Takajarrukilvet

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Pasistentti
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: La Kesä 17, 2006 19:38
Paikkakunta: Skavaböle

Re: Takajarrukilvet

Viesti Kirjoittaja Pasistentti »

Kieltämättä pieni (yskis yskis) lovi levyn kulutuspinnassa, mutta jalkajarru piti ok. Vaatii ilmeisesti sitä tarkkaa millin säätöä. Vaijeri liikkuu kans ok.
Pasistentti
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: La Kesä 17, 2006 19:38
Paikkakunta: Skavaböle

Re: Takajarrukilvet

Viesti Kirjoittaja Pasistentti »

Noniin, piti vielä käydä 3. kerta konttorilla. Takalevyt piti vaihtaa ni rupes käkkäri vähän puree :) Käkkärikahva antaa muuten himpun periks, saappiguru vihjas ja oli vikaa siinäkin. Taitaa joku käsijarrujärjestelmä olla Saapin heikko lenkki.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Takajarrukilvet

Viesti Kirjoittaja Kaide »

jälkiviisaasti : Mitäs mä sanoin ??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pasistentti
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: La Kesä 17, 2006 19:38
Paikkakunta: Skavaböle

Re: Takajarrukilvet

Viesti Kirjoittaja Pasistentti »

Kaide kirjoitti:jälkiviisaasti : Mitäs mä sanoin ??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jep :wink: Thänks!
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Takajarrukilvet

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Pasistentti kirjoitti:Noniin, piti vielä käydä 3. kerta konttorilla. Takalevyt piti vaihtaa ni rupes käkkäri vähän puree :) Käkkärikahva antaa muuten himpun periks, saappiguru vihjas ja oli vikaa siinäkin. Taitaa joku käsijarrujärjestelmä olla Saapin heikko lenkki.
Mulla oli tuo kässärin hantaaki "löysän" oloinen ja viaksi löytyi kässärin kiinnityksen pohjapellin repeily!??.
Ota se harjasosapois, on vaan yhdellä ruuvilla kiinni. vähän mattopuukolla lattiamaton reikää suuremmaksi jotta näät sinne kiinnityspulttien puolelle! Raportoi miltä pohjapelti näyttää?!
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Pasistentti
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: La Kesä 17, 2006 19:38
Paikkakunta: Skavaböle

Re: Takajarrukilvet

Viesti Kirjoittaja Pasistentti »

Ei näy repeämiä, jostain siitä kiinnityksestä selvästi antaa periksi. No, stämpeli tuli otteeseen, sanoin inssille että kertakiskasu riittää, nousi just arvot 1,2kN ja 1,3kN = LOISTAVA TULOS :D

Nyt vois uskaltaa lähtee laivareissulle. Viimeks auto olikin vaan vaihteen varassa Supermerikissan ruumassa, parin sentin päässä takana oli Igoorin hieno Tähtireki, onneksi tuulta oli vaan noin 10 m/s....
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Takajarrukilvet

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Pasistentti kirjoitti:Ei näy repeämiä, jostain siitä kiinnityksestä selvästi antaa periksi. No, stämpeli tuli otteeseen, sanoin inssille että kertakiskasu riittää, nousi just arvot 1,2kN ja 1,3kN = LOISTAVA TULOS :D

Nyt vois uskaltaa lähtee laivareissulle. Viimeks auto olikin vaan vaihteen varassa Supermerikissan ruumassa, parin sentin päässä takana oli Igoorin hieno Tähtireki, onneksi tuulta oli vaan noin 10 m/s....
Itse tuon kässärihantaakin korjanneena näin koko konstruktion. Kahvan alla kaksoispeltirakenne. Peltien välissä kiinnike johon kahvan kiinnityspulttien mutterit höpätty.
Jollei kahvan kiinnityspultit ole löysällä vain pohjapellin pettäminen "repeily" aiheuttaa joustavan tunteen sekä myös käsijarrun epäloogisen käyttäytymisen! Ei ota kässäri heti alusta kunnollakiinni koska pohja myötää siellä alla!
Itse "taiteilin" pahvista sabluunan johon myös pistehitsipaikat merkkasin.
Suurin työ tässä operaatiossa oli sisustan purku. Mutta saipa lattiamatot täydellisen ja TARPEELLISEN vesipesun. unohtamatta penkkien vaahtopesua!!?
Itse kässärikahvan alle taiteilin sabluunan mukaan 1,5mm pellistä aika pienen paikan syynä pohjan epätasaisuus. Vaikka paikka oli pieni niin pistehitsejä tuli noin 20kpl+ kulmat kiinni/ Eipä ole kässäri ollut noin hyvän ja JÄMÄKÄN oloinen koko auton minulla olo aikana!
Niin ja hauskaakin oli/ Tein hitsaus ja hiontatyöt palopeitteen alla jottei lasit, kattoverhoilu y.m saaneet osaansa "luokkahitsarin" kipinäsuihkuista.
Laskematta itselleen mitään palkkaa niin voi olla tosi tyytyväinen. Kässäri pelaa paremmin kuin koskaan! Auton sisusta puhdas kuin neidon p***y lauantain alkuillasta.
Ja tulihan tähän samaan hommaan liitettyä parkkitutkan ja vetokoukun asennus--Kaikinpuolin onnistunut ja opettava homma :lol: :D 8O
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
timotn
"Aero"
Viestit: 388
Liittynyt: Ti Tammi 27, 2004 20:36
Paikkakunta: Oulu

Re: Takajarrukilvet

Viesti Kirjoittaja timotn »

Kuvat on jo avaruudesta hävinnyt, vai oliko tähän tuoreempaa ratkaisua?
95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5
Vastaa Viestiin