kiertokankien laakerit
kiertokankien laakerit
Onko jollakin tietoa tammer-dieselin hinnoista kun pitäis vaihtaa kiertokangenlaakerit???
1) Haluatko ostaa sieltä laakerit?
a) Haluatko pelkät kiertokanen laakerit
b) vai haluatko myös ruonkolaakerit ja paittäislaakerit
2) Vai haluatko, että he vaihtavat laakerit?
a) onko kone jo osina pöydällä?
b) vai onko kone vielä kiinni autossa
c) Oletko varma, että pelkällä laakerinvaihdolla selviää?
a) Haluatko pelkät kiertokanen laakerit
b) vai haluatko myös ruonkolaakerit ja paittäislaakerit
2) Vai haluatko, että he vaihtavat laakerit?
a) onko kone jo osina pöydällä?
b) vai onko kone vielä kiinni autossa
c) Oletko varma, että pelkällä laakerinvaihdolla selviää?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Itse laakerithan ei maksa kuin n.50e, mutta vaihtotyöhön saattaa mennä päivä, että heilahtaa. Eiköhän ne sulle sieltä hinta-arvion anna. Itse veikkaisin 700-800e, mutta en olisi yllättynyt jos ei tulisi tuolla hinnalla kuntoon. Jos nimittäin ollaan veikkailujen varassa, niin sieltä saattaa löytyä yhtä ja toista muutakin.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
1200e on esim. PCS:n listahinta kansiremontille, missä kansi koneistetaan ja tiivisteet vaihdetaan.Minuteman kirjoitti:OK. Kunhan ihmetytti Tuo 1000€ kun ei tämänlaiselle ihmettelijälle paljoa kerro, joku paja tekee siihen hintaan täyden koneremontin, ja joku toinen taas vaihtaa esim. kansipahvin..
No, toivotaan että lopputulos palkitsee.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tarkottaako kannen koneistus tässä tapauksessa sitä oikasua?peinu kirjoitti:1200e on esim. PCS:n listahinta kansiremontille, missä kansi koneistetaan ja tiivisteet vaihdetaan.Minuteman kirjoitti:OK. Kunhan ihmetytti Tuo 1000€ kun ei tämänlaiselle ihmettelijälle paljoa kerro, joku paja tekee siihen hintaan täyden koneremontin, ja joku toinen taas vaihtaa esim. kansipahvin..
No, toivotaan että lopputulos palkitsee.
No elämä on.
Oma veikkaus siihen mitä koneistukseen kuuluu:JouniCSE kirjoitti:Tarkottaako kannen koneistus tässä tapauksessa sitä oikasua?peinu kirjoitti:1200e on esim. PCS:n listahinta kansiremontille, missä kansi koneistetaan ja tiivisteet vaihdetaan.Minuteman kirjoitti:OK. Kunhan ihmetytti Tuo 1000€ kun ei tämänlaiselle ihmettelijälle paljoa kerro, joku paja tekee siihen hintaan täyden koneremontin, ja joku toinen taas vaihtaa esim. kansipahvin..
No, toivotaan että lopputulos palkitsee.
No elämä on.
Eiköhän ne lähetä sen kannen oikaisuun ja purettavaksi+kasattavaksi uusilla venttiilinvarren tiivisteillä/ohjureilla. Karstat poistetaan ja osat kiillotetaan, ainakin venttiilit ja lautaset. Ainakin toivoisin sen sisältävän nämä toimenpiteet. Tokihan sitten asennusvaiheessa laitetaan uudet kannen, imu- ja pakosarjan tiivisteet.
Jollakin varmaan yksityiskohtaisempaakin tietoa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ohjureita ei välttämättä vaihdeta vaan mitataan ja uusitaan jos toleranssi ylittyy. Seeti pinnat ja ventiilit koneistetaan oikeilla kulmilla. Osia ei tavallisesti kiillotella elleis siitä ole erikseen sovittu. Toki myös ventiilit tarkastetaan ja mitataan (esim. varren kuluma ja riittäkö vena lautasessa koneistus varaa).
Kanttahan ei oikasta oletusarvoisesti vaan jos tasopinnan erot ylittää raja arvon (kierous tai mutka kannessa), hiha arvo tuolle koneistukselle on siinä 0.05mm-0.10mm. Oikasun hinta on siinä 50-80e riippuen paikasta.
Toki en tiedä mitä PCS:n hommaan kuuluu mutta hinnan perusteella voisi luulla että tuossa näiden lisäksi uusitaan kaikki venat myös (hinta n.10e/kpl). Eli osien osuus n.200-300e (vanhoilla venoilla vähemmän), koneistamon osuus n.300-400e, korjaamolle jää loput eli n.7-10h työn osuus (hiha arvio).
Jos näillä arvoilla lähtee laskemaan koko koneen kunnostusta niin tehtaan vaihto alakertakin alkaa olemaan kohtuu hintainen. Toki jos on asiakas ystävällinen koneistamo ja koneessa on jo paremmat/uudet männät niin homma on kohtuu selkee ja edullinen homma. Eli alakerta pöydälle ja öljypohja irti, kampiakselin tarkastus (tuleeko hiomalla vai pitääkös uusia)
uudet laakerit ja homma kasaan. Jos pelkää alakertaa noiden osalta kunnostaa niin osat ja hionnat n. 300e ja työt noin 400-600e (hiha arvio).
Edellyttää ettei kantta ole irroitettu (ei ole välttämätöntä irrotella).
V-M
Kanttahan ei oikasta oletusarvoisesti vaan jos tasopinnan erot ylittää raja arvon (kierous tai mutka kannessa), hiha arvo tuolle koneistukselle on siinä 0.05mm-0.10mm. Oikasun hinta on siinä 50-80e riippuen paikasta.
Toki en tiedä mitä PCS:n hommaan kuuluu mutta hinnan perusteella voisi luulla että tuossa näiden lisäksi uusitaan kaikki venat myös (hinta n.10e/kpl). Eli osien osuus n.200-300e (vanhoilla venoilla vähemmän), koneistamon osuus n.300-400e, korjaamolle jää loput eli n.7-10h työn osuus (hiha arvio).
Jos näillä arvoilla lähtee laskemaan koko koneen kunnostusta niin tehtaan vaihto alakertakin alkaa olemaan kohtuu hintainen. Toki jos on asiakas ystävällinen koneistamo ja koneessa on jo paremmat/uudet männät niin homma on kohtuu selkee ja edullinen homma. Eli alakerta pöydälle ja öljypohja irti, kampiakselin tarkastus (tuleeko hiomalla vai pitääkös uusia)
uudet laakerit ja homma kasaan. Jos pelkää alakertaa noiden osalta kunnostaa niin osat ja hionnat n. 300e ja työt noin 400-600e (hiha arvio).
Edellyttää ettei kantta ole irroitettu (ei ole välttämätöntä irrotella).
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135