Polle ei pysy paikallaan

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ihan ite
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2007 22:48

Polle ei pysy paikallaan

Viesti Kirjoittaja ihan ite »

Nyt tuli sellainen ongelma että käsijarru ei pidä taaksepäin. valuksii ylämäessä takana olevan auton etupuskuriin, liekkö sitten sen verran perverssi että haistattelee peräpäätään, mutta harmittaa kuitenkin. Taakse on vaihdettu uudet satulat vuosi sitten, sekä palat, kiristänkö kahvan muttereita vai mistä?
Tuli tässä mieleen että jäi kertomatta loppu siitä immistä(Eka 9000 ja liekköviimeinen tai sinnepäin) Siinä kävi niin että myyjäliike viimein toimitti alkuperäisen boschin immin ja tappelun jälkeen sain sen luvatulla 99-hinnalla. Säätelin sen sitten lähtöarvoltaan 386 ohmiin ja tökkäsin paikaleen, nyt on kulutus maantiellä 6 ja keskikulutus 7,5. Olisi varmaan ikiliikuja jos siitä pienenisi näin iso kosla.
Mammakin jo lauhtui 900:sen vaihdosta...
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polle ei pysy paikallaan

Viesti Kirjoittaja jus »

ihan ite kirjoitti:Nyt tuli sellainen ongelma että käsijarru ei pidä taaksepäin.
Käsijarrun pitäisi säätyä itsekseen palojen kuluessa, jos satulat on kunnossa ja asennettu oikein. Säätöruuviin pitäisi olla tarvetta koskea ainoastaan silloin kun laitetaan uudet jarrupalat.

Säätö menee näin: vaijeri säädetään kahvan päästä niin että satulassa oleva vipu on hiukan vedettynä, 1 mm stopparitapista. Sitten tulpan alta säätöruuvi kiinni (ruuvi painaa mäntää ja pyörä lukkiutuu). Siitä säätöruuvia vajaa kierros takaisinpäin niin että pyörä pyörii vapaasti.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=14208
http://www.saab9000.com/procedures/brak ... rpads.html
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=35752
Tuli tässä mieleen että jäi kertomatta loppu siitä immistä(Eka 9000 ja liekköviimeinen tai sinnepäin) Siinä kävi niin että myyjäliike viimein toimitti alkuperäisen boschin immin ja tappelun jälkeen sain sen luvatulla 99-hinnalla. Säätelin sen sitten lähtöarvoltaan 386 ohmiin ja tökkäsin paikaleen
Ilmeisesti kyse tästä ketjusta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=58077

Bokseissako ei ollut vikaa ja ainoa viallinen osa oli kunnostettuna myyty IMM, ja sen takia tehtiin paljon ylimääräistä mittaus- ja selvittelytyötä?

386 ohmia ei takaa oikeata seosta, pitäisi säätää pakokaasuanalysaattorilla seokset kohdalleen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Eikö ton käsijarrun pitäs itekseen säätyä painamalla jarrua, ja vetämällä käsijarrukahvasta pari kertaa? Jostain olin näin lukevinani. Ei tietenkään auta josei oo ollenkaan säädöissä tms.
Vastaa Viestiin