Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90 Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti
Kirjoittaja -Make- » Su Huhti 25, 2004 15:58
ahdot saattaa väillä nousta 0.8 baariinkin 2.vaihteella, mutta yleensä isommilla vaihteilla nousee ahdot vain puolen barin tietämiin jopa alle välillä... mikä mättää??? auto on -89 9000 DI/APC, johon tehty just kone remppa
eli hyvänä päivänä saattaa toimia niinkuin pitää mutta sitten välillä ei nosta ahtoja just mihinkään
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90 Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti
Kirjoittaja -Make- » Su Huhti 25, 2004 20:41
voiko jarruvalojen toiminta vaikuttaa tuohon apc:hen? palaa välillä ne jarruvalojen varotusvalot ajotietokoneessa...
ps.miten sen magneettiventtiilin toiminnan voipi testata?
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877 Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Turbo900 » Su Huhti 25, 2004 21:01
Apc järjestelmä ei toimi jos jarruvalot palavat = peruspaineet (0.4?)
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351 Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Saabi C900 » Ma Huhti 26, 2004 12:09
-Make- kirjoitti:
ps.miten sen magneettiventtiilin toiminnan voipi testata?
Ainakin mittaamalla että tuleeko keskipiikkiin ~12V, ne molemmat muut maadoittuu kun venttiilin pitää avata/sulkea suuntaan tai toiseen. Lisäksi jos töppeli on irti niin voit mitata vastuksen niistä käämeistä jonka pitäisi olla noin 3ohmia kummassakin
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390 Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38
Viesti
Kirjoittaja öljysormi » Ma Huhti 26, 2004 15:41
joo jarruvaloista johtuu nuo ongelmas.
tarkennettuna jarruvalokytkin polkimessa
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90 Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti
Kirjoittaja -Make- » Pe Kesä 18, 2004 18:25
lisää vikoja... nyt on jarruvalon kytkin kunnossa, mutta peruspaineet on vain 0,3 baaria ja ahdoilla antaa max 0,6 bar. oon yrittäny säätää hukkaportilta peruspaineita mutta vaikka tankoa kirraa ei ahdot nouse normi lukemiin. Onko hukkaportti mäsänä vaiko mikä vois mättää???
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508 Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja jus » Pe Kesä 18, 2004 19:24
Vuoto putkiliitoksissa ahtimen ja läppäkotelon välillä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90 Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti
Kirjoittaja -Make- » Pe Kesä 18, 2004 21:08
mites tuo hukkaportin kellon jousi? pystyykös tuon kellon purkamaan ja jousen vaihtamaan? paljon maksaa uus kello?
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390 Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38
Viesti
Kirjoittaja öljysormi » Pe Kesä 18, 2004 23:08
oletko varma ettei turbo ole rikki?
irroita hukkaportin letku, tulppaa se ja kokeile varovasti nouseeko paineet.
jos ei ahdot nouse on joko paha vuoto tai turbo rikki.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90 Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti
Kirjoittaja -Make- » La Kesä 19, 2004 16:46
ahdin vaikuttaisi olevan kunnosssa, nosti paineet ainakin sinne yhteen baariin enempää en kokeillut. Jääkö nyt ainoaksi vaihtoehdoksi pahavuoto?
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390 Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38
Viesti
Kirjoittaja öljysormi » La Kesä 19, 2004 21:11
jokos sen magneetti venttiilin vaihdoit?
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90 Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti
Kirjoittaja -Make- » Su Kesä 20, 2004 15:17
en oo vaihtanu... taitaa olla aikasta kallis osa uutena? oisko kellään toimivaa käytettyä myydä?
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90 Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti
Kirjoittaja -Make- » Su Kesä 20, 2004 15:34
joo... minkähintanen tuo osa on? kun muistelin jotain jenkki sivustua selaillessani nähneen lähes 200dollarin hinnan
9000tfor4ever
"Tuplakaasari"
Viestit: 70 Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja 9000tfor4ever » Ti Kesä 22, 2004 15:17
mites vaikuttaako tuo ANTI LOCK myöskin acc:n paine rajoitukseen?
joskus tehtaan puolelta huoltokäsky tullut ja muutettu abs pois. anti lock
palaa koko ajan, eli en uskoisi sen vaikuttavan, vai vaikuttaako?
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever
9000tfor4ever
"Tuplakaasari"
Viestit: 70 Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja 9000tfor4ever » Ti Kesä 22, 2004 20:51
ups... tarkotin apc...
mun moka.. pitäs varmaan opetella kaikista termeistä pitkät nimet ettei lyhennyksiä niin ei menis noin helposti sekaisin..
eli vaikuttaako ANTI LOCK siihen että mylly ahtaa vain peruspaineilla?
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever