Sanotaan että lämmintä alkaa tulla heti kun sitä ylipäätään on saatavilla. Jos on automaatti-ilmastointi, se vielä tarkkailee saatavissa olevan ilman lämpötilaa, ja alkaa puhaltaa lämmintä heti, kun sitä on tarjolla. Toisaalta taas: jos saatavilla on pelkkää pakkasta, se ei puhalla kylmää ilmaa kabiiniin vaan odottaa sen pari minuuttia että ilma lämpiää. Tänä aikana siis KUSKIN ei tarvitse miettiä koko asiaa, niinkuin ei juuri muutenkaan ACC:n toimintaa.
Ainoa tilanne, jossa ACC:n paneelin on minun tarvinnut koskea, on -30C pakkasaamut, jolloin uloshengitys muuraa tuulilasin umpeen ihan samantien kun istuu autoon. Silloin lasin "avautumista" voi hiukan nopeuttaa lisäämällä puhallusta käsin, vaikka systeemi ei vielä pidäkään tuloilmaa riittävän lämpimänä. Niin, no toinen tilanne oli ACC1:n kanssa, kun joka armas aamu syys-toukokuussa piti napsauttaa takalasin lämmitin pois päältä. Onneksi ACC3 on tuolta(kin) osin ohjelmoitavissa.
Yleisesti ottaenhan (minkään) Saapin kone ei ole ihan nopein lämpiäjä johtuen jo melko suuresta vesitilavuudesta, mutta hyvillä lämmityslaitteilla tilanne on pelastettu ja lopputuloksena on lämpimiä autoja.
Mistä katsot moottorin lämpötilan? Tiedosta että "kone ei voi olla vielä lämmin", vai lämpömittarista? Jos kyseessä on viimeisten vuosien tonnari, se lämpömittari ei ainakaan kerro juuri mitään, ja koneen lämpöjä onkin yhtä luotettava haistella vaikka lämppärin suuttimista.
