Morjens!
Sattuisiko kenelläkään olemaan neuvoja, että mitä pitää purkaa eestä moottorin ylimmän tuen (momenttivarren) irroitukseen? Auto on 9000 T16 -86.
Moottorin tuki
Eipä juuri mitään; korvake on pultattu kanteen, ja ruuvit saa kyllä irti, kunhan harrastaa vähän sormiakrobatiaa. Jos tuen haluaa irti (kumien vaihtoa varten?), niin laturia kannattaa löysätä ja vähän kääntää paikassaan. Näin saa lisää tilaa ruuvin irrotusoperaatiolle, ja taitaa löystyneestä hihnastakin olla helpotusta tilanteessa.
Moni täällä on jo hommannut vaihtotyökalun, minkä kanssa homma onnistuu irrottamatta yhtään mitään. Ilman työkalua vaihto on hankalaa korvaa irrottamatta; rautasahallakaan ei oikein pääse riittävän hyvin tykö. Tai sanotaan että korva irtoaa sen verran helposti, ettei siinä koneen päällä viitsi paljoa ährätä.
Suosittelen muuten vaihtamaan ne kumit uretaanisiin; Motonetin "alkuperäisen kaltaiset" tarvikekumit kestävät vuoden-max. pari, eikä ne saabilaisetkaan mitenkään ikuisia ole, päinvastoin
. Iso osa uretaanikumien hinnanerosta kuoleentuu jo asennuksen helppoudessa (koostuvat kahdesta puolikkaasta), jos ei ole sitä työkalua.
Juttua aihetta sivuten:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
Moni täällä on jo hommannut vaihtotyökalun, minkä kanssa homma onnistuu irrottamatta yhtään mitään. Ilman työkalua vaihto on hankalaa korvaa irrottamatta; rautasahallakaan ei oikein pääse riittävän hyvin tykö. Tai sanotaan että korva irtoaa sen verran helposti, ettei siinä koneen päällä viitsi paljoa ährätä.
Suosittelen muuten vaihtamaan ne kumit uretaanisiin; Motonetin "alkuperäisen kaltaiset" tarvikekumit kestävät vuoden-max. pari, eikä ne saabilaisetkaan mitenkään ikuisia ole, päinvastoin


Juttua aihetta sivuten:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Nuo kovemmat puslat tuovat taas yksilöstä riippuen pahimmassa tapauksessa paljon värinää.
On täällä joku klubilainen kertonut, kuinka Powerit oli ihan perssiistä ja melkein paikat irtosi suusta tietyllä kierrosalueella.
Joo, se työkalu on kova sana. Jos olet PKS seudulla, niin minulta saat lainaan. Mulla on jo evoII versio. Olen laakeroinut sen
Vielä kivempaa vaihdella puslia...
-Hessu-
On täällä joku klubilainen kertonut, kuinka Powerit oli ihan perssiistä ja melkein paikat irtosi suusta tietyllä kierrosalueella.
Joo, se työkalu on kova sana. Jos olet PKS seudulla, niin minulta saat lainaan. Mulla on jo evoII versio. Olen laakeroinut sen

-Hessu-
Itselläni on hyvät kokemukset powerflexeistä omassa autossani. Auttoi "vasteaikaan" huomattavasti automaatin kanssa. Värinöitä ja tärinöitä ei ole jos paikat on kunnossa konehuoneessa, mm alatuennat ja tasapainoakselit toiminnassa. Mutta nämä ovat omia kokemuksia, en epäile etteikö jollakin olisi ollut Catepillarimaiset tärinät autossa noiden flexien takia, mutta suosittelen, myös vaihdelaatikkoon.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Joo puslat on kyllä saatu irti ja tilalle on jo uretaaniset, tuo auton omistaja sai nimittäin lyötyä sen lohkossa ja kannessa kiinni olevan tukivarren poikki puslaa irrottaessa.
Eli nyt pitäs saada se jämä pois sieltä pellin alta että saa tuon uuden siihen tilalle kiinni, ensi viikolla olis ihan hyvä olla valmis kun omistaja saa ajokortinkin takaisin. 

