ruostesuojaus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

moro

mistä vuosimallista alkaen ruostesuojaus/kalvanointi on paremmin tehty ? Mielessä on kakkosautoksi 9000 2,3T Ruotsista tuotuna.
MB 220 cdi A vm 2013
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9-5 Nordic kirjoitti:moro

mistä vuosimallista alkaen ruostesuojaus/kalvanointi on paremmin tehty ? Mielessä on kakkosautoksi 9000 2,3T Ruotsista tuotuna.
CS-korisesta asti(loppuvuosi 1991), mutta ainakaan Ruotsista ei ruosteen vuoksi kannata vanhaa tonnaria hakea, vaan mieluummin vaikka Virosta (jonne tuovat Saabeja etupäässä Sveitsistä ja Italiasta = ei ruostetta, ja jos sveitsiläinen auto on jo valmiiksi Viron kilvissä niin ei ole ongelmaa rekisteröitäessä sitä Suomeen).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Kyllä se on auton hoidosta kiinni missä kunnossa auton kori on! CS tonnarit jotka on uudesta asti hoidettu koriltaan johon mielestäni kuuluu säännöllinen ruostesuojaus/ tarvittaessa lisäkäsittely on kopaltaan vielä moitteettomassa kunnossa. Mutta näkee niitä läpiruostuneita tuolla "lahden" takana kun myös meillä ja puhun CS koppaisesta mallista. Ei se ohut galvanointi autoa ruostumiselta pelasta, hidastaa vain prosessia.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja peinu »

jepjep, jopa 98-99 ysivitosia näkee joskus aika rapeassa kunnossa. Mallimerkintä tai vuosimalli ei ole mikään takuu auton korin kunnosta.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

peinu kirjoitti:jepjep, jopa 98-99 ysivitosia näkee joskus aika rapeassa kunnossa. Mallimerkintä tai vuosimalli ei ole mikään takuu auton korin kunnosta.
Kyllä se on mielestäni tuo autonpito näin: Kun on löydetty hyvä mieleinen Saba niin hoidetaan ne suojausasiat kuntoon! Vasta tämän jälkeen funtsitaan minkälaiset dumpit- uretaanipuslat- alustanmadallussarjat y.m siihen asennetaan. Onhan tuo suojausasia meille kaikille tärkeä- ilman suojausta voi aikojen mittaan tulla tosi kalliiksi :lol: .Pitäisi opetella tällainen asia: Auton pohja vaatii myös huolenpitoa joka vuosi, kantsii katsella suojauksen kunnon ja esim. keväällä jolloin tietysti viimeistään pohja pestään PAINEPESURILLA käydään alusta läpi ja kaikki vähänkin arveluttavat kohdat korjataan. Eipä olisi hitsareille liikaa töitä meidän Saabien kanssa ja tuo korin huolellinen korjaaminen maksaa vähintään maltaita. Meni ehkä OT:ksi mutta erittäin tärkeää asiaa kun nyttemmin tuo tehtaalla suoritettu suojaus on jäänyt perin heikoksi ehkä myös Saabilla.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Vastaa Viestiin