Saab 9000 Sylinterikansi.?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
pekkakarjal
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2007 22:45

Saab 9000 Sylinterikansi.?

Viesti Kirjoittaja pekkakarjal »

Mitä eroa on 2.3 vanhemmalla ja uudemmelle kannella ja onko 2.0 uudemmassa ja vanhemmassa eroa.??

tarkoitan siis vuosimallia: ->93, 94->
Viimeksi muokannut pekkakarjal, Ti Elo 24, 2010 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Tässä yhteydessä puhutaan yleensä "pitkälohkosta" ja "lyhytlohkosta". Käytännössä tuo pituusero näkyy selvimmin juuri tuossa sylinterikannessa, eli sylinterikansi on jakoketjun päästä uudemmassa lyhyempi. Pitkälohkossa päädyn pultit ovat altakiristettävät ja lyhytlohkossa päältäkiristettävät. Oheisessa kuvassa lyhytlohkon kansi kiinni koneessa. Päältäkiristettävät pultit näkyvät juuri ja juuri.

Kuva

Tässä vielä kuva pitkälohkon pariksi tulevasta T5-kannesta. Pientä sovittamista siis tarvitaan.

Kuva

Uudemmat eli T5(Trionic 5 -94->) kannet ovat identtiset mallista riippumatta, mutta pitkälohkoissa taisi olla jotain eroa 2.0 ja 2.3 välillä. Lisää tietoa löytää hakemalla. Onhan tuolla muutama laittanut pitkälohkon kaveriksi uudemman T5 kannenkin ihan onnistuneesti.

Matti

edit... enpä huomannut kahta lähes samanlaista topiccia, eikö olisi helpompi jatkaa aiheesta jo kertaalleen aloittamaansa keskusteluun?
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
pekkakarjal
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2007 22:45

Viesti Kirjoittaja pekkakarjal »

Kiitos tiedoista! Tämä auttoi minua jo huomattavasti.!

Kirjoitin vahingossa kaksi kertaa aiheesta, tietoteknillisiä omgelmia...
Pekka
Vastaa Viestiin