Morjens
Ajattelinpa tekasta uuden aiheen kun haku -toiminnolla en saanut ratkaistua.
Eli mulla on 9000 t16 '87 jossa keskuslukko ei toimi ellei ole virrat päällä (ei tarvitse olla kone käynnissä). Ilman virtoja ei tapahdu mitään.
Mutta kumminkin, jos virrat päällä jättää ovet lukkoon, tempaisee avaimen pois virtalukosta ja sen jälkeen aukaisee ovet, niin sen yhden kerran keskulukko toimii, eli kaikki ovet aukeaa. Sitten ei taas tapahdu mitään vaikka kuin ränkkää.
Tarkastin sulakkeen, tinailin elektroniikkayksikön uudelleen (oli muuten kahdella torksilla kiinni autossa) eikä mitään vaikutusta. (tai sitten en vain osaa)
Keskuslukitus on ilman kaukosäädintä ja pitäisi siis toimia vain avaimella kuskin ovesta.
Ja elektroniikkayksikön osanumero on 8591208, jos siitä on jotain hyötyä.
Jos on liian sekavaa tekstiä, niin voin koittaa tarkentaa
-Janne
EDIT: Ongelma siis alkoi eilen ihan yhtäkkiä. Ei ole aikaisemmin temppuillut mitenkään.
Keskuslukko-ongelmia (huoh)
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
Mulla toisinaan vähän samaa ongelmaa (Anteeksi kun tungen samaan topicciin )
Toisinaan lukot siis toimii ihan moitteettomasti pitkäänkin, mutta olen huomannut, että jos erehtyy koskemaan sähköpeilien säätöön, niin silloin lukot heittää häränpyllyä ..eli eivät sitten toimi vähään aikaan.
Noh, joka tapauksessa mielenkiintoista on myös se kun avaa ovet ihan normaalisti, menee autoon ja laittaa virrat päälle, lukoissa kolahtaa eli lukot "avaavat" uudestaan, eli loksahtavat "yläasennoissaan"...
Tämä tapahtuu myöskin kun auto on käynnissä ja avaa ovet...samalla kierrokset nyypähtävät pieneksi hetkeksi...
Hassua...pitäisi alkaa tuotakin selvittämään jossain vaiheessa..
Toisinaan lukot siis toimii ihan moitteettomasti pitkäänkin, mutta olen huomannut, että jos erehtyy koskemaan sähköpeilien säätöön, niin silloin lukot heittää häränpyllyä ..eli eivät sitten toimi vähään aikaan.
Noh, joka tapauksessa mielenkiintoista on myös se kun avaa ovet ihan normaalisti, menee autoon ja laittaa virrat päälle, lukoissa kolahtaa eli lukot "avaavat" uudestaan, eli loksahtavat "yläasennoissaan"...
Tämä tapahtuu myöskin kun auto on käynnissä ja avaa ovet...samalla kierrokset nyypähtävät pieneksi hetkeksi...
Hassua...pitäisi alkaa tuotakin selvittämään jossain vaiheessa..
Muukkonen
Bmw 523 Touring
Bmw 523 Touring
No eipä juuri peilin kautta, muuten ehkä kyllä. Peililtä tuleva johto on vain n.15cm pitkä, ja sillä on oma liittimensä oven johtosarjaan suunnilleen sen peilinsäätöhässäkän kohdilla kuskin ovessa. Siitä johdon matka jatkuu sinne saranan moninapaliittimeen, mutta mutkia ja muita esteitä veden suoralle valumiselle on siis matkalla...
Kyllähän se saranan liitin voi saada suolaa ja kosteutta ihan sieltä saranan välistäkin, varsinkin jos se on edellisen korjailun jälkeen jäänyt jotenkin irvistämään. Se kannattaa ensinnä tutkia jos ei ovipahvin irrotus kiinnosta. Jos kosteutta tai maadotushäikkää on sielläpäin, löytyy liittimestä tod. näk. vihreitä pinnejä ja/tai muuta mömmöä. Noita liittimessä olevia yksittäisiä pinnejähän saa ihan sähkötarvikkeena, ja ne on kohtuu helppo vaihtaa.
Oven sisältä kannattanee etsiä nirhautuneita johtoja jotka aiheuttavat oikosulun. Näin siis, jos sähköpeilin säätö todella aiheuttaa keskuslukitukseen ei-toivottua toimintaa. Voi myös olla, että k-lukon johdot ovat löysällä tai eristämättä, ja kuskin ovipaneelin kopelointi ylipäätään aiheuttaa lukon toimimisen, kun johdot osuvat toisiinsa tai maihin.
Itsellä oli joskus k-lukko, joka toimi "hipaisutyyliin" nojaamalla vasenta kyynärpäätä vienosti ovipahvin kyynänojaan. Aikanaan vaihdoin sitten sopimattomat tarvikeliittimet oikeanlaisiin, ja eristin kunnolla. Mikään ei ole paremmin tehty, kuin kahteen kertaan tehty. Paitsi ehkä kolmeen kertaan tehty...
Kyllähän se saranan liitin voi saada suolaa ja kosteutta ihan sieltä saranan välistäkin, varsinkin jos se on edellisen korjailun jälkeen jäänyt jotenkin irvistämään. Se kannattaa ensinnä tutkia jos ei ovipahvin irrotus kiinnosta. Jos kosteutta tai maadotushäikkää on sielläpäin, löytyy liittimestä tod. näk. vihreitä pinnejä ja/tai muuta mömmöä. Noita liittimessä olevia yksittäisiä pinnejähän saa ihan sähkötarvikkeena, ja ne on kohtuu helppo vaihtaa.
Oven sisältä kannattanee etsiä nirhautuneita johtoja jotka aiheuttavat oikosulun. Näin siis, jos sähköpeilin säätö todella aiheuttaa keskuslukitukseen ei-toivottua toimintaa. Voi myös olla, että k-lukon johdot ovat löysällä tai eristämättä, ja kuskin ovipaneelin kopelointi ylipäätään aiheuttaa lukon toimimisen, kun johdot osuvat toisiinsa tai maihin.
Itsellä oli joskus k-lukko, joka toimi "hipaisutyyliin" nojaamalla vasenta kyynärpäätä vienosti ovipahvin kyynänojaan. Aikanaan vaihdoin sitten sopimattomat tarvikeliittimet oikeanlaisiin, ja eristin kunnolla. Mikään ei ole paremmin tehty, kuin kahteen kertaan tehty. Paitsi ehkä kolmeen kertaan tehty...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)