Epäilys olis että ne vanhat nesteet pitäs imasta jotain kautta pois ja laittaa uudet...
Epäilys olis että ne vanhat nesteet pitäs imasta jotain kautta pois ja laittaa uudet...
liteFun kirjoitti:Meillä aina välillä tossa CD:ssä startissa syttyy ja pian sammuu antilock, no pihalta lähtiessä tulee jarruteltua tossa pihaliittymässä siltä varalta että jos joku vaikka tuliski jommasta kummasta suunnasta, ja kun ei tuu niin sitte vasta liikkeelle ja siinä vaiheessa saattaa valo jo jäädä palamaan, saattaa korjaantua seuraavan jarrutuksen yhteydessä tai vasta kun sammuttaa ja starttaa uudestaan.
Epäilys olis että ne vanhat nesteet pitäs imasta jotain kautta pois ja laittaa uudet...
Njaaa... mulla alkoi ABS valo palamaan satunnaisesti, lähinnä kovissa kiihdytyksissä. Tämä alkoi ilmaantumaan juurikin jarru / kytkinlitkujen vaihdon jälkeen.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... hlight=abs
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... hlight=abs
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... hlight=abs
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Anti Lock, korjattu !
Kiitos vain kaikille neuvoista, sain vian korjattua, mimmin ohjeilla, erityiskiitos Mimmille ! Vaihdoin nesteet ja suurin vika taisi olla siinä, kun jarrunestesäiliö oli liian täynnä, siinä säiliössä on se maximi merkki aikalailla säiliön puolivälissä. Joten seon monella muullakin varmaan liian täysi. Nyt ainakin Anti Lock valo sammuu normaalisti, niinkuin pitää.
Re: anti lock
Mites vanhanmalliset abs-anturit pitäisi muka saada ehjinä irti? Ensimmäistä yritetty irti ja liottelusta huolimatta meni paloiksi. Uudemmissa taitaa olla muoviholkit anturin ympärillä estämässä jumahtamista?
Kait vanhan anturinjämän voi porata pois niin ei tarvitse napaa ottaa irti? Luulisi että ne porausmoskat osaa sieltä joskus häipyä
Kait vanhan anturinjämän voi porata pois niin ei tarvitse napaa ottaa irti? Luulisi että ne porausmoskat osaa sieltä joskus häipyä
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98