Onko käypänen?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
velmu
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 17:36
Paikkakunta: Lahti

Onko käypänen?

Viesti Kirjoittaja velmu »

Dcc no: 9509795 ?vm 88 cd automaati turboon? :oops:
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko käypänen?

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
velmu
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 17:36
Paikkakunta: Lahti

Re: Onko käypänen?

Viesti Kirjoittaja velmu »

Kiitoksia tiedosta!! :lol:
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
velmu
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 17:36
Paikkakunta: Lahti

Re: Onko käypänen?

Viesti Kirjoittaja velmu »

Mikä liitin tulee siihen kaksinapaiseen Dcc.n takana?En löytänyt haulla.
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko käypänen?

Viesti Kirjoittaja jus »

Mimmi kirjoitti:
velmu kirjoitti:Mikä liitin tulee siihen kaksinapaiseen Dcc.n takana?
Ei mikään, kyseessä on analogikellon liitin.
Kysymys on epätarkka ja vastaus on väärä.

DCC:n takana ei voi olla analogikellon liitintä, analogikellon liitin on analogikellossa. Analogikellon johtoliitintä ei voi liittää DCC:hen. Analogikellon liitin on kolminapainen.

DCC:n takana on kaksi kahdeksannapaista liitintä, joissa osa navoista on kytketty, ts. niissä on liitinliuska muiden napojen ollessa tyhjänä.

SCC:stä on olemassa versio(ita) vain yhdellä kahdeksannapaisella liittimellä.

Vaihdettaessa vanhaan tonnariin analogikellon tilalle DCC tai SCC, pitää etsiä kojetaulun sisältä toinen kahdeksannapainen johtoliitin, jostakin johtosarjan kylkeen niputettuna. Siitä SCC/DCC saa mm. nopeusmittarin pulssit, joita analogikello ei tarvitse.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
velmu
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 17:36
Paikkakunta: Lahti

Re: Onko käypänen?

Viesti Kirjoittaja velmu »

Olihan sen verran epätarkka,että kaksinapaisessa liitimessä numerot 1ja2 lämmitykseenkö ovat kyseiset liittimet vai mihin?
Tiedolla ei sinänsä merkitystä koska ostamani dcc oli pimeänä ei auttanut uudet halogeenipoltimotkaan!
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko käypänen?

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos tarkoitat kaksinapaista liitintä, jossa musta ja valkoinen johto, niin se on ulkolämpöanturin johtoliitin. Johdoissa on numerot 770 ja 771, numeroiden perässä liittimien toisella puolella A, toisella puolella B.

Ulkolämpöanturi on etuspoilerissa ja se on tehtaalta lähtiessä johdotettu niin että piuhat menee sekä DCC:tä varten olevaan (alunperin johtosarjan kylkeen niputetussa) kahdeksannapaiseen johtoliittimeen että nopeusmittarin alla olevalle ajotietokoneele EDU:lle. Lämpöanturiin ei saa kerrallaan olla kytkettynä kuin yksi ajotietokone, joko EDU tai DCC. Kun asennetaan DCC, avataan tuo kaksinapainen liitin ja näin saadaan lämpöanturin johdotus EDU:lle katkaistua. Lämöpötilanäyttö poistuu tällöin EDUn valikosta.

Miten kytkit ne kahdeksannapaiset liittimet DCC:hen? Muistaakseni DCC vaikuttaa hyvin pimeältä ja toimimattomalta, jos johtoliittimet on väärin kytketty.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
velmu
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 17:36
Paikkakunta: Lahti

Re: Onko käypänen?

Viesti Kirjoittaja velmu »

kaivoin sieltä radion luota sen toisen kahdeksannapaisen liitimen ja sen kytkin kiinni,samoin kytkin oliko nyt kolmenapainen liitin siihen ylemmäs,sille en löytänyt korvaavaa liitintä irrallaan joten viisarinäytöstä se irroitettu?Ongelma tosiaan oli että taustavalaistus ei pelittänyt.
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
Vastaa Viestiin