ahdot hiipuu...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta

ahdot hiipuu...

Viesti Kirjoittaja -Make- »

ahdot saattaa väillä nousta 0.8 baariinkin 2.vaihteella, mutta yleensä isommilla vaihteilla nousee ahdot vain puolen barin tietämiin jopa alle välillä... mikä mättää??? auto on -89 9000 DI/APC, johon tehty just kone remppa

eli hyvänä päivänä saattaa toimia niinkuin pitää mutta sitten välillä ei nosta ahtoja just mihinkään :?
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Make- »

voiko jarruvalojen toiminta vaikuttaa tuohon apc:hen? palaa välillä ne jarruvalojen varotusvalot ajotietokoneessa...
ps.miten sen magneettiventtiilin toiminnan voipi testata?
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Apc järjestelmä ei toimi jos jarruvalot palavat = peruspaineet (0.4?)
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

-Make- kirjoitti: ps.miten sen magneettiventtiilin toiminnan voipi testata?
Ainakin mittaamalla että tuleeko keskipiikkiin ~12V, ne molemmat muut maadoittuu kun venttiilin pitää avata/sulkea suuntaan tai toiseen. Lisäksi jos töppeli on irti niin voit mitata vastuksen niistä käämeistä jonka pitäisi olla noin 3ohmia kummassakin
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

joo jarruvaloista johtuu nuo ongelmas.
tarkennettuna jarruvalokytkin polkimessa
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta

...

Viesti Kirjoittaja -Make- »

lisää vikoja... nyt on jarruvalon kytkin kunnossa, mutta peruspaineet on vain 0,3 baaria ja ahdoilla antaa max 0,6 bar. oon yrittäny säätää hukkaportilta peruspaineita mutta vaikka tankoa kirraa ei ahdot nouse normi lukemiin. Onko hukkaportti mäsänä vaiko mikä vois mättää???
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Vuoto putkiliitoksissa ahtimen ja läppäkotelon välillä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Make- »

mites tuo hukkaportin kellon jousi? pystyykös tuon kellon purkamaan ja jousen vaihtamaan? paljon maksaa uus kello?
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

oletko varma ettei turbo ole rikki?

irroita hukkaportin letku, tulppaa se ja kokeile varovasti nouseeko paineet.


jos ei ahdot nouse on joko paha vuoto tai turbo rikki.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Make- »

ahdin vaikuttaisi olevan kunnosssa, nosti paineet ainakin sinne yhteen baariin enempää en kokeillut. Jääkö nyt ainoaksi vaihtoehdoksi pahavuoto?
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

jokos sen magneetti venttiilin vaihdoit?
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Make- »

en oo vaihtanu... taitaa olla aikasta kallis osa uutena? oisko kellään toimivaa käytettyä myydä?
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Make- »

joo... minkähintanen tuo osa on? kun muistelin jotain jenkki sivustua selaillessani nähneen lähes 200dollarin hinnan
9000tfor4ever
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 9000tfor4ever »

mites vaikuttaako tuo ANTI LOCK myöskin acc:n paine rajoitukseen?

joskus tehtaan puolelta huoltokäsky tullut ja muutettu abs pois. anti lock
palaa koko ajan, eli en uskoisi sen vaikuttavan, vai vaikuttaako?
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever :)
9000tfor4ever
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 9000tfor4ever »

ups... tarkotin apc... :oops:

mun moka.. pitäs varmaan opetella kaikista termeistä pitkät nimet ettei lyhennyksiä niin ei menis noin helposti sekaisin..

eli vaikuttaako ANTI LOCK siihen että mylly ahtaa vain peruspaineilla?
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever :)
Vastaa Viestiin